برترین مقاصد گردشگری جهان برای سفر در کریسمس (قسمت دوم)

به گزارش اردکان خبر، کریسمس یکی از برترین موقعیت های سال برای سفر است. اگر خیابان های برفی و چراغانی شده را دوست دارید، از این فرصت بهره ببرید و یک سفر متفاوت را تجربه کنید. در این لیست با برترین مقاصد گردشگری جهان در ایام کریسمس آشنا می شویم.

برترین مقاصد گردشگری جهان برای سفر در کریسمس (قسمت دوم)

اگر از سفرهای عادی و همیشگی خسته شده اید و دل تان می خواهد سفر متفاوتی داشته باشید، سفر در کریسمس را انتخاب کنید. شهرهای زیر، برترین مقاصد گردشگری برای گذراندن چنین سفری هستند.

در این شهرها، هنگام جشن کریسمس، هزاران چراغ رنگی خیابان های پوشیده از برف را روشن می نماید و هرجایی که سر بزنید، یک کاج کریسمس زیبا و تزیین شده است، خودنمایی می نماید. همه جا جشن و شادی برپا است و بازارهای مخصوص کریسمس برگزار می گردد.

ادینبورو (Edinburgh)، اسکاتلند

این جواهر زیبای اسکاتلندی به تئاترها، رویدادهای فرهنگی و هنری گسترده اش معروفیت دارد. هنگام کریسمس، از قصر ادینبرو تا کاخ هالیرودهاوس (Holyroodhouse)، همه جا با هزاران لامپ رنگی تزیین می گردد، آتش بازی برپا می گردد و نوازنده های خیابانی، ترانه های زیبایی اجرا می نمایند.

ادینبرو دومین شهر بزرگ و مرکز اسکاتلند است.

نشویل (Nashville)

نشویل مرکز استان تنسی آمریکا، در کنار رودخانه کامبرلند قرار گرفته است و پس از ممفیس دومین شهر بزرگ این استان است. اقامتگاه Gaylord Opryland نزدیک به 3000 اتاق و بیش از 3.5 هکتار باغ محصور دارد. جشن کریسمس در این اقامتگاه، با شکوه هر چه تمام تر برگزار می گردد. این فضای سبز با میلیون ها لامپ، روشن و تزیین می گردد. اگر می خواهید در جای خلوت تری اقامت کنید، Union Station با 124 اتاق، انتخاب خوبی است. این هتل یک ایستگاه قطار قدیمی است که بازسازی شده و لابی آن سقف شیشه ای زیبایی دارد.

مالمو (Malmo)، سوئد

این شهر زیبا، ترکیبی از معماری و رسوم سنتی و طراحی های نو و مدرن است. در خیابان ها و میدان های قرن شانزدهمی این شهر قدم بزنید و از تزیینات و طراحی های مدرن آن، لذت ببرید.

مالمو یک شهر با جمعیت جوان است. تقریبا نیمی از اهالی این شهر، یعنی 48 درصد از آنها، زیر 35 سال سن دارند. مالمو، 410 کیلومتر راستا دوچرخه سواری دارد و تقریبا 40 درصد از رفت و آمد این شهر با دوچرخه انجام می گردد.

ونیز

ونیز نیازی به تعریف ندارد. همه روزهای سال زیبا و مجذوب کننده است. اما در کریسمس حال و هوای دیگری دارد و از همواره زیباتر است. میدان سن مارکو و هزاران لامپ رنگی، چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. شهر ونیز به خاطر تعدد آثار تاریخی، هنری و معماری در لیست میراث دنیای یونسکو واقع شده است و همین مسئله موجب شده سالانه میلیون ها نفر (بیست میلیون به طور تقریبی) از سراسر دنیا برای تماشا این شهر زیبا به ایتالیا سفر نمایند.

گوا، هند

آتش بازی در ساحل، فستیوال های موسیقی و جشنواره های فرهنگی و هنری، کلیساهای مزین به کاج کریسمس و ساحلی که با هزاران چراغ رنگی روشن می گردد، گوشه ای از تجربیات سفر به گوا در کریسمس هستند.

شهر بندری گوا در جنوب غربی هندوستان واقع شده است. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارند و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می نماید. بیش از 400 کلیسای کوچک و بزرگ در این شهر وجود دارد. این شهر از آنجایی که تحت سلطه پرتغال بوده، رنگ و بوی اروپایی دارد. غذاهای آن هم ترکیبی از آشپزی پرتغالی، جنوب هند و عربی است.

سان میگل د آلنده (San Miguel de Allende)، مکزیک

در این شهر زیبا که حال و هوای اسپانیایی دارد، نمایش های مختلف، آتش بازی، موسیقی زنده و جشن در میدان اصلی شهر یعنی El Jardín، جزو برنامه های ثابت کریسمس است.

کازا سیرا نوادا (Casa Sierra Nevada) یک مجموعه اقامتی است که از چند ساختمان قدیمی قرن شانزدهم تا هجدهمی تشکیل شده است. راهروهایی با دیوارهای نقاشی شده، فضای سبز کوچک، اتاق هایی گرم با شومینه های چوبی و حمام هایی با کاشی کاری های زیبا در این اقامتگاه، محیطی گرم و مجذوب کننده برای اقامت گردشگران فراهم نموده است.

شیکاگو (Chicago)

پارک های متعدد با تزیینات زیبای کریسمس، کاج های کریسمس زیبا که در گوشه و کنار شهر دیده می شوند، پیست های اسکی سرپوشیده، بازارهای روباز مختلف و خیابان ها و کلیساهایی تزیین شده با هزاران لامپ روشن، بخشی از زیبایی های شیکاگو در کریسمس هستند.

شیکاگو بزرگ ترین شهر استان ایلینوی است. فرودگاه بین المللی اوهر شیکاگو، دومین فرودگاه شلوغ در دنیا است. برج و هتل بین المللی ترامپ در این شهر واقع شده است.

وین

زیبایی شهر وین زیر نور لامپ های رنگی دوچندان می گردد. بازارهای کریسمس متعددی در شهر برپا می گردد که صنایع دستی و وسایل تزیینی می فروشند. انواع فینگرفود و غذاهای محلی هم در این بازارها پیدا می گردد.

وین، مرکز کشور اتریش نه فقط در کریسمس بلکه در همه روزهای سال، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است و در سال حدود 7 میلیون گردشگر از آن بازدید می نمایند.

کبک

خیابان های سنگ فرش شده و تاریخی و خانه های سنگی متعلق به قرن شانزدهم و هفدهم در این روزها، پوشیده از برف هستند. این شهر چهارصد ساله محصور، که حال و هوای اروپایی دارد، برترین مقصد گردشگری برای سفر در زمستان و کریسمس است.

شهر کبک، مرکز استان کبک کانادا، در مجله Money در لیست 10 مکان برتر گردشگری آمریکای شمالی قرار گرفته است. علت این محبوبیت، حال و هوای فرانسوی و تاریخی و بعلاوه زیبایی بی نظیر منظره ها طبیعی و بناهای این شهر است.

مونیخ

سفر زمستانی به مونیخ آن هم در روزهای پر شور و هیجان کریسمس، سفری لذت بخش و فراموش نشدنی خواهد بود. هزاران درخت کریسمس و چندین بازار مخصوص در گوشه و کنار شهر دیده می شوند.

مونیخ پس از برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ آلمان است که روی رود ایسار و شمال کوه آلپ قرار گرفته است.

آمستردام

خانه ها، کلیساها و خیابان های قدیمی و زیبای آمستردام در کریسمس به زیبایی تزیین می شوند. هر طرف که نگاه کنید، درختان کریسمس به زیبایی خودنمایی می نمایند. آمستردام هر روز و هر لحظه از سال، زیبا است، اما زیبایی آن در کریسمس دوچندان می گردد.

آمستردام مرکز کشور هلند است و در غرب این کشور واقع شده است. این شهر، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است که سالانه بیش از چهار میلیون بازتماشاماینده از سراسر دنیا دارد. بخش مرکزی آمستردام، بافت فشرده و قدیمی زیبای خود را به خوبی حفظ نموده و بیشتر شبیه به یک موزه روباز تماشای است. یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در آمستردام، قایق سواری در کانال های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان های زیبای شهر می گذرد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1011

به "برترین مقاصد گردشگری جهان برای سفر در کریسمس (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری جهان برای سفر در کریسمس (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید