دیوید شنکر: کمک به لبنان مشروط به اجازه نظارت بر اقتصاد است

به گزارش اردکان خبر، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت، کمک صندوق بین المللی پول به لبنان مجانی نیست بلکه مشروط به گام های اصلاحی دولت این کشور و اجازه نظارت بر اقتصاد است.

دیوید شنکر: کمک به لبنان مشروط به اجازه نظارت بر اقتصاد است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تحولات اخیر لبنان اعلام کرد، اینکه صندوق بین المللی پول درخواست کمک لبنان را دریافت کرده اعترافی از سوی دولت لبنان به حجم بحران اقتصادی این کشور است و این امری مفید است.

شنکر به اسکای نیوز عربی گفت: واشنگتن طرح نجات دولت لبنان را بررسی می کند، اما موضوع در نهایت امر به میزان آمادگی دولت لبنان برای انجام گام های لازم جهت دریافت کمک صندوق بین لمللی پول دارد.

وی ادامه داد: هر پولی که صندوق مذکور به لبنان می دهد، کمک مجانی نیست بلکه این پول ها مشروط به گام های اصلاحی هستند که به ایجاد درآمد دولت کنند و به صندوق اجازه نظارت بر اقتصاد دولت را بدهند.

شنکر سپس مدعی شد: جالب است که ببینیم آیا دولتی که حزب الله بخشی از آن است قادر به تعهد کامل به اصلاحات هست (یا خیر) خصوصا اینکه حزب الله بر حمایت اقتصادی غیرقانونی و فساد تکیه دارد و از پرداخت عوارض گمرکی و اقتصادیات خودداری می کند.

وی درباره روابط آمریکا با ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان هم گفت: مخفی نیست که واشنگتن روابط مثمرثمری با رئیس بانک مرکزی لبنان ریاض سلامه دارد و روابط آمریکا با لبنان روابط با سازمان هاست.

لبنان هفته گذشته شاهد اعتراضات و بعضا آشوب در برخی مناطق بویژه شمال این کشور بود و دولت لبنان برای فرونشاندن اعتراضات مذکور و سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی پنجشنبه (11 اردیبهشت) طرحی اقتصادی-اقتصادی تصویب کرد.

روزنامه لبنانی الاخبار در واکنش به این طرح نوشت، دولت با این کار پیروز به انجام کاری سخت شده، اما طرح مذکور سه نکته منفی یا سه بمب دارد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 39

به "دیوید شنکر: کمک به لبنان مشروط به اجازه نظارت بر اقتصاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوید شنکر: کمک به لبنان مشروط به اجازه نظارت بر اقتصاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید