هشدار چین به استرالیا: به تماس های شما پاسخ نمی دهیم

به گزارش اردکان خبر، دولت چین، استرالیا را تهدید کرد درصورت عدم تغییر نگرش در سیاست های این کشور به درخواست برای مذاکرات پاسخ نخواهد داد.

هشدار چین به استرالیا: به تماس های شما پاسخ نمی دهیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از مقامات ارشد سفارت چین در استرالیا گفت که وزرای چینی تا زمانی که همتایان استرالیایی آنها از رفتار با پکن به عنوان یک تهدید راهبردی دست برندارند، به تماس های تلفنی استرالیا پاسخ نخواهند داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

چین از دولت استرالیا خواسته تا تصمیم مشخصی درباره نگرش این کشور نسبت به پکن به عنوان یک تهدید یا فرصت اتخاذ نموده و این موضوع را به عنوان پیش شرطی برای ازسرگیری گفتگوهای بلندپایه قرار داده است.

چین با بیان اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر شکاف دیپلماتیک جدی در روابط دو کشور وجود ندارد گفت که ایجاد شرایط بهتر برای انجام گفتگوهای دوجانبه بر عهده استرالیاست زیرا مشکل ایجاد شده اخیر به واسطه رفتارهای دولت کانبرا انجام شده است.

سفارت پکن در استرالیا گفت: مشکل اصلی از دید ما ذهنیت جنگ سردی است که باید (از سوی استرالیا) متوقف شده و به چین به عنوان یک فرصت و نه یک تهدید نگاه گردد. در غیر اینصورت کل فرایند مذاکرات از راستا خارج خواهد شد.

استرالیا به عنوان یکی از متحدان نزدیک امریکا در تنش سیاسی مالی ایجاد شده توسط دولت ترامپ علیه چین در کنار آمریکا ایستاد و از سیاستهای واشنگتن علیه پکن حمایت کرد. با توجه به کنار رفتن ترامپ از قدرت و احتمال تغییر نگرش در سیاست های آمریکا علیه چین، پکن از این فرصت برای تلافی و تحت فشار قرار دادن استرالیا استفاده نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 392

به "هشدار چین به استرالیا: به تماس های شما پاسخ نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به استرالیا: به تماس های شما پاسخ نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید