خروج آمریکا از پیمان آسمان باز، مسکو خواهان پایبندی سایر کشورها به تعهداتشان شد

به گزارش اردکان خبر، وزارت خارجه روسیه اظهار داشت، اکنون که آمریکا از پیمان آسمان باز خارج شده، کشورهای باقی مانده باید به مسکو تضمین بدهند که به تعهدات خویش در چارچوب آن پایبند بوده و اطلاعات خود را در اختیار کشورهای غیرعضو قرار ندهند.

خروج آمریکا از پیمان آسمان باز، مسکو خواهان پایبندی سایر کشورها به تعهداتشان شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه امروز، یکشنبه در رابطه با خروج ایالات متحده از پیمان آسمان باز، با انتشار بیانیه ای گفت که این کشور خواهان دریافت تضمین محکمی در این خصوص است که کشورهایی که در پیمان آسمان باز باقی مانده اند، تمامی تعهدات خویش در چارچوب این سند را انجام خواهند داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه تأکید شده است: اکنون، طرف آمریکایی امیدوار است که متحدانش، از یک سو مانع از پروازهای نظارتی روسیه در مناطق استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در خاک اروپا شوند و از سوی دیگر، مواد عکاسی گرفته شده خود از خاک روسیه را با واشنگتن به اشتراک بگذارند. واضح است که چنین وضعیتی برای طرف روسی غیرقابل قبول خواهد بود. کشورهایی باقی مانده در پیمان آسمان باز، اولاً باید به تعهدات خود در چارچوب این توافقنامه بین المللی پایبند باشند و ثانیاً باید در مورد عدم انتقال اطلاعات پروازهای نظارتی خود به کشورهای ثالثی که عضو این پیمان نیستند، تضمین بدهند.

وزارت خارجه اضافه کرد، اگر سایر کشورهای شرکت نماینده در پیمان آسمان باز مایل هستند که فدراسیون روسیه عضویت خود در این توافقنامه را حفظ کند، باید به این فکر باشند که چگونه نگرانی مسکو در این رابطه را رفع نمایند.

در این بیانیه یادآوری شده که خروج آمریکا از این پیمان، امنیت این کشور یا متحدان آن را افزایش نمی دهد. طرف روسی بارها تأکید نموده که در چنین شرایطی، همه گزینه ها ممکن خواهد بود و مقامات مسکو مطابق با اظهارات سایر طرف های این پیمان و عملکرد آنها که به دقت تجزیه و تحلیل خواهد شد و بر اساس منافع امنیتی روسیه و متحدان این کشور، تصمیمات مناسبی بعد از خروج آمریکا اتخاذ خواهند کرد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین از سرگیری مجدد مشارکت واشنگتن در پیمان آسمان باز، بعد از روی کار آمدن تحت دولت جدید آمریکا را منتفی ندانست.

در این بیانیه یادآوری شده، اگر ایالات متحده خروج از پیمان آسمان باز را ضروری بداند، مسلماً این حق آنهاست. البته بازگشت یا عدم بازگشت به این توافقنامه نیز انتخاب دولت جدید آمریکا است و این آنها هستند که درباره اقدامات بعدی این کشور تصمیم گیری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 394

به "خروج آمریکا از پیمان آسمان باز، مسکو خواهان پایبندی سایر کشورها به تعهداتشان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج آمریکا از پیمان آسمان باز، مسکو خواهان پایبندی سایر کشورها به تعهداتشان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید