تاکید سفیر ایران در بروکسل بر صبر استراتژیک ایران و ضرورت اقدام اروپا برای حفظ برجام

به گزارش اردکان خبر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، در مقاله ای که به مناسبت دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام در سایت خبرگزاری یورونیوز منتشر شد، ضمن تشریح ابعاد مالی، سیاسی و امنیتی برجام، بر ضرورت حفظ توازنِ طراحی شده در این سند بسیار مهم توسط همه اعضا و اطرافِ آن تاکید نمود.

تاکید سفیر ایران در بروکسل بر صبر استراتژیک ایران و ضرورت اقدام اروپا برای حفظ برجام

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، غلام حسین دهقانی سفیر کشورمان در بروکسل با بیان این نکته که هدف برجام عادی سازی روابط جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی و مالی با جهان در مقابل اجرای بعضی تعهدات توسط کشورمان است، به پایبندی جمهوری اسلامی ایران و نقض عهد آمریکا، کارشکنی و اقدامات خلاق حقوق بین الملل این کشور اشاره و اضافه کرد: نه تنها آمریکا خود بر خلاف تعهداتش از برجام خارج شد و تحریم هایی غیرقانونی و یکجانبه را علیه ایران اعمال کرد، بلکه دیگر کشورها، از جمله اروپایی ها را نیز تحت فشار قرار داد تا به تعهدات خود عمل نکنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا ضمن تشریح روابط مالی ایران و اتحادیه اروپا از سال 2010 تا 2019 و فراز و فرود آن تحت فشار امریکا را نشانه ای آشکار از ناکامی اروپایی ها در عمل به تعهدات برجامی آنها برای حفظ توازن این توافق در ابعاد مالی دانست، به گونه ای که پس از خروج آمریکا از برجام، مجددا همکاری هایی که پس از انعقاد برجام شروع شده بود به طور شتابنده ای نزول پیدا کرد و در واقع سال 2019 به بدترین سال روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا تبدیل شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایران به شهادت گزارشات متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، از برجام تخطی نکرده و به همه تعهداتش وفق برجام پایبند بوده است.

دهقانی سپس به اقدام احتمالی آمریکا علیه برجام و قطعنامه 2231 در شورای امنیت پرداخت و تاکید نمود: بر اساس قطعنامه شورای امنیت، تحریم های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر سالجاری میلادی برداشته می شود هر اقدامی که مانع تحقق این امر شود، می تواند توازن به جامانده در برجام را به طور غیرقابل بازگشتی از بین ببرد. لذا اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف های برجام که از همه ابعاد آن منتفع می شود، باید به منظور حفظ توازن مالی، سیاسی و امنیتی برجام اقدامی قاطع بعمل آورد و با بازگرداندن روابط مالی به شرایط عادی و همچنین مخالفت با اقدام غیرقانونی آمریکا مانع از بین رفتن برجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 50

به "تاکید سفیر ایران در بروکسل بر صبر استراتژیک ایران و ضرورت اقدام اروپا برای حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سفیر ایران در بروکسل بر صبر استراتژیک ایران و ضرورت اقدام اروپا برای حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید