خبرنگاران 78 روز تا انتخابات 2020؛ بایدن - هریس همچنان پیشتاز

به گزارش اردکان خبر، تهران - خبرنگاران- انتخابات 2020 آمریکا از امروز با برگزاری همایش انتخاباتی دموکرات ها در میلواکی ایالت ویسکانسین وارد مرحله جدیدی شد و این در حالی است که طبق نظرسنجی ها جو بایدن نامزد دموکرات ها همچنان پیشتاز است..

خبرنگاران 78 روز تا انتخابات 2020؛ بایدن - هریس همچنان پیشتاز

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، دموکرات ها قرار است از امروز دوشنبه همایش چهار روزه خود را که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت برای معرفی نامزد انتخاباتی 2020 خود، برگزار کنند؛ همایشی که نسبت به سایر انتخابات گذشته آمریکا متفاوت خواهد بود.

دموکرات ها که از مدت ها پیش نسبت به فردی که هم اکنون در کاخ سفید حضور دارد هشدار داده و حتی وی را به پای میز محاکمه در کنگره آمریکا کشاندند، اکنون با سوءمدیریت وی در مقابله با همه گیری ویروس کرونا و اعتراض های مدنی که تمامی نرم های آمریکا را برهم ریخته است، هراسناک از فرایند انتخاباتی پیش رو در آبان ماه امسال هستند.

دموکرات ها که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سیزدهم آبان ماه از امروز تنها 78 روز زمان باقی است، همایش خود را در شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین به علت همه گیری ویروس کرونا، بصورت مجازی برگزار کنند.

تام پرز (Tom Perez) رئیس کمیته ملی دموکرات درباره برگزاری این همایش گفت: این همایش متفاوت تر از هر آن چیزی است که در این کشور شاهد آن بوده ایم، برای اینکه ما در زمانی خاصی به علت شیوع ویروس کرونا بسر می بریم.

زمان همایش انتخاباتی دموکرات ها

همایش دموکرات ها قرار است هر روز از ساعت 8 تا 10 بعدازظهر در مرکز ویسکانسین واقع در شهر میلواکی برگزار شود که بیشتر برنامه های این همایش بصورت مجازی خواهد بود.

این همایش از سوی شبکه های خبری ان. بی. سی، ای. بی. سی و سی. بی. اس تنها به صورت یکساعته پخش زنده خواهد شد اما شبکه های خبری سی ان ان، فاکس نیوز و ام. اس. ان. بی. سی قبل، موقع پخش و بعد از برگزاری هرشب این همایش پوشش خبری خواهند داشت.

پذیرش نامزدی از سوی بایدن و هریس

جو بایدن و کاملا هریس نیز بصورت مجازی و از ویلمینگتون ایالت دلاورا با انجام سخنرانی (هریس روز چهارشنه و بایدن در روز پنجشنبه) نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را خواهند پذیرفت.

سخنرانان همایش انتخاباتی دموکراتها

در نخستین روز از برگزاری همایش دموکرات ها، میشل اوباما، برنی سندرز و اندرو کومو از جمله سخنران ها خواهند بود.

بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق و جان کاری وزیر خارجه اسبق آمریکا نیز در روز سه شنبه از سخنرانان دراین همایش خواهند بود.

در روز چهارشنبه نیز باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین، نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان و هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه اسبق آمریکا نیز از جمله سخنران این روز خواهند بود.

نگرانی دموکراتها از فرایند برگزاری انتخابات 2020

دموکرات ها که نسبت به عملکرد دونالدترامپ در نقض صریح قوانین آمریکا وی را به استیضاح کشاندند (27 آذر - 16 بهمن 98) که نتیجه ای در پی نداشت، اکنون نگران فرایند برگزاری انتخابات 2020 بخصوص نگران اختلال در فرایند برگزاری انتخاباتی بویژه در بخش پست آمریکا هستند.

نانسی پلوسی: ترامپ دموکراسی در آمریکا را تهدید میکند

نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا که پاره کردن متن سخنرانی سالانه دونالد ترامپ را در صحن کنگره این کشور در کارنامه دارد، در توئیتی رئیس جمهوری آمریکا را تهدیدی برای حیات دموکراسی دراین کشور خواند.

پلوسی به دنبال هشدار اداره خدمات پستی آمریکا مبنی بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه ممکن است میلیون ها برگه رای پستی به موقع برای شمارش ارسال نشود، فراخوان بازگشت کنندگان مجلس برای روبرو با این خطر جدید در فرایند انتخابات پیش رو را داد.

رئیس مجلس کنندگان آمریکا در توئیت خود که ساعاتی پیش نشر داد، نوشت: تعرض رئیس جمهوری ترامپ و لوئیس دی جوی رئیس ادراه خدمات پستی (آمریکا) تهدید برای زندگی، معاش و حیات دموکراسی آمریکایی ها است، من از (کنندگان) کنگره می خواهم که برای اقدام و تصویب قانونی دراین زمینه به (مجلس کنندگان) بازگردند.

نظرسنجی سی ان ان: تیم بایدن - هریس پیشتاز

در نظرسنجی که برای نخستین بار در آن از تیم بایدن- هریس پس از معین شدن معاون بایدن، به عمل آمد، حاکی است که این دو در مقابل ترامپ - مایک پنس پیشتاز هستند.

نظرسنجی که توسط موسسه اس. اس. آر. اس (SSRS) به سفارش شبکه خبری سی ان ان از یکهزار و 108 رای دهنده آمریکایی بین 22-25 امرداد ماه به عمل آمده نشان می دهد که 50 درصد رای دهندگان آمریکایی در صورتی که همین امروز انتخابات برگزار شود به زوج بایدن- هریس و 46 درصد نیز به زوج ترامپ-پنس از حزب جمهوریخواه رای خواهند داد.

همایش انتخاباتی جمهوریخواهان

همایش حزب جمهوریخواه نیز پس از حزب دموکرات و از 24 تا 24 ماه اوت (سوم تا ششم شهریورماه) در شهر شارلوت واقع در ایالت کارولینای شمالی برگزار شود.

خطر مداخله در انتخابات 2020 آمریکا می تواند به نفع ترامپ تمام شود

آلن لیچمن مورخ آمریکایی که نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، درباره انتخابات 2020 گفت که نتایج این انتخابات می تواند با مداخله عوامل خارجی به نفع ترامپ تغییر یابد.

وی که در مهر ماه سال 1395 پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا را بنابر مدلی که دارای 13 مولفه است، پیش بینی کرده بود، این بار عدم پیروزی وی را بنابر همین مدل در انتخابایت 2020 آمریکا پیش بینی کرد.

لیچمن در 21 مرداد در پاسخ به مداخله عوامل خارجی در انتخابات پیش روی آمریکا به سی ان ان گفت: البته پیش گویی بنابر این مدل می تواند با مداخله عوامل خارجی همچون مداخله روسیه درانتخابات 2020 آمریکا تغییر کند و نتیجه آن به نفع دونالد ترامپ تمام شود.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در 3 نوامبر 2020 (13 آبان 1399) برگزار شود.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 224

به "خبرنگاران 78 روز تا انتخابات 2020؛ بایدن - هریس همچنان پیشتاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 78 روز تا انتخابات 2020؛ بایدن - هریس همچنان پیشتاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید