مشق احسان در آستانه مهر

به گزارش اردکان خبر، درست در همین روزها که خیلی از والدین دست فرزندشان را گرفته اند و راهی فروشگاه های لوازم التحریر شده اند برای خرید لوازم مورد نیاز مدرسه در سال تحصیلی نو، عده ای هستند که به خاطر شرایط نامساعد مالی امکان این را ندارند که خاطره خرید دفتر و مداد و اتوماتیک را برای کودک شان بسازند.

مشق احسان در آستانه مهر

به گزارش درست در همین روزها که خیلی از والدین دست فرزندشان را گرفته اند و راهی فروشگاه های لوازم التحریر شده اند برای خرید لوازم مورد نیاز مدرسه در سال تحصیلی نو، عده ای هستند که به خاطر شرایط نامساعد مالی امکان این را ندارند که خاطره خرید دفتر و مداد و اتوماتیک را برای کودک شان بسازند. به همین دلیل هم هر سال مردم دست به دست هم می دهند تا خانواده های محروم شرمنده بچه هایشان نشوند و این بچه ها هم مثل باقی بچه ها وسایل ضروری برای مدرسه رفتن را داشته باشند.

امسال هم طبق روال سال های گذشته، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ششمین مرحله پویش مشق احسان را برای توزیع لوازم التحریر و نوشت افزار در منطقه ها کم برخوردار برگزار می کند. امسال در پویش ملی مشق احسان 300هزار بسته لوازم التحریر با مشارکت بیش از 3000گروه مردمی و جهادی، مساجد و با همکاری وزارت آموزش وپرورش بین دانش آموزان در منطقه ها کم برخوردار کشور توزیع می شود.

در این بسته ها کیف، دفتر، مداد، اتوماتیک، پاک کن، تراش، مداد رنگی، جامدادی، خط کش و همه آنچه یک بچه مدرسه ای برای رفتن به مدرسه نیاز دارد، وجود دارد و ارزش ریالی هر بسته حدود 400هزار تومان است. مهم ترین ویژگی بسته های لوازم التحریر این است که این بسته ها از کالاهای تولید داخل و از تولیدکنندگان داخلی با نشان ها و علائم ایرانی اسلامی که هم جنبه حمایت از تولید ملی و هم جنبه آموزشی و فرهنگی دارد، تهیه شده و بخشی از آن هم از طریق زنان سرپرست خانوار منطقه ها محروم تولید شده است.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام تا امروز در حدود یک میلیون و800 هزار بسته لوازم تحریر در سراسر کشور توزیع کرده و در آینده تعداد بیشتری از این بسته ها بین دانش آموزان توزیع می شود، چرا که تامین مایحتاج نوشت افزار دانش آموزان منطقه ها کم برخوردار موضوعی نیست که فقط به ابتدای مهرماه محدود شود و در طول سال نیز این توزیع به صورت برنامه ریزی شده ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1347

به "مشق احسان در آستانه مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشق احسان در آستانه مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید