معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادعای وزارت کشور را تکذیب کرد

به گزارش اردکان خبر، پس از توضیحات روز گذشته وزارت کشور درباره دلایل و فرایند اعلام انحلال جمعیت امام علی (ع) امروز معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد که این معاونت در جلساتی که موضوع درخواست انحلال جمعیت امام علی (ع) در دستور آن قرار داشته، حضور نداشته است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادعای وزارت کشور را تکذیب کرد

بیژن عباسی، معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور درخصوص درخواست انحلال جمعیّت امام علی (ع) شرح داد: دستیاری حقوق شهفرایندی و نمایندگی معاونت حقوقی در شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد مستقر در وزارت کشور، به معاونت پژوهش و ترویج قانون اساسی که مسئولیت آن به عهده اینجانب است، تفویض شده است. در جلسه تیر و مردادماه امسال شورای مورد اشاره که به آنالیز موضوع انحلال جمعیت امام علی (ع) پرداخته، دعوت نامه ای از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور دریافت نشده است.

به گفته بیژن عباسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری پس از اطلاع از تصمیم انحلال طی مکاتبات و مذاکرات پیاپی، راه حل حقوقی به وزارت کشور و رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه و جهت ایجاد فرصت اجرا، پیشنهاد استرداد و یا دست کم استمهال در رسیدگی قضایی را داد.

او تاکید نمود بدین ترتیب، اعلامات دایر بر موافقت معاونت حقوقی رئیس جمهور با درخواست انحلال جمعیت خلاف واقع و بی پایه است.

روز گذشته زهرا عابدینی، معاون سازمان امور اجتماعی کشور درباره فرایند انحلال جمعیت امام علی شرحاتی ارائه کرد و گفت در خواست انحلال از سوی شورای ملی توسعه و حمایت با حضور هشت نهاد انجام شده و تصمیم وزارت کشور نیست.

یکی از نهادهایی که این مقام وزارت کشور به عنوان تصمیم گیرنده در این باره نام برده بود معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.

عابدینی، وزارت کشور را رییس شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد دانست و گفت: معاون زنان ریاست جمهوری، معاون حقوقی ریاست جمهوری، وزارت خانه های کار، ورزش و جوانان، دادگستری، میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست دستگاه های عضو این شورا هستند.

معاون سازمان امور اجتماعی کشور گفت: انحلال جمعیت امام علی هم مراحلی طی نموده است و به دلیل عدم تمکین به تذکرات شفاهی و کتبی و عدم اصلاح انحرافات، شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد تصمیم به انحلال این جمعیت گرفت.

چند روز پیش سعید دهقان از وکلای جمعیت امام علی، از صدور حکم انحلال جمعیت امام علی اطلاع داد. پیش از آن جمعیت امام علی (ع) اعلام نموده بود که وزارت کشور از دادگاه خواسته که آن را منحل کند.

جلسه دادگاه جمعیت امام علی در یک روز برگزار گردید و رای انحلال نیز به سرعت صادر گشت.

این اتفاق نقدها فراوانی را در فضارسانه ای و خبری کشور به دنبال داشت. به گونه ای که بسیاری نقش دولت در آن را لکه سیاهی در کارنامه دولت حسن روحانی ارزیابی کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 581

به "معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادعای وزارت کشور را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادعای وزارت کشور را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید