سازنده یک واکسن کرونا: محصول مابیش از 90 درصد ایمنی در بچه ها ایجاد می نماید!

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران: نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تزریق واکسن فایزر-بیون تک برای ایجاد ایمنی در برابر بیماری کووید19 نزد بچه ها بیش از 90 درصد کارایی دارد.

سازنده یک واکسن کرونا: محصول مابیش از 90 درصد ایمنی در بچه ها ایجاد می نماید!

به گزارش خبرنگاران ، مسئولان دو شرکت آمریکایی و آلمانیِ فایزر و بیون تک که از پیشگامان فراوری و عرضه واکسن کووید درجهان به شمار می فرایند، روز آدینه اعلام کردند که بر اساس نتایج بدست آمده در آزمایش های بالینی به این یافته رسیده اند.

آزمایش های بالینی برای معین مقدار اثرگذاری واکسن فایزر-بیون تک روی بچه ها 5 تا یازده سال، کارایی 90.7 درصدی را نشان داده است.

شرکت فایزر در یادداشتی که به همراه نتایج این تحقیق در اختیار سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار داده، آورده است: شانزده کودک که در جریان آزمایش های بالینی دارونما دریافت نموده بودند به بیماری کووید19 مبتلا شدند حال آنکه تنها سه کودک واکسینه شده بودند.

از آنجا که بیش از دو برابر بچه ها از میان 2 هزار و ششصد و بیست و شش شرکت نماینده در آزمایش های بالینی به جای دارونما، واکسن دریافت نموده بودند، این مقدار بالاتر از 90 درصد کارایی واکسن را نشان می دهد.

کارآزمایی بالینی واکسن فایزر در بین بچه ها 5 تا یازده سال، تنها به منظور معین مقدار اثربخشی در برابر ویروس انجام نشده است.

در این آزمایش بعلاوه مقدار پادتن های خنثی نماینده ناشی از تزریق واکسن به بچه ها با پاسخی که بدن افراد بزرگسال به ایمن سازی به وسیله واکسن می دهد نیز مقایسه شده است.

شرکت های فایزر و بیون تک ماه گذشته میلادی با استناد به نتایج اولیه این تحقیق اعلام نموده بودند که واکسن فراوریی آنها پاسخ ایمنی بسیار قوی در بچه ها ایجاد می نماید.

در این آزمایش برای مقایسه مقدار تاثیرگذاری و ایمنی پادتن های فراوری شده، به بچه ها 5 تا یازده سال دو دُز واکسن 10 میکروگرمی، چیزی معادل یک سوم دُزی که برای افراد دوازده سال به بالا تجویز می گردد، تزریق شد.

لازم به ذکر است که کاخ سفید طی روزهای گذشته به صورت تلویحی از قطعی شدن شروع واکسیناسیون بچه ها 5 تا یازده سال با واکسن فایزر از ماه آینده میلادی خبر داده و گفته بود برای این کار منتظر چراغ سبز سازمان غذا و دارو است.

مشاوران بیرونی سازمان غذا و دارو قرار است روز سه شنبه آینده در قالب یک کمیته مشورتی طی نشستی نظر نهایی خود را در مورد صدور مجوز برای واکسیناسیون بچه ها در این گروه سنی اعلام نمایند.

سازمان غذا و دارو نیز در صدد است تا اواخر روز آدینه نتیجه مرور و آنالیز اسناد و شواهد ارائه شده مرتبط با آزمایش های بالینی روی بچه ها 5 تا 11 سال را منتشر کند.

فراوری نمایندگان واکسن فایزر-بیون تک بعلاوه پیش تر بر اساس نتایج تحقیق اعلام نموده بودند که مشخصات ایمنی در این گروه سنی به طور کلی با افراد 16 تا 25 ساله قابل مقایسه است.

با توجه به اینکه موارد نادری از التهات قلب یا میوکاردیت پیش تر به عنوان عوارض جانبی برای هر دو واکسن آمریکایی فایزر و مدرنا گزارش شده بود، مسئولان شرکت فایزر تاکید نموده ند که مقدار مشاهده این عارضه نادر در گروه سنی 5 تا 11 سال کم تر از واکسینه شده های 12 تا 15 ساله بوده است.

منبع: رکنا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 913

به "سازنده یک واکسن کرونا: محصول مابیش از 90 درصد ایمنی در بچه ها ایجاد می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازنده یک واکسن کرونا: محصول مابیش از 90 درصد ایمنی در بچه ها ایجاد می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید