باید اکسیژن تأمین گردد ، برخی ادارات محدودیت های کرونایی را اعمال نکرده اند

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی در جلسه شورای فرماندهی ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در مورد شرایط شیوع بیماری در استان تهران، مطرح نمود: در پایتخت برای اولین بار تمام شهرها در شرایط قرمز قرار گرفتند و گسترش بیماری به صورت همگن در تمامی مناطق اتفاق افتاده است.

باید اکسیژن تأمین گردد ، برخی ادارات محدودیت های کرونایی را اعمال نکرده اند

وی ادامه داد: استان البرز، بعد از استان گیلان، بالاترین شتاب بروز بیماری در موج چهارم را تجربه می نماید، بنابراین در هم تنیدگی و تردد بین استان های تهران و البرز، می تواند یکی از مهمترین عوامل افزایش آمار ابتلا در پایتخت باشد.

زالی با اشاره به اینکه این اواخر حجم مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران، تا به امروز بی سابقه بوده است، مطرح کرد: بر اساس گزارشات روزانه در تهران، از هر دو نفر مراجعه کننده به مراکز با علائم بیماری کرونا، تست PCR یک نفر مثبت می گردد، همچنین نرخ مثبت شدن تست های سریع نیز 25 درصد برآورد شده است؛ این نشان از پخش گسترده ویروس در استان دارد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: اکنون شاخص اپیدمیولوژیک مولد پایه در تهران، 1.6 گزارش شده است که از سرعت بالای سرایت و شیوع بیماری حکایت دارد. این شاخص در اسفندماه در تهران 0.7 تا 0.8 متغیر بود.

به گفته زالی، از ابتدای فروردین ماه 53 درصد مجموع بستری و 75 درصد مجموع مرگ و میر در افراد 60 سال به بالا اتفاق افتاده که البته این آمار در نوجوانان و بچه ها زیر 10 سال با کاهش روبرو بوده و از 10,2 درصد در اسفندماه، به 4 درصد در فروردین ماه رسیده است.

وی ادامه داد: اسفندماه در گروه های سنی 40 تا 50 سال و 50 تا 60 سال، آمار بستری به شدت پایین بود، اما در فروردین ماه فرایند صعودی به خود گرفته است، به طوری که بعد از گروه سنی 60 سال به بالا، افراد 40 تا 50 سال بیشترین میزان بستری را به خود اختصاص داده اند.

زالی از همکاری تمام نهادها برای افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی اطلاع داد و گفت: مهمترین مسئله، علاوه بر تخت، موضوع تامین اکسیژن است که از حیاتی ترین مولفه های درمان بیماران کرونایی محسوب می گردد و باید برای روزهای آینده نیز تدابیری در این خصوص اندیشیده گردد.

وی با اشاره به تجربه پیروز ارایه بعضی از خدمات، به صورت سرپایی در خوزستان در کاهش آمار مرگ و میر و اضافه بار بیمارستان ها، بیان نمود: در تهران نیز برای این اقدام در حال آماده سازی زیرساخت های لازم هستیم.

زالی بر لزوم افزایش نظارت ها بر اعمال محدودیت ها تاکید نمود و گفت: بالغ بر 190 هزار کارمند استانی در دستگاه های ملی در تهران مشغول به کار هستند و بعضی ادارات از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد محدودیت ها تمکین نکرده اند.

علاقه مندان می توانند گزارش کپسول اکسیژن خانگی را نیز بخوانند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 656

به "باید اکسیژن تأمین گردد ، برخی ادارات محدودیت های کرونایی را اعمال نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید اکسیژن تأمین گردد ، برخی ادارات محدودیت های کرونایی را اعمال نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید