برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با شعار مناظره فرصتی برای یادگیری علی رغم غیرحضوری بودن دانشگاه ها، در سراسر کشور در حال برگزاری است.

برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

علی رضوانی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اولین و تنها برگزار نماینده این نوع مسابقات درحوزه دانشجویی در سطح کشور است و با عنایت به برگزاری 9 دوره پیروز مسابقات ملی مناظره دانشجویی ، دهمین دوره این مسابقات نیز دز آذر ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در ادامه اظهار کرد: این مسابقات هر ساله در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد که بر این اساس ثبت نام از تیم ها در قالب گروه های دو الی چهار نفره طی فراخوان عمومی که صورت گرفت انجام شد.

وی ادامه داد: مناظره بر سر گزاره هایی عمومی و غالبا در رابطه با مسائل روز جامعه است.

رضوانی گفت: با توجه به اینکه این مسابقات محدود به دانشگاه خاصی نبوده و همه دانشجویان بدون محدودیت نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی می توانستند در این دوره از مسابقات شرکت و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند، بحمدلله با مشارکت و همراهی خوب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سطح استان استقبال خوبی صورت گرفت که پس از خاتمه مهلت ثبت نام ، مدارک وصول شده دانشجویان داوطلب به حضور در این رقابت ها به دبیر خانه مسابقات مناظره دانشجویی، در مجموع،پس ازآنالیز مدارک و انطباق شرایط شرکت نمایندگان با ضوابط و مقررات مشخصات 23 تیم مورد تأیید نهاده شد و ثبت نهایی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه این مسابقات به دانشجویان یاری می نماید تا اعتماد به نفس کافی را پیدا نمایند؛ مناظره و گفت وگو روشی فراگیر برای طرح، نقد و آنالیز مسائل و نظریه هاست.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان توضیح داد: بعلاوه ارتقاء فرهنگ گفت وگو و توسعه بحث علمی و ایجاد انگیزه جهت گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، زمینه سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، اثربخشی و تمرین و تقویت فعالیت های گروهی منسجم و هدفمند را از مهمترین اهداف مسابقات ملی مناظره دانشجویان می توان مطرح نمود.

وی در خاتمه اعلام کرد: در این دوره مسابقات، تیم های منتخب از دانشگاه های مختلف استان شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 964

به "برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید