ائتلاف آمریکایی دست به بازداشت گسترده غیرنظامیان در شرق سوریه زد

به گزارش اردکان خبر، منابع محلی در مناطق مرزی سوریه با عراق از تحرکات مشکوک ائتلاف آمریکایی و شبه نظامیان کُرد در مناطق اطراف پایگاه الجزیره خبر دادند.

ائتلاف آمریکایی دست به بازداشت گسترده غیرنظامیان در شرق سوریه زد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه امروز (یکشنبه) از بازداشت ساکنین و آوارگان مناطق اطراف پایگاه نظامی الجزیره در مجاورت مرز عراق از نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کُرد اطلاع داد.

به نوشته وبگاه المعلومه، ائتلاف آمریکایی همچنین ضمن پاکسازی منطقه، اقدام به اعزام نیرو به پایگاه الجزیره نموده است.

بنابراین گزارش، طی ماههای گذشته، شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) چندین عملیات پاکسازی و بازداشت های گسترده با حضور ائتلاف آمریکایی انجام داده است که در یک مورد چندین نفر از آوارگان شهر المیادین که در روستای الحوائج در شرق دیرالزور زندگی می کردند را بازداشت نموده و با خود بردند.

در 14 تیر ماه نیز شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا در سوریه به دنبال تظاهرات های اعتراضی مردم شرق سوریه علیه این اشغالگران، شماری از اهالی این منطقه را ربوده و با خود به مکانی نامعلوم بردند. (جزئیات بیشتر)

دیدبان سوریه همچنین گزارش داد که نیروهای آمریکایی چندین بار به طور مخفیانه از پایگاه الجزیره در اطراف شهر الرقه ملاقات نموده و طبق گفته بعضی منابع، آمریکایی ها قصد دارند بار دیگر در این پایگاه مستقر شوند تا نفوذ خود را در مناطق شرقی فرات، تثبیت نمایند.

در ادامه این گزارش آمده است که علی رغم گذشت 16 ماه از اعلام شکست داعش در شرق فرات از سوی آمریکا و قسد، اما هنوز آن ها هیچ توضیحی در مورد سرنوشت کسانی که به دست داعش ربوده و دستگیر شده بودند، نمی دهند و هنوز هیچ اطلاعاتی از هزاران نفری که داعش به اسارت گرفته بود در دست نیست و از سوی دیگر عناصر قسد و آمریکایی ها سخنی از نتایج بازپرسی های خود از هزاران عناصر داعش که در بازداشت به سر می برند، به زبان نمی آورند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 190

به "ائتلاف آمریکایی دست به بازداشت گسترده غیرنظامیان در شرق سوریه زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف آمریکایی دست به بازداشت گسترده غیرنظامیان در شرق سوریه زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید