واشنگتن: ایران و روسیه در ناآرامی های آمریکا دست دارند

به گزارش اردکان خبر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی ایران، چین و روسیه را به افزایش ناآرامی ها درایالات متحده متهم کرد و مدعی شد ایالات متحده بر این بحران ها غلبه خواهد نمود.

واشنگتن: ایران و روسیه در ناآرامی های آمریکا دست دارند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگو با یکی از رسانه های این کشور مدعی کوشش ایران، روسیه و چین در افزایش ناآرامی ها در ایالات متحده شد.

رابرت اوبرین مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز در پاسخ به سئوال مجری برنامه در زمینه نحوه مقابله با مخالفان آمریکا همچون چین و روسیه و کوشش آن ها در ایجاد ناآرامی های بیشتر در این کشور، گفت که ممکن است فعالان روس چنین اقداماتی را در ایالات متحده انجام می دهند.

وی در بخش دیگری اضافه کرد، ممکن است آمریکا اختلافات سیاسی داشته باشد اما قبلا این بحران ها را پشت سر گذاشته شده و ایالات متحده بر آن ها غلبه خواهد نمود.

اوبرین درباره ایران نیز مدعی شد:بله، به ایران نگاه کنید، این کشور به یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می دانید. ما ابزارهایی در جعبه ابزار خود داریم. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم. من با همکارانم، مشاوران امنیت ملی تلفنی گفت وگو می کنم و ما در روزهای آینده هم آنها را دیدار خواهیم کرد.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه به بعضی اقدامات صورت گرفته کشورش در تقابل با چین به ویژه موضوع هنگ کنگ اشاره نمود و گفت که دولت آمریکا در حال آنالیز روابط با هنگ کنگ و چین است.

رئیس جمهور آمریکا نیز یکشنبه شب به وقت تهران در توییتی از سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست این کشور توسط نیروهای گارد ملی تشکر کرد و از کوشش برای تروریست معرفی کردن گروه های از متعرضان اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 94

به "واشنگتن: ایران و روسیه در ناآرامی های آمریکا دست دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: ایران و روسیه در ناآرامی های آمریکا دست دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید