احتمال افزایش 4 برابری فوتی های کرونا در آمریکای لاتین

به گزارش اردکان خبر، کارشناسان هشدار دادند: احتمال چهار برابر شدن آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب وجود دارد.

احتمال افزایش 4 برابری فوتی های کرونا در آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگاران، سازمان بهداشت پان آمریکن روز گذشته (سه شنبه) هشدار داد: در شرایطی که قوانین و دستورالعمل های مرتبط با رعایت بهداشت عمومی به درستی اجرا نگردد احتمال می رود شمار تلفات کروناویروس در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب تا ماه اکتبر به 400 هزار نفر برسد.

پیش بینی احتمال فوت 400 هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 نشان دهنده افزایش چهار برابری موارد فوتی در این منطقه است که به عنوان کانون اصلی همه گیری بیماری کووید-19 شناخته شده است.

آنالیز ها حاکی از آن است که تا به امروز حدود 114 هزار نفر از بیش از 2.5 میلیون مورد ابتلا در این منطقه بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

دبیر سازمان بهداشت پان آمریکن با بیان اینکه این انتظار وجود دارد که موارد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب تا ماه اکتبر به بیش از 438 هزار نفر برسد، اظهار کرد: ضروری است تاکید گردد که پیش بینی انجام گرفته در صورت تداوم فرایند فعلی محقق می گردد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل که پس از ایالات متحده در رتبه دوم از نظر تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا واقع شده است با شیوع گسترده این بیماری و کوشش برای مهار آن روبرو هستند. همچنین انتظار می رود طی 15 روز آینده میزان شیوع کروناویروس در شیلی و کلمبیا به اوج خود برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 146

به "احتمال افزایش 4 برابری فوتی های کرونا در آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش 4 برابری فوتی های کرونا در آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید