کشف کفش کودک دوهزارساله

به گزارش اردکان خبر، باستان شناسان با کاوش در یک معدن نمک واقع در اتریش، بقایای یک کفش چرمی دوهزارساله را پیدا کردند.

کشف کفش کودک دوهزارساله

این نخستین بار نیست که باستان شناسان آلمانی کفش سالمی را در معدن نمک درنبرگ پیدا نموده اند، اما نکته ای که درباره این اکتشاف قابل توجه است، کشف کفش بچگانه ای است که به عصر آهن تعلق دارد.

این کفش کودک که با وجود ساخته و استفاده شدن در 2000 سال پیش بسیار سالم به جای مانده است، در نتیجه کاوش هایی کشف شده که سال جاری به سرپرستی پروفسور توماس استولنر انجام شد.

بر اساس مقاله ای که در آرکئونیوز منتشر شده است، یافته هایی همانند این کفش چرمی و بقایای پارچه هایی که در درنبرگ کشف شده اند، فرصت فوق العاده کم نظیری را برای باستان شناسان فراهم می نماید تا درباره زندگی معدان داران عصر برنز اطلاعات کسب نمایند.

این کفش که مقدار آن امروزه معادل یک کفش بچگانه شماره 30 است، به علت وجود نمک، بسیار سالم به جای مانده است. علاوه بر این کفش، سایر کفش هایی که پیش تر در این معدن کشف شده اند نیز به علت محیط معدن سالم به جای مانده اند.

باستان شناسان علاوه بر این کفش بچگانه، بقایای خز از کلاه و بند ساخته شده از کتان را نیز پیدا کردند. با کنار هم گذاشتن این یافته ها و در نظر گرفتن طراحی کفش می توان نتیجه گرفت که کفش به احتمال زیاد در قرن دوم پیش از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. اشیاء دیگری نیز در نزدیکی این کفش پیدا شد که از جمله آن ها به یک بیلچه چوبی می توان اشاره نمود.

این کفش ها نه تنها منظره جدیدی در خصوص صنایع دستی آن دوران و فناوری مورد استفاده برای چرم کاری را ایجاد می نماید، بلکه اطلاعات جدیدی درباره زندگی روزمره افرادی را که در معادن نمک یا اطراف آن کار می کردند، ارائه می نماید. این کفش ها بعلاوه اطلاعاتی درباره مد کفش و سبک های محبوب این دوره از تاریخ در اختیار باستان شناسان می گذارد.

کاوش در معدن درنبرگ ادامه خواهد داشت تا درک بهتری از زندگی معدن کاران عصر آهن حاصل گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1342

به "کشف کفش کودک دوهزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کفش کودک دوهزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید