اولین ربات انسان نمای شیائومی

به گزارش اردکان خبر، در رویداد بزرگی که به وسیله شیائومی در 11 آگوست در پکن برگزار گردید، این شرکت از اولین ربات انسان نمای خود، CyberOne رونمایی کرد. در این مراسم محصولات دیگری مانند گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 2، شیائومی پد 5 پرو 12.4 اینچی، شیائومی واچ S1 پرو، ماشین لباسشویی و خشک کن میجیا و دستگاه نوشیدنی رومیزی نسخه Happy Edition میجیا نیز معرفی شدند.

اولین ربات انسان نمای شیائومی

به گزارش خبرنگاران، ربات انسان نمای شیائومی 1.77 متر قد و 52 کیلوگرم وزن دارد. شیائومی این ربات را با لقب برادر فلزی نیز می خواند. این اولین بار نیست که این غول فناوری چینی یک محصول رباتیک را عرضه می نماید. این شرکت قبلاً سگ رباتیک CyberDog نیز رونمایی نموده بود.

الگوریتم کنترل بدن شیائومی، این ربات را قادر می سازد تا حرکات کل بدن و 21 مفصل خود را با یکدیگر هماهنگ کند. این ربات بعلاوه می تواند 45 احساس انسانی را تفسیر و 85 معناشناسی اِلِمان ها محیطی را تشخیص دهد. گفته می گردد که CyberOne هر روز مهارت های جدیدی نیز یاد می گیرد. به گفته شیائومی، CyberOne ترکیبی از مکاترونیک سطح بالا و هوش مصنوعی پیشرفته به وسیله آزمایشگاه های تخصصی این شرکت را به کار گرفته است.

این شرکت ادعا می نماید که برای ساخت این ربات از منابع و نیروی کار قابل توجهی استفاده شده است. CyberOne نسل اول ربات انسان نمای شیائومی است که هنوز در مرحله توسعه قرار گرفته است. با این حال، این ربات توانسته در همین مرحله نیز نمونه اولیه ربات انسان نمای تسلا را شکست دهد. پیشرفت های اخیر در زمینه رباتیک نشان می دهد که آینده پر از ابزار ها و ربات های اتوماتیک خواهد بود و چه بخواهیم و چه نخواهیم ربات ها به زودی بخشی از زندگی روزمره ما خواهند شد. ربات CyberOne هنوز برای خرید در دسترس قرار نگرفته است و به نظر می رسد قیمتی بین 89,100 تا 104,000 دلار داشته باشد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1174

به "اولین ربات انسان نمای شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ربات انسان نمای شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید