طرح فرانسه برای توقف ضمانت صادرات نفت و گاز

به گزارش اردکان خبر، فرانسه در نظر دارد صدور ضمانتهای صادرات برای پروژه هایی که شامل انواع کثیف نفت مانند نفت شیل هستند را از سال آینده و برای انواع نفت از سال 2025 و برای گاز را از سال 2035 متوقف کند.

طرح فرانسه برای توقف ضمانت صادرات نفت و گاز

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، دولت فرانسه سال جاری صدور ضمانت صادرات پروژه های شامل فرکینگ و مشعل سوزی برای شرکتهایی که به دریافت اعتبار بانکی احتیاج داشتند را متوقف کرد و همچنین دیگر از توسعه زغال سنگ حمایت اقتصادی نمی کند.

وزارت دارایی فرانسه در پیشنهادی که به مجلس این کشور ارایه کرد، بدنبال توقف ضمانت صادرات برای پروژه های نفت سنگین، نفت شیل و ماسه نفتی از سال 2021 است که روی ایجاد 700 شغل جدید تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ضمانت صادرات دولتی از سال 2025 دیگر برای اکتشاف و توسعه میادین نفتی جدید فراهم نخواهد شد که احتمالا به قیمت از دست رفتن 1800 شغل تمام می گردد و ضمانت برای میادین گازی جدید از سال 2035 قطع می گردد که به نوبه خود روی 3000 شغل تاثیر منفی می گذارد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: ما نمی خواهیم دولت با فاینانس صادرات از سوختهای فسیلی در خارج حمایت کند.

وزارت دارایی فرانسه اعلام نموده که فرصت طولانیتر برای گاز به دلیل یاری این سوخت به بعضی از کشورها در دوره گذار به سوی اشکال پاکتر انرژی است. با این حال لومر گفت: مهلت برای پروژه های گازی با توجه به فرایند تحول بازار ممکن است جلو انداخته گردد.

طی 10 سال گذشته دولت فرانسه ضمانتهای صادرات به ارزش 4.5 میلیارد یورو را برای صنایع نفت و گاز توسعه داده است.

یکی از پروژه های عظیم جدید، پروژه گاز طبیعی مایع 20 میلیارد دلاری شرکت توتال در موزامبیک است که این شرکت برای آن ضمانت صادرات درخواست ننموده است و تصمیمی برای پروژه ال ان جی آرکتیک که توتال در آن مشارکت دارد، گرفته نشده است.

وزارت دارایی فرانسه همچنین پیشنهاد نموده است ضمانت صادرات برای نیروگاههای حرارتی که آلایندگی آنها بالاتر از میانگین ملی کشور ذینفع است از سال 2021 حذف شوند.

بر اساس گزارش رویترز، این پیشنهادها به همراه لایحه بودجه سال 2021 به مجلس فرانسه ارایه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 291

به "طرح فرانسه برای توقف ضمانت صادرات نفت و گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فرانسه برای توقف ضمانت صادرات نفت و گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید