اجرای پروژه های نفتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال از سوی دانشگاه آزاد

به گزارش اردکان خبر، با امضای قرارداد اجرای پروژه های نفتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال بین دانشگاه آزاد و وزارت نفت، چشم انداز نو ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت.

اجرای پروژه های نفتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال از سوی دانشگاه آزاد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، دانشگاه آزاد اسلامی در راستا عملیاتی کردن گفتمان دانشگاه حل مساله و کارآفرین، برای اولین بار قرارداد کلان نفتی را برای اجرای پروژه های نفتی با وزارت نفت به امضا رساند.

در جلسه امضای این قرارداد دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر باقر بیرالوند رئیس هیات مدیره شرکت پتروپالایش و به نمایندگی از وزارت نفت، دکتر لاله ملک نیا مدیرکل کانون های صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

براساس این گزارش، با همت اداره کل کانون های صنعت، جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای هدایت پژوهش های دانشگاهی به سوی تحقیقات کاربردی و ماموریت گرا و هم حضور موثر بخش های مختلف صنعت و جامعه با هدف شناسایی مسائل ملی و محلی و رفع نیازهای اساسی کشور و همچنین با هدف حل مسائل و افزایش سهم پژوهش در اقتدار و سرمایه ملی، پیرو سه نام قرارداد پروژه های کلان در حوزه نفت و پتروشیمی شامل حذف سولفور از فرآورده های نفتی (از حلال های سبک تا سنگین برش های نفتی و پسماندهای آنها) و بهینه سازی سوخت های سنگین نفت کوره، بازیافت و بهینه سازی فرآورده های جانبی پتروشیمی و زیرشاخه های نفتی با رویکرد تبدیل محصولات تازه قابل کاربرد در صنایع نفتی و پتروشیمی و پوشش های مقاوم رویه های فلزی در برابر تغییرات شیمیایی (اسید و قلیایی) کاربرد مخازن و سطوح فلزی، قراردادی بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت جمعا به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال، به منظور اجرای طرح احداث پالایشگاه با ظرفیت 10 هزار بشکه با وزارت نفت به امضا رسید.

در همین زمینه دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه و رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت امضای قرارداد با وزارت نفت و شکل گیری چشم انداز تازه ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی، نام کرد: ریل گذاری های دو سال اخیر در حوزه های فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد، نتایج بی نظیری را برای جامعه علمی رقم زده و بستر اصلی برای ارتباط میان دانشگاه و صنعت فراهم شده است. ریاست دانشگاه آزاد اسلامی درعمل و نه در حرف، نشان داد که تغییر راستا به سمت دانشگاه نسل سوم را به نام ضرورت درک کرده و اختیارات لازم را به معاونت ها و واحدها برای رسیدن به این هدف عالی تفویض کرده است.

وی افزود: در بازه زمانی کوتاهی آیین نامه ها و دستورالعمل هایی برای چابک سازی بخش فناوری در دانشگاه آزاد به تصویب رسیدند و ابلاغ شدند و نرم افزار جهش به سمت دانشگاه حل مساله فراهم آمده است. حاصل چنین فرآیندی در امضای چندین تفاهم نامه مهم با صنایع و سازمان های دولتی و غیردولتی تبلور پیدا کرده است. امروز ما شاهد یکی از مهمترین و بی سابقه ترین قراردادهای میان صنعت و دانشگاه هستیم و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مجریان اصلی این قرارداد خواهند بود.

وی افزود: بر اساس امضای این قرارداد بی سابقه، در فاز نخست اجرای قرارداد مقرر شد، 40 درصد معادل 6 هزار میلیارد ریال در قبال ارائه ضمانت نامه برای انجام پروژه ها به دانشگاه آزاد پرداخت شود.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با بیان اهمیت حضور اعضای هیات علمی و فناوران در این قرارداد نام کرد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته و مصاحبه های اولیه، از اعضای هیات علمی توانمند در انجام پروژه های مرتبط دعوت به عمل آمده و کارگروه های تخصصی هم در این حوزه شکل گرفته است و در ادامه با تصویب پروپوزال های ارائه شده در کارگروه های تخصصی از اعضای هیات علمی برای اجرای این پروژه ها دعوت خواهد شد.

به نقل از دانشگاه آزاد، وی در سرانجام اظهار کرد: همچنین از شرکت ها و واحدهای فناوری که از توانمندی علمی و تجهیزاتی برخوردار هستند، طی یک آگهی دعوت کردیم تا در انجام پروژه ها مشارکت و در ساخت و احداث پالایشگاه همکاری داشته باشند و براساس بسترسازی های اجرا شده به زودی شاهد شروع انجام سه پروژه کلان در حوزه نفت و پتروشیمی در دانشگاه آزاد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 779

به "اجرای پروژه های نفتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال از سوی دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های نفتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال از سوی دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید