جنجال کتک زدن شهروند بومی توسط پلیس کانادا، نخست وزیر کانادا: شوک آور و بی رحمانه

به گزارش اردکان خبر، معتقدم همه افرادی که این فیلم را دیدند؛ سوالات جدی دارند. به همین دلیل خواهان تحقیق مستقل و شفاف برای پاسخ به آنها هستیم.

جنجال کتک زدن شهروند بومی توسط پلیس کانادا، نخست وزیر کانادا: شوک آور و بی رحمانه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نخست وزیر کانادا خواهان تحقیق درباره برخورد خشن پلیس این کشور با یکی از رهبران قبایل بومی کانادا شد. فیلم این اتفاق به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگاران، جاستین ترودو گفته است که از دیدن این فیلم، شوکه شده است.

این فیلم که توسط پلیس فیلمبرداری و منتشر شده نشان می دهد یک عضو پلیس کانادا به سمت یکی از رهبران قبایل ساکنان اصلی (بومیان) کانادا به نام آلن آدام رفت. او را با خشونت به زمین می اندازد و به صورتش مشت می زند.

آلن آدام رهبر قبیله ساکنان نخستین / بومیان به نام آتاباسکا چیپوین است.

نخست وزیر کانادا در ملاقات با جمعی از روزنامه نگاران گفت: همه ما فیلم بی رحمانه بازداشت رهبر آدام را دیدیم و باید به این مسئله، نور بتابیم.

وی افزود: معتقدم همه افرادی که این فیلم را دیدند؛ سوالات جدی دارند. به همین دلیل خواهان تحقیق مستقل و شفاف برای پاسخ به آنها هستیم.

در این فیلم 12 دقیقه ای که در رسانه های متعدد کانادایی هم منتشر شده؛ شهروند کانادایی به نام آدام (از رهبران ساکنان اصلی/ بومیان) در حال بحث شدید با پلیس است و پلیس نیز در حال بازخواست همسرش درباره پلاک خودرو و سرانجام یافتن ثبت خودرو بوده است. این حادثه در منطقه آلبرتا (غرب کانادا) روی داده است.

بحث بالا گرفت و همزمان یک عضو دیگر پلیس، به سمت شهروند کانادایی (آدام) آمد. او را به زمین انداخت و با خشونت زیاد، به صورتش مشت زد.

نخست وزیر کانادا افزود: می دانیم این حادثه، جداگانه نیست و تعداد بالایی از کانادایی های سیاه پوست یا از ساکنان اصلی (بومیان) احساس می نمایند در مقابل پلیس، امن نیستند.

وی افزود: این قابل پذیرش نیست و به عنوان یک دولت، باید آن را تغییر دهیم.

آدام از رهبران ساکنان اصلی (بومیان) کانادا چند روز قبل از این تصاویری از صورت بادنموده و آسیب دیده خود منتشر کرد و گفت در روز 10 مارس از سوی پلیس، کتک خورده است.

نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه گذشته هم اعتراف کرد که نژادپرستی سیستماتیک به همه سازمان های کانادا از جمله پلیس سرایت نموده است.

این فیلم زمانی منتشر می گردد که بحث و جدل ها در کانادا درباره نژادپرستی، خشونت پلیس و بدرفتاری با ساکنان اصلی (بومیان) و شهروندان سیاه پوست این کشور به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس در شهر میناپولیس آمریکا بالا گرفته است.

در روزهای اخیر، معترضان ضدنژادپرستی در شهرهای آمریکا و اروپا، مجسمه های افراد دارای سابقه نژادپرستی، برده داری و بدرفتای با بومیان (ساکنان اصلی) در آمریکا و آفریقا را سرنگون نموده اند.

نخست وزیر کانادا قبل این هم گفته بود در پلیس این کشور نژادپرستی وجود دارد و باید به سمت اصلاح این شرایط رفت.

-

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 5

به "جنجال کتک زدن شهروند بومی توسط پلیس کانادا، نخست وزیر کانادا: شوک آور و بی رحمانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال کتک زدن شهروند بومی توسط پلیس کانادا، نخست وزیر کانادا: شوک آور و بی رحمانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید