خبرنگاران افزایش 2 برابری داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی در روز چهارم

به گزارش اردکان خبر، بیرجند - خبرنگاران - دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی میزان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای روستا در روز چهارم را بسیار مطلوب خواند و گفت: آمار ثبت نام کنندگان در روز چهارم این دوره بیش از 2 برابر مدت مشابه دوره پنجم است.

خبرنگاران افزایش 2 برابری داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی در روز چهارم

مهدی قهرمانی شامگاه پنجشنبه گفت: امروز 553 داوطلب عضویت در ششمین دوره شوراهای روستا و تیره های عشایری ثبت نام کرده اند در حالی که این آمار روز چهارم دوره قبلی در استان 261 نفر بوده است.

وی گفت: به نسبت تعداد روستاها و حجم مشارکت کنندگان در عرصه رقابت، شهرستان سربیشه شرایط مطلوب تری در مقایسه با دیگر مناطق دارد و طی این چهار روز 224 نفر در شهرستان سربیشه برای عضویت در شوراهای روستایی و عشایری نام نویسی کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی میزان استقبال افراد را در شهرستان بیرجند پررنگ تر بیان نمود و گفت: طی این مدت مجموع افرادی که ثبت نام خود را در سامانه جامع انتخابات نهایی کرده اند، در شهرستان بیرجند 244 نفر است.

وی شرح داد: اگرچه آمار ثبت نام کننده ها در بیرجند بیشتر است اما به نسبت تعدد روستاها و تعداد افراد، سربیشه شرایط بهتری دارد.

قهرمانی افزود: تا ساعت 16 امروز - پنجشنبه 19 فروردین - تعداد هزار و 376 نفر در استان خراسان جنوبی در سامانه جامع انتخابات نام نویسی کرده اند که هزار و 293 نفر معادل 94 درصد مرد هستند.

وی گفت: 6 درصد ثبت نام کنندگان یعنی 83 نفر را بانوان شامل می شوند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی شرح داد: از مجموع افرادی که برای عضویت در شوراهای روستایی و عشایری اعلام آمادگی کرده اند، 950 نفر بدون سابقه قبلی وارد عرصه رقابت شدند و 31 درصد قبل از این در شوراها حضور داشته و فعالیت کرده اند.

وی درباره استقبال افراد از روش های ثبت نام گفت: علیرغم تأکیدات فراوان مبنی بر اینکه ثبت نام ها برای حفظ سلامت داوطلبان از طریق روش های غیرحضوری باشد اما مراجعه حضوری افراد با 82 درصد همچنان در صدر شیوه های نام نویسی است.

قهرمانی گفت: هزار و 133 نفر به روش حضوری، 125 نفر معادل 9 درصد از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، 56 نفر معادل پنج درصد از شیوه نصب سامانه بر روی رایانه شخصی و 53 نفر معادل چهار درصد نیز با استفاده از تلفن همراه ثبت نام کرده اند.

ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه 16 فروردین آغاز شد و به مدت هفت روز تا ساعت 18 روز یکشنبه (22 فروردین) ادامه دارد.

916 روستا در استان خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا است و داوطلبان برای نشستن بر 4 هزار و 669 کرسی اصلی و علی البدل به رقابت خواهند پرداخت که تعداد کرسی های اصلی شوراهای روستایی و عشایری استان 2 هزار و 807 مورد است.

چهار روش برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری ها است.

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه 20 اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت 24 روز 26 اسفند ماه ادامه داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در 11 شهرستان خراسان جنوبی برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 644

به "خبرنگاران افزایش 2 برابری داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی در روز چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 2 برابری داوطلبان شوراهای روستایی خراسان جنوبی در روز چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید