عراق، تحرکات مشکوک ترکیه در دهوک، شکست طرح تروریست ها در دیالی

به گزارش اردکان خبر، منابع عراقی از تحرکات مشکوک نیروهای ترکیه در مرز بین دهوک و استان نینوا خبر دادند.

عراق، تحرکات مشکوک ترکیه در دهوک، شکست طرح تروریست ها در دیالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المعلومه، علی ورهان عضو اتحادیه میهنی کردستان از تحرکات مشکوک نیروهای ترکیه در مرز بین دهوک و نینوی اطلاع داد.

وی اضافه کرد: نیروهای ترکیه در کوشش هستند تا پایگاه نظامی جدیدی در حد فاصل بین دهوک و نینوی و نزدیکی محمودیه و ربیعه ایجاد نمایند.

این سیاستمدار کُرد خاطر نشان کرد: ایجاد این پایگاه در نزدیکی شهرستان سنجار خواهد بود برای اینکه نیروهای ترکیه به شکل روزانه ای این منطقه را از زمین و هوا شناسایی می نمایند تا بهترین مکان را برای ایجاد یک پایگاه جدید انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است پیشتر هم وزیر دفاع ترکیه درباره حملات به شهرستان سنجار در استان نینوی هشدار داده و هدف از آن هم تحت پیگرد قرار دادن عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) اعلام نموده بود.

خبر دیگر اینکه فاتح یلدیز سفیر ترکیه در انتها ماموریت خود در عراق با برهم صالح ملاقات کرد. براساس بیانیه ای که دفتر ریاست جمهوری عراق منتشر نموده است، صالح در این ملاقات بر توسعه روابط بین دو کشور در راستای منافع دو ملت، کاستن از شدت تنش ها، حمایت از تبادل نظر برای حل مسائل باقی مانده، احترام به حاکمیت کشورها، مخالفت با دخالت در امور داخلی عراق و نقض تمامیت ارضی آن تاکید نموده است.

شکست طرح تروریست ها برای اقدامات خرابکارانه در دیالی

بر اساس گزارش شبکه الفرات، نیروهای امنیتی عراق پیروز شدند طرح تروریست ها برای انجام عملیات خرابکارنه در ماه مبارک رمضان در استان دیالی را شناسایی و خنثی نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 658

به "عراق، تحرکات مشکوک ترکیه در دهوک، شکست طرح تروریست ها در دیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تحرکات مشکوک ترکیه در دهوک، شکست طرح تروریست ها در دیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید