حدود 2000 تخت بیمارستانی فارس در اشغال کرونا

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم فرایند افزایشی شمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری کرونا، گفت که هم اینک حدود 2000 بیمار کرونایی در سراسر استان فارس بستری هستند.

حدود 2000 تخت بیمارستانی فارس در اشغال کرونا

دکتر علی اکبری سه شنبه 27 آبان در اعلام آمار روزانه شرایط شیوع کرونا در استان فارس گفت: اکنون و در روزهایی که ماه نهم از شیوع کووید19 را سپری می کنیم، تعداد بیماران بستری در بیمارستان های فارس به عدد 1944 نفر رسیده است.

او با بیان اینکه شمار بیماران بدحال حاضر در بیمارستان های فارس 354 نفر است، گفت: این بیماران در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از اینکه طی 24 ساعت گذشته مرگ 37 بیمار مبتلا به کرونا در فارس رقم خورده است، گفت: با افزوده شدن این تعداد، آمار جانباختگان استان از ابتدای شیوع تا به امروز به عدد 2026 نفر رسیده است.

افزایش بیماران مثبت شناسایی شده در فارس

این پزشک متخصص گفت: با افزایش موارد نمونه گیری در استان و دریافت 441هزار و 155 نمونه از افراد مشکوک یا دارای علامت، 122 هزار و 781 بیمار مثبت قطعی طی حدود 9 ماه گذشته شناسایی شده اند.

بستری 423 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته

اکبری با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری شده طی 24 ساعت، گفت: در حالیکه ظرف 24 ساعت گذشته 273 بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان های فارس ترخیص شده اند، طی همین مدت 423 بیمار جدید در مراکز درمانی سراسر استان پذیرش گرفته اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شمار افرادیکه از کرونا رهایی یافته اند را 105 هزار و 253 نفر اعلام و خطاب به شهروندان تاکید کرد که آمارها به روشنی، ضرورت توجه جدی به رعایت اصول بهداشتی و توصیه های پیشگیرانه از ابتلا به کرونا را متذکر می شود و باید همه باور کرده باشیم که هیچ فردی در مقابل این بیماری مصونیت ندارد.

راه اندازی مرکز منتخب درمان سرپایی کرونا در صدرا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز گفت که از روز شنبه اول آذرماه، مرکز منتخب درمان سرپایی کرونای حافظ در شهر جدید صدرا، فعال خواهد شد.

دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به افزایش تعداد مراکز 16 ساعته دانشگاه علوم پزشکی شیراز به 53 مرکز در استان فارس، گفت: تعداد مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در شیراز نیز به 14 مرکز افزایش یافته که یکی از آخرین مراکز در دست اقدام، مرکز 16ساعته منتخب درمان سرپایی حافظ، در شهر جدید صدرا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان ساکن شهر جدید صدرا گفت که مرکز یاد شده از ساعت 8 صبح تا 14 و 30 دقیقه بعدازظهر فعال است و در صورت وجود نیاز، نوبت های کاری دیگر نیز در آن ایجاد می شود.

مراجعه روزانه 2000 نفر به مراکز 16 ساعته در فارس

همتی با بیان اینکه تلاش می شود تا خدمات مراکز 16 ساعته استان از نظر کمی و کیفی توسعه یابد، این امر را اقدامی تاثیرگذار برای کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها و بهبود خدمات درمانی برای نجات جان بیماران برشمرد و گفت: مراکز 16 ساعته فارس، روزانه پذیرای بیش از 2000 مراجعه کننده هستند.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به وجود بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا در شهر صدرا و همکاری آن با دانشگاه، در طول این مدت خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه سرپایی و بستری به شهروندان شهر صدرا به کمک این بیمارستان ارائه شده و با راه اندازی مرکز منتخب درمان سرپایی حافظ، خدمات سرپایی از بستری تفکیک می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 383

به "حدود 2000 تخت بیمارستانی فارس در اشغال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 2000 تخت بیمارستانی فارس در اشغال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید