انقلاب صنعتی و اختراعاتی که دنیا را تغییر دادند

به گزارش اردکان خبر، انقلاب صنعتی دوره ای از تغییرات سریع فناوری و اجتماعی بود که جهانی که امروز در آن زندگی می کنیم را شکل داد. این دوره پر از اختراعات فوق العاده و ابزار هایی بود که امروزه می بینیم.

انقلاب صنعتی و اختراعاتی که دنیا را تغییر دادند

اواسط دهه 1700 میلادی تا اواسط دهه 1800 میلادی یکی از بهترین دوره های زمانی برای پپیشرفت تکنولوژی و تغییرات اجتماعی بوده است.

انقلاب صنعتی دوره ای از تغییرات سریع فناوری و اجتماعی بود که جهانی که امروز در آن زندگی می کنیم را شکل داد. این دوره پر از اختراعات فوق العاده و ابزار هایی بود که امروزه می بینیم.

اختراعات زیر مربوط به اواسط دهه 1700 تا سال 1840 است که تصور می گردد انقلاب صنعی در آن رخ داد.

پیشرفت در صنعت نساجی با فلایینگ شاتل (Flying shuttle): یکی از اساسی ترین اختراعات آن دوره که پس از 1760 در سراسر شهر لانکاشایر (Lancashire) مورد استفاده نهاده شد در زمینه نساجی رخ داد. این اختراع در سال 1733 توسط جان کی (John Kay) ثبت اختراع شد. طرز کار این دستگاه توانست بازدهی کار بافنده را دو برابر و نیروی کار مورد احتیاج را نصف کند.

قبل از این اختراع برای دوخت یک لباس از جنس ماهوت باید دو بافنده دو طرف دستگاه بافندگی قرار می گرفتند، اما با این اختراع یک بافنده می توانست کار دو نفر را انجام دهد و به تنهایی بافندگی را انجام دهد. این اختراع طی سال های بعد بهبود یافت که مهم ترین آن در سال 1747 رخ داد. تاثیر آن به شدت چشمگیر بود و باعث شد فراوری منسوجات فراتر از ظرفیت سایر صنایع گردد.

چرخ نخ ریسی اسپینینگ جنی (Spinning Jenny): این چرخ که توسط جیمز هارگریوز (James Hargreaves) ساخته شد در سال 1764 ثبت اختراع شد و یکی دیگر از اختراعات فوق العاده انقلاب صنعتی بود. این دستگاه در زمان خود فوق العاده بود و می توانست برای همواره جهان را تغییر دهد. به یاری آن ریسندگان می توانستند در زمانی برابر نخ بیشتری بریسند.

این چرخ نخ ریسی به همراه دستگاه نساجی به صنعتی تر شدن صنعت منسوجات در انگلستان یاری کردند و باعث کاهش چشمگیر میزان کار لازم برای فراوری یک لباس شد و به بافنده اجازه داد تا همزمان از هشت قرقره یا بیشتر استفاده کند و با پیشرفت های بعدی در گذر زمان، این عدد به 120 قرقره رسید.

هارگریوز به عنوان عامل اصلی توسعه سیستم های مدرن کارخانه ها شناخته می گردد. در هنگام مرگش در سال 1778، 20 هزار چرخ نخ ریسی اسپینینگ جنی در سراسر انگلستان وجود داشت.

موتور بخار وات، موتور بخاری که جهان را تغییر داد: هنگامی که جیمز وات (James Watt) اولین موتور بخار خود را در سال 1775 اختراع کرد جهان را تغییر داد. اختراع او مدل های قدیمی ناکارآمد مثل موتور نیوکامن (Newcomen) را از دور خارج کرد.

نوآوری جیمز که افزودن یک کندانسور (تقطیرنماینده) مجزا بود توانست به طور قابل توجهی کارایی موتور بخار را افزایش دهد و هدر رفت حرارت نهفته را بهبود بخشد. موتور جدید او بسیار محبوب شد و در معادن و کارخانه های سراسر جهان مورد استفاده نهاده شد و تبدیل به یکی از بهترین اختراعات انقلاب صنعتی شد.

این موتور بخار باعث پیشرفت در تقریبا بیشتر صنایع از جمله صنعت نساجی شد و به توسعه لوکوموتیو ها یاری کرد و جهشی عظیم در سازوکار پیشرانش کشتی ها ایجاد کرد.

ماشین پنبه پاک کن: این دستگاه توسط الی ویتنی (Eli Whitney) در سال 1794 اختراع شد. الیاف پنبه پیش از آن که در صنعت نساجی مورد استفاده قرار گیرند باید به صورت دستی پاک می شدند تا الیاف پنبه از دانه های آن جدا گردد. این کار پر زحمت و وقت گیر بود.

ماشین پنبه پاک کن سود پنبه را برای کشاورزان بیشتر کرد. این دستگاه به کشاورزان یاری می کرد تا پنبه را به عنوان محصول اصلی کشت نمایند.

اکنون که دانه ها و الیاف به طور کامل از هم جدا می شد کشاورزان می توانستند راحت تر از آن برای فراوری محصولاتی مثل پارچه کتان استفاده نمایند و همچنین می توانستند به طور همزمان دانه های پنبه را جدا نموده و برای کشت بعدی و یا روغن گیری مورد استفاده قرار دهند.

دستگاه تلگراف: دستگاه تلگراف که در اواخر دوره انقلاب صنعتی وارد عرصه شد یکی دیگر از بهترین اختراعات آن دوره است. این دستگاه که در دهه 1800 میلادی ساخته شد، ارتباطات را برای همواره تغییر داد. به لطف این فناوری ارتباطات در سراسر کشور و حتی در میان قاره ها ممکن شد طوری که مردم می توانستند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و از اتفاقات جغرافیایی سیاسی راحت تر آگاه شوند.

اولین تلگراف های الکتریکی جایگزین تلگراف های نوری و تبدیل به اولین سیستم مخابراتی الکتریکی جهان شدند. در طول چند دهه این تلگراف تبدیل به راه ارتباطی برای مشاغل و شهفرایندان شد.

سیمان پرتلند و اختراع بتن: جوزف آسپدین (Joseph Aspdin) یک آجرگذار ساختمان بود که در سال 1824 یک فرآیند شیمیایی برای ساخت سیمان پرتلند طراحی و اختراع را ثبت کرد. این اختراع یکی از مهم ترین اختراعات صنعت ساخت و ساز بود. فرآیند او شامل تف جوشی ترکیبی از خاک و سنگ آهک تا 1400 درجه سانتیگراد بود.

این ماده سپس باید به صورت پودر درمی آمد تا بعدا با شن و ماسه مخلوط شده و بتن فراوری گردد. چندین سال بعد، برونل (Brunel) از سیمان پرتلند استفاده کرد تا تونل تامس (Thames Tunnel) را بسازد. از این ماده به میزان زیادی برای ساخت سیستم فاضلاب لندن و سایر سازه های سراسر جهان استفاده شد.

ساخت جاده های مدرن توسط جان مک ادم (John McAdam): پیش از انقلاب صنعتی کیفیت جاده های انگلستان خوب نبود و فرانسه به داشتن بهترین جاده ها شناخته شده بود. در دهه 1700 میلادی سازمانی برای جمع آوری مالیات جهت بهبود کیفیت جاده ها تاسیس شد.

تا سال 1750 تقریبا همه جاده های اصلی انگلستان و ویلز تحت نظر این سازمان بود. جان مک ادم روش جدیدی برای ساخت جاده ایجاد کرد که انقلابی در صنعت راه سازی بود. جاده های ماکادامی او عظیم ترین دستاورد در صنعت راه سازی پس از دستاورد های رومیان در هزاران سال پیش بود.

فرآیند بسمر که صنایع فولاد را تغییر داد: فرآیند بسمر اولین فرآیند ارزان قیمت برای فراوری انبوه فولاد از آهن بود. در این فرآیند آلاینده های آهن از طریق اکسیداسیون با دمیدن اکسیژن در فلز گداخته جدا می گردد. اکسیداسیون همچنین به افزایش دمای توده آهن یاری می نماید تا مدت طولانی تری گداخته بماند.

اسم این فرآیند از روی مخترع آن هنری بسمر (Henry Bessemer) انتخاب شده است او این روش را در سال 1856 ثبت اختراع کرد. توانایی فراوری انبوه فولاد و آهن با کیفیت بالا تحولی در استفاده آن در صنایع دیگر انقلاب صنعتی ایجاد کرد. به ناگهان تبدیل به موادی ضروری شدند که در همه چیز از اسباب و اثاثیه خانه گرفته تا ابزار، دستگاها، کشتی ها، ساختمان ها و زیرساخت ها مورد استفاده نهاده شدند.

اولین باتری مدرن که توسط ولتا ساخته شد: اگرچه شواهدی از ساخت باتری در زمان امپراطوری اشکانیان 2000 سال قبل وجود دارد، اما اولین باتری مدرن الکتریکی در سال 1800 اختراع شد. این اولین باتری جهان، پیل ولتایی الساندرو ولتا بود.

فراوری انبوه اولین باتری در سال 1802 توسط ویلیام کروئیکسانک (William Cruickshank) آغاز شد. اولین باتری قابل شارژ در سال 1859 توسط فیزیکدان فرانسوی گاستون پلانته (Gaston Plante) اختراع شد. پیشرفت های بعدی منجر به فراوری باتری نیکل-کادموم در سال 1899 توسط والدمار یونگنر (Waldemar Jungner) شد. اختراع اولیه ولتا، هیجان افراد در حوزه های علمی را برانگیخت و باعث پیشرفت در حوزه الکتروشیمی شد.

انقلاب لوکوموتیو: اختراع موتوربخار باعث انقلابی در صنعت حمل و نقل در سراسر جهان شد. لوکوموتیو ها امکان انتقال میزان زیادی بار و تعداد زیادی از افراد در مسافت های طولانی را فراهم کردند. پیش از آن این صنعت به نیروی انسانی و حیوانی برای حرکت واگن ها وابسته بود.

این موضوع در سراسر اروپا رواج داشت و معمولا به معدن و کشاورزی مربوط می شد. بعد از کار های پیشگامان این حوزه، ریچارد ترویثیک (Richard Trevithick) در سال 1804 و جرج استفنسون (George Stephenson) و شبکه قطارهایش در سراسر انگلستان و انتها جهان گسترش یافتند.

اولین راه آهن عمومی در سال 1825 بین دو شهر استاکتون (Stockton) و دارلینگتون (Darlington) باز شد. این اولین مورد از بسیاری از راه آهن ها و لوکوموتیو هایی بود که انقلابی در حمل و نقل به وجود آوردند.

تاسیس اولین کارخانه توسط جان لومب (John Lombe): یکی از اولین کارخانه ها توسط جان لومب در سال 1721 در شهر دربی (Derby) افتتاح شد. کارخانه لومب با استفاده از قدرت آب به فراوری انبوه ابریشم می پرداخت. ایده کارخانه زمانی به ذهن لومب رسید که در ایتالیا دستگاه های فراوری ابریشم را دید.

پس از بازگشت به انگلستان او معماری به نام جورج سوروکلد (George Sorocold) را برای طراحی و ساخت کارخانه جدیدش استخدام کرد. هنگامی که ساخت کارخانه به اتمام رسید در زمان اوج کار حدود 300 نفر در آن مشغول به کار بودند.

این اولین کارخانه فراوری ابریشم در انگلستان و اولین کارخانه کاملا مکانیزه جهان بود. لومب که برای مدت 14 سال حق اختراع دستگاه فراوری ابریشم را داشت در سال 1722 به طور مشکوکی از جهان رفت. مرگ او به شاه ساردینیا که مخالف تجاری کردن ابریشم در انگلستان بود نسبت داده شد.

دستگاه بافت پارچه: اختراع دستگاه بافت پارچه مکانیزه به طور موثری بازده کار یک کارگر را افزایش داد. این دستگاه در سال 1784 توسط ادموند کارترایت (Edmund Cartwright) معرفی گردید و او اولین دستگاه را در سال 1785 ساخت. در طول 47 سال بعدی این دستگاه بهبود یافت تا در نهایت به طور کامل اتوماتیک شد. تا سال 1850 حدود 260 هزار دستگاه بافت پارچه در کارخانه های سراسر انگلیس وجود داشت.

دستگاه ریسندگی: ریچارد آرکرایت (Richard Arkwright) یک آرایشگر و سازنده گلاه گیس بود که دستگاهی ابداع کرد که الیاف پنبه را به سرعت و به آسانی به نخ تبدیل می کرد. در سال 1760 او و جان کی (John Kay) دستگاهی ساختند که چهار رشته نخ را همزمان فراوری می کرد. او در سال 1769 اختراعش را ثبت کرد و بهبود طراحی او به فراوری دستگاه هایی با 100 نخ انجامید.

فراوری آهن فرفوژه از آهن خام: در سال 1784 هنری کورت (Henry Cort) پیروز به ساخت روشی شد که با آن آهن خام را به فرفوژه تبدیل کند. او این کار را با گرم کردن و بلافاصله هم زدن آن در حضور مواد اکسید نماینده انجام داد. در آن موقع این اولین روشی بود که با آن می شد آهن فرفوژه در مقیاسی عظیم ساخته گردد.

هنری با جمع آوری مقدار زیادی سرمایه در طول 10 سال خدمتش در نیروی دریایی سلطنتی توانست در سال 1775 در نزدیکی شهر پورتماث (Portsmouth) یک کارخانه آهن سازی خریداری کند. در سال 1783 او حق اختراع غلتک های شیاردار را گرفت و از آن برای فراوری میلگرد با سرعتی بیشتر استفاده کند. روش او صنعت آهن را متحول کرد و در طول 20 سال بعدی فراوری آهن انگلیس 4 برابر شد.

چراغ های گازی که شهر های مدرن را روشن کردند: چراغ های تجاری گازی اولین بار توسط ویلیام مرداک (William Murdoch) در سال 1792 ساخته و معرفی گردیدند. این چراغ های اولیه از گاز زغال سنگ استفاده می کردند. بیش از یک دهه بعد مخترع آلمانی فردریش وینزر (Freidrich Winzer) تبدیل به اولین کسی شد که استفاده از گاز زغال سنگ برای روشنایی را در سال 1804 ثبت کرد.

یک لامپ حرارتی نیز در سال 1799 ساخته شد. پس از این اختراع چراغ گازی تبدیل به راهی برای روشن کردن خیابان های اروپا و آمریکا شد. این چراغ ها انتها با چراغ های کم فشار سدیمی و یا پرفشار جیوه ای در سال 1930 جایگزین شدند.

2000 سلول تا ساخت لامپ قوسی: سر همفری دیوی (Sir Humphrey Davy) توانست در سال 1807 اولین لامپ قوسی جهان را بسازد. او از دستگاهی با یک باتری دو هزار سلولی برای ایجاد یک لامپ 100 میلی متری بین دو زغال استفاده کرد.

اگرچه اختراع او قابل توجه بود، اما تا دهه 1870 زمانی که ژنراتور ها ساخته شدند کاربردی نبودند. لامپ های قوسی امروزه نیز در مواردی، چون نورافکن ها و پروژکتور های عظیم فیلم استفاده می شوند.

اختراع قوطی های حلبی: قوطی های حلبی توسط بازرگان انگلیسی پیتر دوراند (Peter Durand) در سال 1810 ثبت اختراع شدند و تاثیر فوق العاده ای بر روی ذخیره مواد غذایی و جابه جایی آن ها تا به امروز داشته اند. جان هال (John Hall) و برایان دورکین (Bryan Dorkin) اولین کارخانه فراوری قوطی را در انگلستان در سال 1846 باز کردند.

هنری ایوانز (Henry Evans) دستگاهی اختراع کرد که می توانست 60 قوطی در ساعت فراوری کند. این رقم نسبت به تعداد قبلی که شش عدد در ساعت بود رقم چشمگیری بود. قوطی های اولیه دیواره های ضخیمی داشتند و باید با چکش باز می شدند. در طول زمان این دیواره ها نازک تر شدند تا دربازکن در سال 1858 اختراع شد.

طیف سنج، چگونه اشیاء درخشان را مطالعه کردیم: در سال 1814 یک مخترع آلمانی به نام جوزف وان فرانهوفر (Joseph von Fraunhofer) طیف سنج را اختراع کرد تا بتوان اشیاء درخشان را از نظر شیمیایی مطالعه کرد. او نمی دانست اختراعش چه تاثیری بر روی جهان علم خواهد گذاشت.

اینکه ما امروزه می دانیم خورشید از چه چیزی تشکیل شده است را مدیون فرانهوفر هستیم. او برای اختراعش لقب شوالیه را در سال 1824 دریافت کرد. دو سال پیش از آن که جان خود را مانند دیگر شیشه سازان در اثر مسمومیت با فلزات سنگین از دست بدهد.

دوربین تاریک خانه ای: اولین تصاویر: جوزف نیسفور نایپس (Joseph Nicéphore Niépce) از سال 1814 جستجوی خود را آغاز کرد که باعث شد او تبدیل به اولین عکاس جهان گردد. او اولین تصاویر را با دوربین جدیدش که بر روی پنجره خانه اش نصب بود گرفت. این کار هشت ساعت به طول انجامید.

جوزف اولین دوربینش را در سال 1816 ساخت که به اون این امکان را داد تا تصویری بر روی یک کاغذ سفید ایجاد کند، اما این تصویر ماندگار نبود. او برای مدت 10 سال کار بر روی دوربین های مختلف و ترکیبات شیمیایی مختلف را ادامه داد.

در سال 1827 او پیروز به فراوری اولین تصویر پایدار از طریق یک صفحه با روکش قیر شد. این صفحه پس از آن در یک حلال شسته شد و روی یک جعبه ید نهاده شد تا صفحه ای با روشنایی و تاریکی ایجاد گردد.

اولین آهنربای الکتریکی: آهنربای الکتریکی نقطه اوج مجموعه کار های هانس کریستین اورستد (Hans Christian Oersted)، آندره ماری امپر (Andre-Marie Ampere) و دومینیک فرانسوا ژان آرگو (Dominique Francois Jean Arago) بود که ویلیام استراگون (William Sturgeon) از این یافته های این دانشمندان عظیم استفاده کرد و براساس آن اولین آهنربای الکتریکی را ساخت.

او متوجه شد با قرار دادن مقداری آهن در مرکز سیم پیچ باعث افزایش میدان مغناطیسی می گردد. او همچنین متوجه شد با شکل دادن سیم ها و نزدیک کردن دو قطب، میدان مغناطیسی متمرکز می گردد. طراحی او در سال 1832 توسط جوزف هنری (Joseph Henry) بهبود یافت و آهنربایی فوق قوی ساخته شد که می توانست 1630 کیلوگرم بار را بلند کند.

بارانی مکینتوش (Mackintosh): یکی از کارامدترین اختراعات انقلاب صنعتی در سال 1823 توسط چارلز مکینتوش (Charles Mackintosh) انجام شد. پیش از اختراع او لباس های ضدآب از طریق یک پوشش لاستیکی ساخته می شدند. اما لاستیک در هوای گرم چسبناک می شد و در طول ماه های زمستان بسیار خشک می شد.

چارلز که یک شیمی دان اسکاتلندی بود این مشکل را حل کرد و روشی جدید برای استفاده از لاستیک در لباس اختراع کرد. در ابتدا او فراوری لباس های ضدآبش را در کارخانه نساجی خانوادگی اش آغاز کرد تا سال 1843 بارانی مکینتاش به فراوری انبوه رسید و یک شرکت فراوری لباس دیگر ادغام شد.

روش فراوری لباس ضدآب او امروزه به اسم ولکانیزاسیون شناخته می گردد. این فرآیند باعث می گردد لاستیک شکل خودش را حفظ کند و در هنگام گرما چسبناک نگردد. همچنین در طرح مکینتاش پلاستیک بین دو لایه پارچه قرار می گیرد و یک لایه را پوشش نمی دهد.

کبریت های مدرن: در سال 1826، جان واکر (John Walker) اولین کبریت های مدرن را ساخت. کوشش های اولیه برای ساخت کبریت هایی که با اصطکاک روشن شوند توسط فرانسوا دروسن (Francois Derosne) در سال1816 اجرا شده بود. سر این کبریت ها دارای گوگرد بود و درون لوله ای پوشیده شده از فسفر کشیده می شدند.

این روش خطرناک بود. واکر که یک شیمی دان بود به ساخت روشی آسان علاقه مند بود. ترکیبات شیمیایی که ناگهانی آتش ایجاد نمایند وجود داشتند، اما نمی توانستند شعله را به ماده ای که به آرامی آتش می گیرد مثل چوب منتقل نمایند.

هنگامی که به طور تصادفی یک کبریت آماده توسط اصطکاک آتش گرفت واکر فهمید که راه چاره را یافته است. او به سرعت چوب و مقوا را با گوگرد پوشاند و سپس به آن ترکیبی از سولفید، کلرات پتاس و صمغ افزود بعد ها کافور نیز برای کاهش بوی گوگرد به آن اضافه شد.

ماشین تحریر: همه اتفاق نظر دارند که ویلیام آستین برت (William Austin Burt) اولین ماشین تحریر را در سال 1829 اختراع کرد و آن را تایپوگرافر نامید. ماشین های مشابه با هدف یکسان پیش از آن وجود داشتند مانند اختراع هنری میل (Henry Mill) در سال 1714، اما هیچ گاه روی آن ها سرمایه گذاری نشد.

اگرچه برخلاف جدید و قابل توجه بودنش این ماشین حتی زمانی که سازنده اش از آن استفاده می کرد نسبت به نوشتن سنتی کندتر بود. زیرا باید به جای کلید از یک صفحه مندرج استفاده می شد و همین موضوع باعث شکست آن شد. ماشین تحریر مدرن انتها در سال 1867 توسط کریستوفر شولز (Christopher Sholes) اختراع شد.

دینامیت اختراعی دیگر در انقلاب صنعتی: این ترکیب منفجر شونده از نتروگلیسیرین توسط آلفرد نوبل (Alfred Nobel) شیمی دان و مهندس سوئدی اختراع شد و اولین ماده منفجره ایمن در جهان بود. نوبل در ساخت این اختراع از پدرش ایمانوئل نوبل که یک صنعتگر، مهندس و مخترع بود الهام گرفت.

پدر او سال ها کوشش نموده بود تا ماده ای ایمن تر و کارامدتر به جای باروت پیدا کند، اما پیروز نشده بود. این ماده منفجره به سرعت جایگزین باروت شد و در سطح جهان مورد استفاده نهاده شد. امروزه نیز برای مصارف معدن، ساخت و ساز و تخریب استفاده می گردد.

چرخ خیاطی: در سال 1755 یک مهندس آلمانی به نام چارلز فردریک ویسنتال (Charles Fredrick Wiesenthal) یک دستگاه مکانیکی اولیه برای خیاطی ساخت. این دستگاه شامل یک سوزن دو سر بود که در انتهای آن یک حفره وجود داشت کمی بعد در دهه 1790 یک مخترع انگلیسی به نام توماس سنت (Thomas Saint) اولین چرخ خیاطی را ساخت، اما با پیروزیت زیادی روبه رو نشد.

کمی بعد در دهه 1820 اولین چرخ خیاطی کاربردی ساخته شد و مورد استفاده گسترده ای نهاده شد. سال ها بعد آیزاک مریت سینگر (Isaac Merritt Singer) اولین ماشین دوخت خود را فراوری کرد. شرکتی که امروزه محصولات آن به عنوان استانداردترین چرخ خیاطی ها شناخته می شوند.

توسعه لامپ: لامپ نیز مانند سایر اختراع ها نتیجه مجموعه ای از اختراعات در طول تاریخ است. یکی از پیشرفت های عظیم در این عرصه توسط سر همفری دیوی در اوایل دهه1800 میلادی انجام گرفت. او اولین لامپ قوسی را ساخت.

طی 70 سال بعدی، با پیروزیت عظیم که وارن د لا رو (Warren de la Rue) در دهه 1840 به دست آورد، این فناوری بیشتر بهبود یافت. وی توانست یک سیم پیچ از رشته پلاتین را درون یک لوله خلا قرار دهد. پلاتین کار می کرد، اما گران بود.

در دهه 1850، جوزف ویلسون سوان (Joseph Wilson Swan) آغاز به آزمایش انواع مختلف رشته ها کرد تا جایگزینی ارزان تر پیدا کند. وی انتها در اواخر دهه 1870 طراحی خود را کامل کرد. در همان زمان، توماس ادیسون نیز بر روی طراحی خود کار می کرد که در نهایت منجر به تاسیس شرکت چراغ الکتریکی ادیسون شد. طراحی این دو نفر به حدی شبیه بود که کار به دادگاه کشید و سوان برنده آن شد و تبدیل به شریک ادیسون گشت.

خط فراوری صنعتی: و در نهایت، یکی دیگر از اختراعات انقلاب صنعتی که همچنان در جهان تغییر ایجاد می نماید، خط مونتاژ مدرن بود. این فرآیند فراوری، فرآیند مونتاژ را به بخش هایی تقسیم می نماید که محصول نهایی به طور متوالی در امتداد خط تکمیل می گردد.

این اختراع همچنین یاری کرد تا سرعت فرایند فراوری به طرز قابل توجهی با استفاده از نیروی انسانی کمتر از آنچه معمولا مورد احتیاج است، افزایش یابد. انواع اولیه آن در چین ظاهر شد.

امروزه خطوط مونتاژ بخش اصلی هر کارخانه ای است و برای مونتاژ هر چیزی از اتومبیل گرفته تا کالا های مصرفی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. مدت هاست که نیروی کار انسانی نیز به طور تدریجی با ماشین ها و ربات های اتوماتیک جایگزین شده اند.

این اختراعات یا امروزه همچنان مورد استفاده قرار می گیرند و یا راه را برای پیشرفت های قابل توجه در صنایع باز نموده اند.

منبع: فرادید
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 620

به "انقلاب صنعتی و اختراعاتی که دنیا را تغییر دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب صنعتی و اختراعاتی که دنیا را تغییر دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید