محاکمه مردی که خانه دکتر مصدق را با جعل سند فروخت

به گزارش اردکان خبر، مرد جوانی که متهم است با همدستی سه نفر دیگر خانه دکتر مصدق را با جعل سند فروخته و صد ها میلیارد تومان کلاهبرداری نموده است، در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

محاکمه مردی که خانه دکتر مصدق را با جعل سند فروخت

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش شرق، پرونده فروش خانه دکتر مصدق و سرقت آثار نفیس و هنری آن از سال 92 به جریان افتاد. آن موقع صاحب فعلی خانه از خارج از کشور به ایران آمد و متوجه شد خانه به فروخته شده است. مرد ثروتمند بعد از انجام تحقیقات گسترده درخواست بازداشت مرد کلاهبردار را عنوان نمود و گفت این خانه متعلق به دکتر مصدق بود که او آن را از وارثان دکتر مصدق خریداری نموده است. این در حالی بود که تحقیقات مأموران نشان داد متهم این پرونده و همدستانش چند پرونده دیگر نیز دارند و زمین و ویلا های دیگری را هم فروخته اند.

پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده ابتدا وکیل صاحب خانه دکتر مصدق در صندلی نهاده شد و شکایت خود را ارائه داد.

او گفت: متهم ردیف اول به نام آرش با تشکیل یک باند و به صورت سازمان یافته اقدام به جعل و کلاهبرداری نموده است. موکل من با توجه به شغلش در خارج از کشور زندگی می نماید. او زمانی متوجه شد خانه اش به فروش رفته که بعد از مدت ها به ایران بازگشت و دید خانه اش تصاحب و تخریب شده است. آرش دو سال قبل از این حادثه به عنوان مشتری برای اجاره ویلا به او مراجعه کرد؛ اما آن ها به توافق نرسیدند. البته در آن موقع خودش را کیومرث معرفی نموده بود. بعد از اینکه آن ها با هم به توافق نرسیدند موکل من ایران را ترک کرد. بعد از دو سال وقتی موکل به ایران بازگشت، متوجه شد ویلایش را تصاحب نموده اند. آرش بعد از اینکه متوجه شد موکل من ایران را ترک نموده، با جعل سند ویلا را به نام خودش کرد و باز هم با جعل سند ادعا نموده چند صد هزار دلار به موکل من پرداخت نموده است؛ در حالی که چنین پولی به موکل من داده نشده است؛ اما نکته مهم این پرونده آن است که متهم هر زمان که به چنگ قانون می افتد، اسناد جعلی را از بین می برد و تا به حال هم پیروز بوده است. او ادعا نموده از خواهر موکل وکالت نامه داشته؛ در حالی که موکل من صاحب آن خانه است.

او گفت: موکل من 85 ساله است این معامله آن قدر عجیب بوده که حتی موکل را به پزشکی قانونی فرستادند تا سلامت او آنالیز گردد و پزشکی قانونی نیز هوش بالای موکل و سلامت او را تأیید کرد و معین شد ادعای اینکه موکل به دلیل مشکل قدرت تصمیم گیری ندارد و خواهرش درباره ملک تصمیم گرفته، دروغ است. موکل در ژاپن زندگی می نماید و به دلیل بیماری کرونا و لغو پرواز ها نتوانست در دادگاه حاضر گردد. البته ما شکایتی هم از خانمی که وکیل بوده و در سندسازی به متهم ردیف اول یاری نموده است، عنوان نمودیم. این ویلا دوهزار و 300 متراست و داخل آن نیز تخریب شده و اموالش از طرف متهم تصاحب و آنجا غیر قابل سکونت شده است.

این باند بعد از اینکه سند جعل نموده و قصد تصاحب ویلا را داشته اند، به سراغ سرایدار خانه رفته اند. او که فردی بی سواد است، قصد داشته به موکل اطلاع دهد؛ اما دست و پای او را بستند و با این ادعا که اعتیاد دارد، او را به زور در یک مرکز ترک اعتیاد بستری و با پرداخت مبلغی پول غیرقانونی به مدیر کمپ مدتی هم او را در کمپ نگهداری کردند؛ اما بعد از مدتی وقتی این مرد از کمپ خارج شد، معین شد او اصلا اعتیاد نداشته است.

در ادامه وکیل شاکی دیگر در صندلی نهاده شد. او نیز گفت: موکلان من هم خارج از ایران هستند. متهم 16 هزار متر زمین آن ها را در شمال فروخته و پولش را نداده و در پرونده ای دیگر زمینی را در لواسان با جعل سند و یاری اعضای باندش تصاحب نموده است.

سپس شاکی دیگر در صندلی نهاده شد. او گفت: من یک کارمند بازنشسته هستم. این افراد شناسنامه من را جعل کردند و با آن دسته چک گرفته و 250 برگه چک چند صد میلیون تومانی صادر کردند و هر روز من را برای یک چک برگشتی احضار می نمایند؛ درحالی که اصلا من دسته چک نداشتم.

بعد از اینکه دیگر شکات در صندلی حاضر شدند و شکایت های خود را بیان کردند، آرش متهم ردیف اول در صندلی نهاده شد و همه چیز را انکار کرد و گفت: من اصلا جعل نکردم و شاکیان خودشان به من وکالت دادند. من اتهامات را قبول ندارم. سند جعلی هم ارائه ندادم. خواهر شاکی اول پرونده خودش به من وکالت داد. او توضیحی درباره اینکه مالک ویلا شخص دیگری بوده است و خواهرش سمتی نداشته، نداد.

سپس دیگر متهمان در صندلی حاضر شدند و دفاعیات خود را عنوان نمودند. با انتها جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 42

به "محاکمه مردی که خانه دکتر مصدق را با جعل سند فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه مردی که خانه دکتر مصدق را با جعل سند فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید