پیشنهاد مجلس برای بازتوانی خانواده ها پس از کرونا

به گزارش اردکان خبر، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با آنالیز چالش های خانواده ها در مواجهه با کرونا برای بازتوانی آنها، به ویژه خانواده های دارای فوتی یا فرد مبتلا به کرونا، پیشنهادی به دولت ارائه نموده است.

پیشنهاد مجلس برای بازتوانی خانواده ها پس از کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله گزارش های مقابله با کرونا این بار چالش های خانواده ها در مواجهه با این ویروس را مورد آنالیز قرار داده است.

در مقدمه این گزارش شرح داده که تمرکز اصلی سیاست گذاران درگیر با کرونا در حوزه سلامت و اقتصاد متمرکز شده چون این ویروس چالش هایی را برای خانواده ها ایجاد نموده است.

مرکز پژوهش ها در تبیین چالش های پیش روی خانواده ها با شیوع ویروس کرونا 6 مشکل را مورد اشاره قرار داده است که شامل چالش های ناظر به خانواده های افراد مبتلا به بیماری و متوفی، مسائل معیشتی خانوار، آسیب پذیری سلامت و بهداشت روان اعضای خانواده ، احتمال افزایش اختلافات خانوادگی و اختلال در فرایند ثبت ازدواج و طلاق و چالش های ناظر بر عملکرد رسانه در حوزه خانواده است.

در بخش مسائل معیشتی خانوارها با اشاره به تصمیمات دولت برای اعطای مبالغی به خانوارها یادآور شده که به نظر نمی رسد این اقدامات بتواند همه نگرانی های مالی خانواده ها را تحت پوشش قرار دهد چون بسیاری از خانوارهای دهک های پایین مالی اشتغال غیررسمی داشته و یا فاقد پوشش بیمه ای بودند لذا تحت پوشش قرار دادن آن ها در طرح های حمایتی دولت سخت خواهد بود.

مرکز پژوهش ها در نهایت به تبیین راهکارهایی برای حل بخشی از این چالش ها در خانواده ها پرداخته که از جمله آن تدوین پروتکل مشاوره روانشناختی برای خانواده های دارای متوفی و افراد مبتلا به کرونای جدید، اولویت در پرداخت یاری های معیشتی به گروه های خاص همچون زنان سرپرست خانوار، سالمندان، خانواده های دارای افراد معلول و بیماری مزمن، اختصاص بخشی از برنامه های رسانه ملی به آموزش شیوه صحیح مهارت های زندگی، مراجعه رایگان مددکاران اجتماعی به خانواده های دارای فرد معلول، تصویب بخشنامه ای با موضوع اعطای تسهیلات خانوادگی و تسهیلات سفر بعد از انتها بیماری، کاهش آگهی های بازرگانی مرتبط با تبلیغ مواد غذایی و خوراکی در تلویزیون است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 35

به "پیشنهاد مجلس برای بازتوانی خانواده ها پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مجلس برای بازتوانی خانواده ها پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید