ترامپ اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی را آنالیز می نماید

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، منابع خبری از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آنالیز اعطای مصونیت قضایی برای محاکمه در دستگاه قضایی این کشور به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر دادند.

ترامپ اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی را آنالیز می نماید

بر اساس این گزارش، شبکه خبری المیادین به نقل از واشنگتن پست گزارش داد که دولت ترامپ درخواست عربستان سعودی برای مصونیت محمد بن سلمان از محاکمه در دستگاه قضایی آمریکا در مورد پرونده سعد الجبری را آنالیز می نماید.

این در حالی است که مایکل کلاگ وکیل آمریکایی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی هم پیش از این خطاب به دادگاه آمریکایی که در حال آنالیز شکایت سعد الجبری علیه موکلش است، اظهار داشت: محمد بن سلمان دارای مصونیت است و دادگاه نمی تواند او را محاکمه کند.

سعد الجبری یک مقام امنیتی سابق عربستان است که از محمد بن سلمان به دلیل اعزام تیم ترور به کانادا برای کشتن وی شکایت نموده بود. چند ماه پیش، رسانه ها گزارش دادند که دادگاهی در واشنگتن برای محمد بن سلمان و 13 مقام دیگر سعودی احضاریه صادر کرد و خواهان حضور آنها در دادگاه برای پاسخگویی به شکایت سعد الجبری از آنها شد.

وکیل آمریکایی بن سلمان با ارسال نامه ای به دادگاه، ضمن رد اتهامات وارده در این پرونده اعلام نموده است: دادگاه این پرونده را بایگانی کند. وی در این نامه اشاره نموده است که ولیعهد سعودی مصونیت دارد و این دادگاه از اختیار قانونی و قضایی برای محاکمه وی برخوردار نیست.

مایکل کلاگ در ادامه گفته است: محمد بن سلمان از هر گونه شکایت در دادگاههای آمریکایی مصونیت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 467

به "ترامپ اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اعطای مصونیت قضایی به ولیعهد سعودی را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید