خبرنگاران سرپرست دانشگاه جندی شاپور: روزانه 900 تست کرونا در خوزستان انجام می گردد

به گزارش اردکان خبر، اهواز- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روزانه 900 تست تشخیص کرونا در استان خوزستان انجام می گردد.

خبرنگاران سرپرست دانشگاه جندی شاپور: روزانه 900 تست کرونا در خوزستان انجام می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران از بعضی بی توجهی های اجرا شده از سوی شهفرایندان در رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پروتکلهای بهداشتی وضع شده ویژه اصناف استان انتقاد کرد.

وی اظهارداشت: از مردم درخواست می کنیم که به خاطر حفظ جان خود و عزیزانشان و همچنین حال پزشکان و پرستارانی که ساعت ها در این روزهای ماه مبارک رمضان با وجود تعرق بسیار شدید در کوشش برای بهبودی حال مبتلایان هستند، اصول بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: تنها در صورتی که مردم با ما همکاری نمایند می توانیم از این شرایط با سربلندی خارج شویم.

تعداد تست های کرونا در خوزستان روبه افزایش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد تست های تشخیص کرونا در استان رو به افزایش است، گفت: در هر شبانه روز بالغ بر 900 تست انجام می گردد و از هفته آینده انجام تست های تشخیص کرونا به یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 مورد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این تست ها به صورت تدریجی افزایشی شدند، گفت: از اوایل اردیبهشت ماه وارد یک پیک جدید شده ایم و نمودار مبتلایان در خوزستان سیر صعودی پیدا کرد.

ابول نژادیان گفت: این درحالی است که تعداد زیادی از نمونه های کرونایی به صورت سرپایی و اتفاقی شناسایی می شوند.

بیماران به سرعت در حال قرنطینه هستند

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به صورت فعالانه و با سرعت در حال قرنطینه هستند، گفت: برای اینکه این افراد، بیماری خود را به دیگران منتقل ننمایند و خود آنها نیز زودتر درمان شوند، فرآیند قرنطینه با سرعت انجام می گردد.

وی تاکیدکرد: تا به امروز تخت های بیمارستان در استان مدیریت شده و نظام انضباطی که در بخش های بیمارستانی و ارائه خدمات وجود دارد تحت کنترل است.

ابول نژادیان یادآور شد: بعد از 23 فروردین که فاصله گذاری های اجتماعی کمرنگ تر شد و مردم حالت عادی زندگی را در پیش گرفتند، متاسفانه در استان و بخصوص کلانشهر اهواز آمار مبتلایان به کووید19 افزایش یافت.

نگران حاشیه شهرها هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بخش دیگری از این گفت وگو با بیان اینکه عمده گرفتاری ها و نگرانی های ما در حاشیه شهر اهواز است، اضافه نمود: ساکنان این مناطق از نظر معیشتی و مالی دچار مسائل و مشکلاتی هستند که به همین دلیل رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را کمتر انجام می دهند.

وی ادامه داد: اما در مجموع ، می توان گفت که مردم تا حدود زیادی حساست های خود نسبت به بحران پیش آمده را از دست داده اند.

ابول نژادیان توضیح داد: 67 درصد مشاغل و اصناف در سامانه سلامت تعهدنامه امضا کردند تا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، اما آنچه در عمل می بینیم، خیلی نشان دهنده این موضوع نیست.

موفقیت خوزستان در زمینه کاهش مرگ و میرها

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان عملکرد استان در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس را موفقیت آمیز خواند و اضافه نمود: اما همچنان بخش عمده ای از افزایش ابتلا به این بیماری، به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم است.

وی اضافه نمود: مردم نباید به جز موارد ضروری از منازل خود خارج شوند و تاجایی که می توانند باید به مدیریت این بیماری در سطح جامعه یاری نمایند.

بعضی فرآیندهای بیمارستانی برای بیماران سخت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اظهارات یک خبرنگار بستری شده در بیمارستان رازی اهواز مبنی بر نحوه رسیدگی پزشکان و پرستاران، گفت: وقتی یک بیمار به آی سی یو منتقل می گردد، سختی های خاص را باید تحمل کند.

وی ادامه داد: بعضی فرآیندهای بیمارستانی برای بیماران سخت و غیرقابل تحمل است که به عنوان مثال برای خبرنگار بستری شده، باید ماسک خاصی استفاده می شد تا با فشار بالای اکسیژن به این بیمار خدمات ارائه گردد.

ابول نژادیان گفت: در مورد این بیمار، آنالیز های لازم صورت گرفت و تعیین شد که روال طبیعی بیمارستانی اجرا شده و جای نگرانی نیست.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر فرایند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 200 کشور سرایت نموده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 176

به "خبرنگاران سرپرست دانشگاه جندی شاپور: روزانه 900 تست کرونا در خوزستان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست دانشگاه جندی شاپور: روزانه 900 تست کرونا در خوزستان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید