خبرنگاران هوای اراک در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت

به گزارش اردکان خبر، اراک - خبرنگاران - رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک از ساعت 13 امروز (دوشنبه) به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و به ویژه دی اکسید گوگرد در شرایط ناسالم برای همه گروهها قرار گرفت.

خبرنگاران هوای اراک در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت

علیرضا محرابیان در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوا در ساعت 13 به 149 رسیده که به دلیل وجود گوگرد، بیانگر شرایط ناسالم برای همه گروه ها است.

وی با بیان اینکه دیروز نیز از ساعت 13 شرایط هوای این شهر برای همه گروه ها ناسالم شد، گفت: به دلیل عوارض خطرناک گوگرد بر سلامتی، مردم تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند و از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین بپرهیزند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تا به امروز 40 روز کامل برای گروه های حساس، یک روز کامل برای همه گروه ها و 26 روز نیز به صورت لحظه ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به 6 دسته شامل خوب بین 0 تا 50، متوسط بین 51 تا 100، ناسالم برای گروه های حساس بین 101 تا 150، ناسالم بین 151 تا 200، بسیار ناسالم بین 201 تا 300 و خطرناک از 300 بالاتر تقیسم می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 517

به "خبرنگاران هوای اراک در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای اراک در شرایط ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید