واکنش پکن به ابطال ویزا 1000 تبعه چینی در آمریکا؛ نقض حقوق بشر است

به گزارش اردکان خبر، وزارت خارجه چین اقدام آمریکا در ابطال ویزا اتباع خود را نقض حقوق بشر و مصداق تبعیض نژادی توصیف کرد

واکنش پکن به ابطال ویزا 1000 تبعه چینی در آمریکا؛ نقض حقوق بشر است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اقدام وزارت خارجه آمریکا در باطل کردن ویزا بیش از 1000 تبعه چینی در این کشور به اتهام ارتباطات نظامی، با واکنش تند پکن روبرو شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری روزانه با بیان اینکه تصمیم آمریکا به مثابه آزار و اذیت سیاسی و تبعیض نژادی است، تاکید نمود که پکن حق واکنش نشان دادن را برای خود محفوظ می دارد.

ژائو همچنین گفت که ابطال ویزا اتباع چینی نقض حقوق بشر و همچنین تجاوز به حقوق دانشجویان چینی در ایالات متحده است.

بامداد امروز بود که سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا از ابطال ویزا بیش از 1000 تبعه چینی به اتهام رابطه احتمالی با ارتش و نهادهای نظامی چین اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

همزمان چاد وولف سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز با متهم کردن چین به اعزام افراد نظامی تحت عناوین دانشجو یا دانشگاهی به این کشور، مدعی شد: ما صدور ویزا برای بعضی دانشجویان و محققان چینی که ارتباطاتی با استراتژی نظامی چین دارند، متوقف کردیم تا مانع به سرقت رفتن تحقیقات حساس و تصاحب آنها [توسط چینی ها] شویم.

این اقدام واشنگتن پس از آن است که دولت آمریکا فعلا ویزا حضور خبرنگاران چینی در این کشور را تمدید نکرده و مهلت حضور 90 روزه آنها در خاک ایالات متحده (تا ابتدای ماه نوامبر) رو به اتمام است.

هوآ چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر با بیان اینکه آمریکا از مفهوم امنیت ملی برای فشار آوردن به شرکت های چینی سوءاستفاده می نماید، گفت واشنگتن از چنین رفتارهایی به هیچ چیزی نمی رسد.

پیش از این نیز منابع آگاه از تصمیم دولت آمریکا برای گسترش قانون منع مهاجرتی به این کشور، بر تمام اعضای حزب حاکم چین و خانواده های آنها اطلاع داده بودند.

،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 263

به "واکنش پکن به ابطال ویزا 1000 تبعه چینی در آمریکا؛ نقض حقوق بشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پکن به ابطال ویزا 1000 تبعه چینی در آمریکا؛ نقض حقوق بشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید