شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 137،000 نفر خواهد گذشت

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، همزمان با لغو تدریجی بعضی مقررات سختگیرانه در دهها ایالت آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کووید -19، گروهی از پژوهشگران در دانشگاه واشنگتن طبق یک مدل پیش بینی تخمین می زنند که تا اوایل ماه آگوست 2020 (اواسط مرداد) بیش از 137 هزار تن از شهروندان آمریکایی بر اثر ابتلاء به ویروس جدید و به شدت مسری کووید -19 جان خود را از دست می دهند.

شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 137،000 نفر خواهد گذشت

مؤسسه معیار و ارزیابی بهداشت وابسته به دانشگاه واشنگتن روز یکشنبه با به روزرسانی مدل پیش بینی کننده خود تخمین زد که در مقایسه با برآورد چهارم ماه مه (134،475 قربانی تا اوایل آگوست) شمار قربانیان تا تاریخ مزبور هزاران نفر بیشتر خواهد بود (137،000 نفر).

دکتر کریستوفر موری مدیر این مؤسسه در اطلاعیه خبری مورخ دهم ماه مه اظهار داشت که این افزایش [شمار قربانیان] در وهله اول بر حسب تحرک و جابجایی افراد قابل شرح است.

لازم به ذکر است که این مدل پیش بینی می نماید که تا چهارم آگوست در ایالت جورجیا حدود 3596 نفر قربانی این بیماری ویروسی می شوند که در مقایسه با پیش بینی چهارم ماه مه (4913 نفر) به مراتب کمتر است. در مقابل، این مدل در چهارم ماه مه پیش بینی کرد که شمار قربانیان کرونا در ایالت فلوریدا تا ماه آگوست 3971 نفر خواهد بود، اما مدل به روزرسانی شده روز یکشنبه پیش بینی کرد که فلوریدا تا آن تاریخ رقم 5440 قربانی را ثبت خواهد نمود.

این مدل پیش بینی همچنین نشان می دهد که در هفته های گذشته، چندین ایالت آمریکا- جورجیا، مونتانا، داکوتای شمالی، مینه سوتا و داکوتای جنوبی- دست کم یک افزایش 20% را در الگوهای جابجایی افراد شاهد بوده اند.

سیزده ایالت- آلاباما، آلاسکا، آیداهو، آیووا، کانزاس، لوئیزیانا، می سی سی پی، اوهایو، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، تنسی، ویسکانسین و وایومینگ- نیز شاهد افزایشی 15% و 20% در میزان جابجایی افراد بودند.

با این حال، دکتر موری همچنین گفت که این مدل بازگشت به رشد تصاعدی شیوع کووید -19 در ایالات متحده را پیش بینی نمی نماید.

این مؤسسه همچنین به این یافته جدید اشاره نمود که همزمان با افزایش دمای فضای بیرونی به میزان یک درجه سلسیوس، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد میزان سرایت این ویروس جدید به میزان 2 تا 3 درصد کاهش یافته است که این می تواند یک خبر امیدوارکننده باشد.

لازم به ذکر است که آخرین داده های وبگاه وُردُمیتر نشان می دهد که بیش از 1.3 میلیون مورد ابتلاء به ویروس کرونا در سرتاسر ایالات متحده تأیید شده است که تا به امروز بیش از 81،000 نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 55

به "شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 137،000 نفر خواهد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کووید-19 در آمریکا از مرز 137،000 نفر خواهد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید