تور بهار ترکیه: گام ترکیه در ساخت جنگنده های نسل پنجم پنهانکار

به گزارش اردکان خبر، یک مقام ارشد دفاعی ترکیه از آمادگی برای ساخت جنگنده نسل پنجم با کشورهای دیگرو آماده شدن نخستین جنگنده بومی این کشور در آینده اطلاع داد.

تور بهار ترکیه: گام ترکیه در ساخت جنگنده های نسل پنجم پنهانکار

بهترین تجربه سفر را با تور بهار ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد بخش دفاعی ترکیه در زمینه همکاری محتمل با روسیه در ساخت جنگنده نسل پنجم گفت، ترکیه برای مذاکره با هرکسی که مایل به همکاری در پروژه هایی مانند ساخت هواپیمای جنگی است، آماده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی اسماعیل دمیر رئیس ریاست صنایع دفاعی (SSB) در برنامه تلویزیونی شبکه تی آر تی گفت که ترکیه می تواند با کسانی که مایل به همکاری با شرایط کشور خود هستند، مذاکره کند. دمیر گفت: فرایند طراحی هواپیمای جنگی ملی در حال حاضر ادامه دارد و کشور در حال حاضر فراوری چندین قطعه را شروع نموده است.

وی اضافه کرد که باب همکاری برای کشورهای دوست و متحد که می خواهند بخشی از این پروژه باشند، باز است. یکی از محتمل ترین پروژه های ترکیه، ساخت جنگنده نسل پنجم پنهانکار با طراحی داخلی خواهد بود.

صنایع هوا، فضای ترکیه پیمانکار اصلی پروژه ساخت جنگنده بومی ترکیه است وبعلاوه از چندین شرکت صنایع دفاعی داخلی یاری می گیرد. این هواپیمای جنگی برای اولین بار در 18 مارس 2023 رونمایی می گردد.

دمیر بعلاوه پیشتر در خصوص خرید موتور در زمینه این جنگنده بومی گفته بود که شرکت انگلیسی رولز رویس انگلیس پیشنهاد هایی داده بود با این حال، شرایط آن ها برای آنکارا قابل قبول نبود.

دمیر گفت که از دیگر پروژه هاییکه مردم مشتاقانه منتظر شنیدن آنها هستند، ساخت یک جنگنده بدون سرنشین و یک موشک فضایی است.

در ادامه رشد صنایع نظامی ترکیه، صنایع دفاعی این کشور به تازگی از دستاورد نظامی که سلاح نو لیزری ویژه مقابله با موشک های راهنمایی شونده است، رونمایی کرد. شرکت صنایع دفاعی متسکان ترکیه از آخرین فناوری نظامی خود که سامانه لیزری نظامی مستقر در سطح است رونمایی نموده است. این سامانه نظر نام دارد و یک سامانه تدافعی منحصر به فرد محسوب می گردد.

این فناوری پیشرفته ترین اشعه لیزر را برابر موشک های راهنمایی شده ارائه می دهد و با شناسایی موشک های راهنمایی شونده و تقابل با آنها قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند، کار می نماید. قابلیت پهنای باند نظر بعلاوه این اجازه را به این سامانه می دهد تا در صورت لزوم اقدامات شناسایی و نظارتی را انجام دهد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 844

به "تور بهار ترکیه: گام ترکیه در ساخت جنگنده های نسل پنجم پنهانکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بهار ترکیه: گام ترکیه در ساخت جنگنده های نسل پنجم پنهانکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید