مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران | سرویس خودرو - همان گونه که در مطالب پیشین خود به آن اشاره کرده بودیم تعویض تسمه تایم پژو 206 بسته به تیپ و مدل آن به طور متوسط پس از پیمودن مسافتی مابین 60 تا 70 هزار کیلومتر در ساعت انجام می گیرد. حال شاید عده ای بخواهند این کار را خود به تنهایی انجام دهند. در این صورت می توان با انجام مراحلی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، عملیات فنی تعویض تسمه تایم پژو 206 را به انجام رساند. البته بهتر است این عملیات حداقل با حضور دو نفر انجام بگیرد چرا که انجام آن به صورت تنها امکان پذیر نخواهد بود.

مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

تسمه های خودرو در قسمت صندلی شاگرد قرار دارند. اگر از همان سمت به آنها نگاه کنیم جهت چرخش میل لنگ و تسمه تایم درست مانند جهت گردش عقربه های ساعت خواهد بود. در این مرحله همچنین باید از قرار دریافت مفتولی که چرخ لنگر را قفل می کند در جای خود به شکل خالی از اشکال اطمینان حاصل کرد. پس از آن نوبت به خارج کردن کاسه نمد می رسد که می توان با استفاده از یک ابزار نوک تیز این کار را انجام داد. هنگام جا زدن کاسه نمد باید به این نکته توجه داشت که جهت قرارگیری آن صحیح باشد و قسمت تخت رو به سمت بیرون تنظیم گردد.

در برخی از تیپ های خودروی پژو 206 سوراخی روی چرخ دنده میل سوپاپ و سوراخ دیگری هم روی سرسیلندر واقع شده است. در این عملیات فنی ابتدا باید به کمک یک پیچ ده میلیمتری این دو سوراخ را به یکدیگر قفل نمود. علاوه بر آن روی سطح خارجی موتور خودرو و در کنار فیلتر روغن هم یک سوراخ وجود دارد. روزنه ای که باید آن را توسط یک مفتول شش میلیمتری به سوراخ موجود روی چرخ لنگر یا چرخ طیار قفل کرد. البته یافتن و متصل کردن سوراخ های مذکور به یکدیگر کار چندان ساده و بی دردسری نخواهد بود. برای هم راستا کردن این سوراخ ها می توان به کمک یک آچار، میل لنگ خودرو را چرخاند. البته باید به این نکته توجه داشت که میل لنگ باید حتما در جهت عقربه های ساعت چرخانده گردد.

منبع مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206

انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 905

به "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نحوه تعویض تسمه تایم پژو 206"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید