خشم عراقی ها از برافراشتن پرچم همجنس گرا ها سفارتخانه های خارجی

به گزارش اردکان خبر، اقدام موهن بعضی از سفرای کشور های خارجی در برافراشتن پرچم همجنس گرا ها در بغداد که در راستای ترویج همجنس گرایی انجام شده، خشم مقامات و جریان های سیاسی عراق را برانگیخت.

خشم عراقی ها از برافراشتن پرچم همجنس گرا ها سفارتخانه های خارجی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی ترویج همجنس گرایی از سوی نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق که با حضور سفیر انگلیس و کانادا انجام شد، وزارت خارجه عراق، مردم و جریان های سیاسی عراق به شدت این اقدام را محکوم نموده و آن را در تضاد با اصول و ارزش های اخلاقی حاکم بر این کشور دانستند.

بر اساس تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مردم خشمگین عراق پرچم همجنس گرا ها را به آتش کشیدند.

وزارت خارجه عراق: اقدام سفارتخانه های خارجی محکوم است

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به برافراشتن پرچم همجنس گرایان از سوی بعضی سفارتخانه ها در بغداد آن را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نقض اصول و ارزش های والای اخلاقی مورد احترام همه مذاهب الهی و همچنین مغایر با ارزشها، اخلاق، هنجار های اجتماعی عراق و تحریک احساسات و بازی با مفاهیم مقدس مذهب دانست.

هادی العامری: دولت فورا سه سفیر منحرف اخلاقی را اخراج کند

هادی العامری رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح در واکنش به این اقدام موهن تاکید نمود که آنچه که نمایندگی اتحادیه اروپا انجام داده و پرچم همجنس گرایان را برافراشته اقدامی توهین آمیز به عراق است.

وی اضافه نمود: برافراشتن پرچم همجنس گرایان اقدامی غیرمنطقی و خلاف عرف، سنت ها و اخلاقیات جامعه عراق است.

وی از دولت خواست که فورا در جهت اخراج سه سفیر منحرف اخلاقی اقدام کند. کسانی که عراق آن ها را به عنوان نماینده کشورهایشان قبول ندارد.

حکیم: سفارتخانه ها به چارچوب های دیپلماتیک احترام بگذارند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن محکومیت این اقدام گفت: اقدام بعضی سفارتخانه ها در عراق به برافراشتن پرچم همجنس گرایان افزون بر آنچه تعرض آشکار به آداب و رسوم و بی احترامی به هویت ملت عراق است شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیز هست؛ ماهی که همه ادیان برای آن احترام قائل اند.

وی تاکید نمود: ضمن محکوم کردن این رفتار زشت از این سفارتخانه ها می خواهیم که به چارچوب های دیپلماتیک میان کشور ها احترام بگذارند و از پروتکل های توافقی، به خصوص در آنچه به آسیب زدن به باور ها و آداب و رسوم کشور های میزبان مربوط می گردد، خارج نشوند.

حزب الدعوه: این اقدام مبانی ارزشی ملت عراق را هدف قرار گرفته است

حزب الدعوه عراق در واکنش به برافراشته شدن پرچم همجنس گرایان در عراق تاکید نمود ما اقدام غیراخلاقی و غیر مسئولانه نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس گرایان در خاک عراق را محکوم می کنیم. ما این اقدام را تعدی آشکار به ملت عراق و دین و ارزش های آن می دانیم. معتقدیم که این کار یک برنامه حساب شده و هدفمند علیه مبانی ارزشی ملت عراق بوده است و تبلیغ این رفتار منحرف را دنبال می نموده است. موضوعی که تمام ادیان آن را منع نموده اند.

حزب اسلامی عراق نیز در واکنش به این اقدام موهن اظهار داشت برافراشته شدن پرپم همجنس گرایان آلوده کردن آسمان عراق و هویت اسلامی آن و نیز تحریک احساسات ملت ما است.

در پی موج گسترده محکومیت های داخلی و فشار افکار عمومی، اتحادیه اروپا مجبور شد خبر و تصویر برافراشتن پرچم همجنس گرایان در مقر این اتحادیه در بغداد را از سایت رسمی خود و همچنین در فیسبوک و توئیتر حذف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 65

به "خشم عراقی ها از برافراشتن پرچم همجنس گرا ها سفارتخانه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم عراقی ها از برافراشتن پرچم همجنس گرا ها سفارتخانه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید