خبرنگاران رشد 40 درصدی فراوری وانت در نیمه نخست سال جاری

به گزارش اردکان خبر، تهران- خبرنگاران- آنالیز آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از فراوری 39 هزار و 521 دستگاه وانت از سوی خودروسازان داخلی از شروع سال جاری تا خاتمه شهریورماه است. آماری که در هم سنجی با پارسال رشد 39.4 درصدی نشان می دهد.

خبرنگاران رشد 40 درصدی فراوری وانت در نیمه نخست سال جاری

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از آمارهای یاد شده، در این مدت فراوری اتوبوس، مینی بوس و ون با افت 10.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 819 دستگاه کاهش یافت.

خودروسازان داخلی در این مدت 414 هزار و 300 دستگاه خودروی سواری فراوری کردند که در هم سنجی با سال گذشته رشد 19 درصدی داشته است.

در نیمه نخست سال جاری بعلاوه 267 دستگاه کمباین و 9 هزار و 157 دستگاه تراکتور در کشور فراوری شد که در مقایسه با نیمه نخست سال 98 به ترتیب رشد 41.3 درصدی و افزایش یک درصدی نشان می دهد.

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت فراوریات خودرویی کشور، گفت: باید شرایط برای عبور از انحصار دو شرکت عظیم خودروسازی و افزایش فراوریات با هدف رقابت پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم گردد.

علیرضا رزم حسینی اضافه کرد: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش فراوریات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکت هایی که توانمندی لازم در این عرصه را دارند در دستور کار است تا بتوان انحصار موجود را از بین برد.

وی بیان داشت: کارگروه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای آنالیز موضوعات مهمی همانند خودرو تشکیل شده و به زودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهیم کرد.

رزم حسینی گفت: با توجه به اهداف معین شده در طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی فراوری و بازار خودرو ، جای امیدواری است که شرایط بازار خودرو بهبود یابد و از این شرایط نابسامان موجود عبور کنیم.

تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونت های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشارکت نخبگان، ذی نفعان و فعالان عرصه فراوری با موضوع ایدرو از هفته گذشته کلید خورده است

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 824

به "خبرنگاران رشد 40 درصدی فراوری وانت در نیمه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 40 درصدی فراوری وانت در نیمه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید