قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری چه می گردد؟

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، قیمت خانه در خرداد و تیرماه سال جاری با رشد قابل توجهی به نرخی رسید که بسیاری از خریداران مصرفی را از بازار دور کرد و برای سفته بازان و سوداگران نیز تبدیل به بازاری گران تر از حد توقع شد به طوری که آنها را به سمت بازارهای موازی سوق داد.

قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری چه می گردد؟

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

همزمان کوشش تیم مالی دولت در ستادمبارزه با کرونا و ستاد مالی دولت برای تنظیم گری مقررات اجاره و تسهیل فراوری و افزایش عرضه مسکن از جو روانی و التهاب ایجاد شده در بازار کاسته است تا جایی که بر اساس اعلام گزارش اتحادیه املاک تهران، معاملات مسکن و اجاره پایتخت در روزهای گذشته با جو آرامتری نسبت به خرداد و اردیبهشت ماه اجرا شده است.

کاهش جو روانی در بازار مسکن در پی تصمیمات مالی دولت از یک سو و تکمیل ظرفیت رشد مسکن از سوی دیگر، انتظار کاهش قیمت ها و ریزش حباب قیمت مسکن را بالا برده و چشم انداز با ثباتی را برای قیمت مسکن در 6 ماه دوم سال نمایان می نماید.

بساط آگهی های غیرواقعی با نرخ های کاذب که آدرس غلطی را برای افزایش قیمت مسکن بیش از خط تورم به جامعه القا می کرد نیز برچیده شده است و دادستانی تهران در سه هفته اخیر کوشش زیادی برای کنترل قیمت ها در فضای مجازی داشته است.

به همین دلیل حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه املاک تهران گفت: معاملات مسکن حداکثر رشد خود را داشته و حتی به بیش از ظرفیت افزایش قیمت رسیده است و اگر تا خاتمه تابستان با همین فرایند پیش رود، پیش بینی می گردد که قیمت مسکن در شش ماه دوم سال با رشد حداقلی و حتی ثبات قیمت ها همراه باشد.

وی افزود: در عین حال اگر بسته های سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن را برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد نمود که منجر به شکستن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

به گفته عقبایی، تسهیلانی که قرار است در قالب وام ودیعه به مستاجران داده گردد و همچنین مصوبه معین نرخ اجاره بها، در صورت تداوم اجرا از جو روانی و التهاب بازار می کاهد و به همین دلیل همزمان با پیش بینی ثبات قیمت ها در نیمه دوم سال جاری، امکان تعدیل نرخ ها نیز وجود خواهد داشت.

عقبایی با پیش بینی خروج سفته بازان و سوداگران از بازار مسکن در ماه های باقی مانده تابستان گفت: بر استمرار اجرای سیاست های تسهیل گری در بخش فراوری و عرضه مسکن و تنظیم گری در بخش اجاره اصرار داریم چرا که تحلیل ما این است که در صورت تقویت اجرا در این بخش، بازگشت ثبات به بازار مسکن می تواند در شش ماهه دوم سال تا خاتمه سال و شب عید نوروز ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 92

به "قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید