تاثیر شگفت انگیز این ادویه بر مشکل سوءهاضمه

به گزارش اردکان خبر، محققان در جریان این تحقیق تاثیر داروی معروف امپرازول، زردچوبه و یا ترکیبی از هر دو را بر روی بیماران آنالیز کردند. داروی امپرازول برای کنترل اسید معده و مسائل لوله مری مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر شگفت انگیز این ادویه بر مشکل سوءهاضمه

به گزارش یوذونیوز؛ پژوهشگران در روز بیست و هشتم از دوره 56 روزه روند درمان، علائم بیماری شرکت نمایندگان در این پژوهش را آنالیز کردند. آن ها دریافتند که بین سه دسته از افرادی که داروی امپرازول، زردچوبه و ترکیبی از هر دو را مصرف نموده بودند از نظر بروز علائم تفاوتی دیده نمی گردد.

محققان به این ترتیب به این نتیجه رسیدند که زردچوبه علاوه بر خاصیت های ضدالتهابی و آنتی کسیدان بودن می تواند گزینه ای در حد امپرازول برای کنترل علائم سوءهاضمه باشد.

استفاده از زردچوبه به عنوان داروی مسائل معده و ضدالتهاب در بین ساکنان جنوب شرقی آسیا رواج دارد. این در حالی است که در آمریکا از آن برای مقابله با آرتروز و سندرم روده تحریک پذیر استفاده می گردد.

پزشکان تاکید می نمایند که بیماران برای مصرف زردچوبه باید با پزشک معالج خود مشورت نمایند، زیرا این امکان وجود دارد که دارو های مصرفی بیمار منجر به فعل و انفعالات نامناسبی با زردچوبه بگردد.

نتیجه تحقیق علمی تازه درباره تاثیر زردچوبه در نشریه پزشکی بی ام جی منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 شهریور 1402 بروزرسانی: 24 شهریور 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1345

به "تاثیر شگفت انگیز این ادویه بر مشکل سوءهاضمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر شگفت انگیز این ادویه بر مشکل سوءهاضمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید