واریز 283 میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری و دهیاری های استان

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پارسال 283 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

واریز 283 میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری و دهیاری های استان

میرحیدر رضوی ظهر امروز (3 شهریورماه) در نشست مدیران هماهنگی ادارات مالی استان، با اشاره به تطویل زمان ارائه اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، اظهار کرد: پارسال 18 هزار اظهارنامه بدون رسیدگی و با اعتماد به مشاغل صادر و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به مالیات نقل و انتقال املاک، اضافه نمود: مالیات نقل و انتقال املاک برون سپاری شده است. همچنین با توجه به شرایط کرونا، ابلاغ اوراق مالیاتی از فیزیکی به الکترونیکی تغییر یافته که از 25 خردادماه سامانه ابلاغ الکترونیکی راه اندازی شد و بسیاری از معضلات ابلاغ که یکی از آن موارد، اطلاع نیافتن مودی از ابلاغ انجام شده، حل شده است.

این مسئول با اشاره به 3 درصد سهم مالیات بر ارزش اضافه نموده سهم شهرداری ها، ادامه داد: سال گذشته 283 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش اضافه نموده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده که سهم این بخش 3 درصد از 9 درصد مالیات وصولی ارزش اضافه نموده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، از فعال شدن ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای مودیان اطلاع داد و توضیح داد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای همه مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش اضافه نموده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می گردد.

رضوی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرآیندها است، یادآور شد: یکی از پیش نیازهای بهره مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای همه مودیان، ثبت نام تکمیل شده تا مرحله 44 در سامانه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی کد مالی است. همچنین همه مودیان برای بهره مندی از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می بایست فرم الکترونیکی درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها را تایید و ارسال نمایند.

در ادامه، مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان، اظهار کرد: این اداره کل وظیفه معین تکلیف اموال دولتی را به وسیله مزایده بر عهده دارد که به صورت میانگین ماهانه یک مزایده برای واگذاری اموال و یا کالاهای قاچاق، برگزار می گردد.

غلامحسین مهری ادامه داد: سال گذشته به صورت سرجمع 161 میلیارد و 163 میلیون ریال درآمد توسط این دستگاه جمع آوری شده است که نسبت به سال های قبل رشد دارد.

وی با اشاره به انهدام بعضی کالاها به دلایل بهداشتی و قانونی، اعلام کرد: در سال 97 به میزان 18 تن کالا به ارزش 5 میلیارد و 309 میلیون ریال، سال گذشته 18 تن کالا به ارزش 6 میلیارد ریال منهدم شده و سال جاری کالاهایی به ارزش 362 میلیون ریال منهدم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 237

به "واریز 283 میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری و دهیاری های استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز 283 میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری و دهیاری های استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید