تاکید بر برقراری عدالت فراگیر برای ارتقای شرایط زنان

به گزارش اردکان خبر، تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید نمود که شعار معاونت امور زنان عدالت فراگیر است، عدالتی که ارتقای شرایط زنان را دنبال کند.

تاکید بر برقراری عدالت فراگیر برای ارتقای شرایط زنان

انسیه خزعلی امروز در نشستی با سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده که در دفتر معاونت امور زنان و خانواده برگزار گردید، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد با جان و دل بر روی نیازهای جامعه متمرکز و حرکت می نمایند و در حوزه زنان، برای از بردن تبعیض ها برای ارتقای شرایط زنان کوشش می نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم سازمان های مردم نهاد همراه ما باشند و دست در دست هم و با اتفاق نظر بر روی مشترکات از همه گروه ها، اقشار و جناح ها در این جهت مبارک گام برداریم.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری این موضوع که صندلی سمن ها در دولتی که به نام وشعار دولت مردمی شناخته شده بالا است، گفت: سمن ها که سازمان های داوطلبانه غیرسیاسی، غیردولتی و عام المنفعه هستند دارای ویژگی های حرکت مردمی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه پیدا کند و در سال های آینده شاهد آن باشیم که این سازمان ها به اسم یک سرمایه اجتماعی که می تواند تسهیل گر باشد، مسائل را از نزدیک حس کند، مطالبه گر و ناظر باشد، یاری کار دولت باشند.

خزعلی اضافه نمود: تا آنجا که دولت بتواند به دست همین مردم که این تشکل ها و سازمان ها را ایجاد نموده اند حرکت کند. این سازمان های مردم نهاد باید بر وعده ها و برنامه هایی که دولت داده ناظر باشند و چگونگی اجرای آن را متذکر شوند؛ بعلاوه نصیحت نماینده و خیرخواه باشند و اشکالات آن را بگویند و به خوبی مسائل را به دولت منتقل نمایند و در واقع نظارت بر کار دولتمردان داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سازمان های مردم نهاد نه تنها باید در کنار دولت بلکه پیشرو و جلوتر از حاکمیت حرکت نمایند، گفت: دولت هم در بحث محرومیت زدایی حمایت نماینده این سازمان ها است. شعار معاونت امور زنان و خانواده عدالت فراگیر است؛ عدالتی که بتواند در همه بخش ها و در میان همه اقشار اهدافی را برای ارتقای زنان دنبال کند. این عدالت فراگیر اختصاص به بخش کوچکی از مسایل زنان ندارد بلکه همه مسایل سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را شامل می گردد.

خزعلی با تاکید بر اینکه معاونت امور زنان از همه برنامه ها تا حدی که بتواند استقبال و حمایت مادی و معنوی می نماید، گفت: در این جا، باید از همه عزیزانی که در این معاونت مسئولیت داشتند و حرکت های خوبی را انجام داده اند تشکر کنم که توانستند این سمن ها را به رشد برسانند. بعلاوه جا دارد که از همه کسانی که مدعی حقوق زن هستند به میدان بیایند و توانمندی های خود را به منصه ظهور برساند و ما هم با رغبت و با آغوش باز از آنان استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 846

به "تاکید بر برقراری عدالت فراگیر برای ارتقای شرایط زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر برقراری عدالت فراگیر برای ارتقای شرایط زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید