چین، برنده مالی دوران کرونا

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، به نقل از راشاتودی؛ صندوق بین المللی پول اظهار داشت به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقتصادهای عظیم دنیا درگیر رکود مالی عمیقی شده اند و چین تنها اقتصاد عظیمی خواهد بود که می تواند خود را از بحران خارج کند و رشد مثبت داشته باشد.

چین، برنده مالی دوران کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این صندوق بیان کرد به رغم از سرگیری بسیاری از فعالیت های مالی و لغو محدودیت ها پیش بینی می گردد اقتصاد دنیای برای سال جاری رشد منفی 4/4 درصدی را به ثبت برساند. بر اساس این پیش بینی سال 2020، بدترین سال برای اقتصاد دنیای از دهه 1930 و زمان رکود عظیم مالی در دنیا تا به امروز است.

در گزارش چشم انداز مالی دنیا که توسط صندوق بین المللی پول منتشر شده آمده است: دلیل بهبود 8/0 درصدی پیش بینی اوضاع مالی دنیا، عملکرد فراتر از انتظار کشورها در سه ماه دوم سال جاری بوده است. از طرف دیگر بهبود بیشتر اوضاع در سه ماه سوم نیز در این جهت بی تاثیر نبوده و توانسته عملکرد بد مالی بعضی کشورهای نوظهور و در حال توسعه را جبران کند.

گزارش صندوق بین المللی پول می افزاید: بعید به نظر می رسد بیشتر کشورها تا پیش از سال آینده شاهد بهبود اوضاع باشند. برای سال 2021 رشد مالی دنیا 2/5 درصد پیش بینی شده است که نسبت به پیش بینی قبلی صندوق بین المللی پول در ماه ژوئن 2 دهم درصد کاهش داشته است.البته همان گونه که گفته شد چین تنها کشوری است که در میان اقتصادهای عظیم دنیا نه تنها می تواند از رشد منفی و رکود مالی خارج گردد بلکه فراوری ناخالص داخلی این کشور نیز رشد خواهد نمود.

گیتا گوپیناس، کارشناس ارشد صندوق بین المللی پول، گفته است: به جز چین که رشد مثبت خواهد داشت فراوری ناخالص داخلی هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه برای سال 2020 کمتر از سال 2019 خواهد بود.

بر اساس این گزارش اقتصاد چین، سال جاری رشد 9/1 درصدی را تجربه می نماید که به مراتب بهتر از رشد منفی 3/4 درصدی آمریکا، منفی 3/5 درصدی ژاپن و منفی 6 درصدی آلمان و منفی 8/9 درصدی انگلستان و فرانسه است.

منبع: خراسان نیوز

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 320

به "چین، برنده مالی دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، برنده مالی دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید