آبشار وارک، آبشاری دیدنی در خرم آباد

به گزارش اردکان خبر، آبشار وارک در خرم آباد

بدون شک یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان در غرب ایران خرم آباد است، شهری که با جاذبه های طبیعی بسیار یکی از برترین مقاصد گردشگری در روزهای گرم تابستان است. مطمئنا آبشارها بخش مجذوب کنندهی از طبیعت این شهر را شکل می دهند، وقتی جریان آب از ارتفاع سرازیر می گردد و با برخورد به صخره ها هزاران ذره می گردد تصویر بی بدیلی از طبیعت شکل می گیرد که هر طبیعت دوستی را به ذوق می آورد. می خواهیم درباره یکی از مجذوب کننده ترین آبشارهای خرم آباد حرف بزنیم: آبشار وارک، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

آبشار وارک، آبشاری دیدنی در خرم آباد

آبشار وارک

حتی اگر به عکس آبشار هم مدتی خیره شوید احساس خنکی می کنید چه رسد به اینکه باروبندیل سفر ببندید و به کنار آبشارها بروید. در روزهای گرم تابستان یکی از راه های خنک شدن و فرار از گرما رفتن به کنار آبشارهاست، جاذبه هایی که همانند گنجینه ای راهی برای فراموشی گرمای هوا هستند البته خوشبختانه در ایران آبشارهای زیادی هست که می توانند احساس خوشایند بودن در میان طبیعت بکر و شنیدن صدای جوش و خروش آب را در شما زنده نمایند. بدون شک تعدادی از مجذوب کننده ترین آبشارهای ایران در غرب کشور و در دامنه های زاگرس جای دارند آبشارهایی که شما را به دنیای جدیدی از طبیعت گردی دعوت می نمایند.

استان لرستان که به سرزمین آبشارها معروف است تعدادی از زیباترین آبشارهای ایران را در خود جای داده که یکی از آن ها آبشار وارک است، آبشاری که در غرب گردنه نوژیان و در جنوب شرقی خرم آباد قرار گرفته، 48 کیلومتر تا خرم آباد فاصله دارد و مطمئنا یکی از جلوه های بینظیر طبیعی در این شهر است. این آبشار دوقلو از جریانی در بالای صخره سرچشمه می گیرد و آب را از ارتفاعی بلند به پایین فرو می ریزد.

اما این فقط مجذوب کنندهیت های آبشار نیست که بودن در کنار آن را به یکی از مجذوب کننده ترین طبیعت گردی ها تبدیل نموده است در اطراف آبشار هم طبیعتی بکر جلوه گری می نماید که کافسیت کمی طبیعت دوست باشید تا شیفته زیبایی های اطراف آبشار شوید. در اطراف آبشار درختان بلوط و انجیر کوهی را می بینید که زیبایی های اطراف را دوچندان نموده اند و طبیعتی خلق نموده اند بی بدیل و بی همتا.

این آبشار از نوع دو قلو است و همانطور که گفتیم آبشار در یک صخره سنگی سرچشمه می گیرد و پس از اینکه 15 کیلومتر را طی کرد از صخره دومی به پایین می ریزد و آبشار دوم را پدید می آورد. دو آبشار وارک و نوژیان در نزدیکی همدیگر هستند و در بازدید از یکی می توانید از دیگری هم تماشا کنید، هر کدام از این آبشارها ویژگی های منحصربفرد خود را دارند و حیف است که از هردوی آن ها تماشا نکنید.

آبشار وارک از دو قسمت تشکیل شده در فصل هایی که بارش کم است قسمت اول آبشار حدود 7 متر ارتفاع و 12 متر عرض دارد اما در همین زمان قسمت دوم با 15.5 متر ارتفاع و 5.56 متر عرض چشم اندازی خیره نماینده را خلق می نماید. بیشترین ارتفاع آبشار 57 متر و عرض آن 50 متر است.

آبشار وارک در جهت رودخانه ای کوچک جای گرفته، رودخانه ای که سرچشمه اش ارتفاعات بالادستی رودخانه بزنوید است و پس از طی جهتهای پرشیب به داخل رودخانه می ریزد. کافیست یکبار به تماشا دریاچه وارک بروید تا برای همواره شیفته این آبشار تماشای و تماشایی شوید. از خصوصیات منحصربفرد آبشار وارک این است که آبشار اصلی آبشارهای کوچکی را ایجاد می نماید که تماشایی و زیبایند. منطقه اطراف آبشار آب و هوای خوبی دارد و پوشش جنگلی آن اغلب بلوط است و مطمئنا بودن در این طبیعت مجذوب کننده حال و هوایتان را عوض می نماید. برترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار است چون به علت حجم زیاد آب، آبشار شکوه و جلوه ای تماشایی دارد. پیشنهاد می کنیم از صبح به کنار این آبشار بروید تا بتوانید چند ساعتی را در کنار آن بمانید و از بودن در طبیعت لذت ببرید. همانطور که گفتیم نزدیک ترین جاذبه به این مکان آبشار نوژیان است که بازدید از آن را هم نباید از دست دهید. استان لرستان بیش از 50 آبشار بزرگ و کوچک دارد و بیشتر آن ها در جهت رودخانه ها شکل گرفته اند و در میان آن ها هفت آبشار یکی از معروف ترین هاست.

چگونه به آبشار وارک برویم؟

روستای وارک آب و هوای نسبتا گرمی دارد و با اصفهان، خوزستان و چارمحال و بختیاری همسایه است، در اطراف منطقه وارک امکان اقامتگاه های بوم گردی هم برایتان محیا شده است. برای رسیدن به آبشار کافیست از روستای وارک یک ساعت پیاده روی کنید. اما اگر در روستا نیستید و از شهرهای دیگر به تماشا آبشار می روید، آبشار تا سه راهی پلیس راه خرم آباد- بروجرد 40 کیلومتر فاصله دارد از اینجا باید در جاده کمربندی خرم آباد 14 کیلومتر به سمت جنوب طی کنید تا یک سه راهی را در مقابل خود ببینید. در اینجا تابلوی راهنمای آبشار نوژیان معین است، برای رسیدن به آبشار وارک هم باید از همین جاده بروید کافیست چند کیلومتری طی کنید تا دوباره یک سه راهی ببینید که سمت چپ آن به آبشار نوژیان و سمت راست آن به آبشار وارک منتهی می گردد. بعد از چند کیلومتر کم کم جاده ظاهری کوهستانی به خود می گیرد و زیباترین جلوه های طبیعی آهسته آهسته نمایان می شوند: طبیعت جنگلی با درختان بلوط که چشم ها از تماشاش سیر نمی گردد. در 5 کیلومتری آبشار باید ماشین را گوشه ای پارک و بقیه جهت را پیاده بروید، فرصتی که شانس تماشای طبیعت بکر را نصیب تان می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1080

به "آبشار وارک، آبشاری دیدنی در خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار وارک، آبشاری دیدنی در خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید