اگر این پیغام به آمریکایی ها برسد!؟

به گزارش اردکان خبر، وبسایت شبکه انگلیسی بی بی سی در نوزدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر به آنالیز موقعیت کنونی گروه تروریستی القاعده پرداخته است

اگر این پیغام به آمریکایی ها برسد!؟

به گزارش خبرنگاران، در این مطلب آمده است که علی رغم تضعیف گروه القاعده الشباب بدون شک قوی ترین و بزرگترین تهدید القاعده در حال حاضر است. این گروه قلمرو حکومت را در دست دارد و شکلی از حکمرانی را در اغلب مناطق روستایی در مرکز و جنوب سومالی اجرا می نماید.

این مطلب درباره سرنموده اصلی این گروه یعنی ایمن الظواهری می نویسد: رهبر القاعده سال جاری تنها یک بار و به وسیله پیغام ویدیویی دیده شده است. یک ماه قبل از آن، هواداران داعش حدس زدند که الظواهری یا مرده است یا سکته نموده و یا اینکه ناتوان شده است. آنها این حدس را بر اساس عدم حضور وی در ویدئوهای جدید یا اظهارنظر شخصی در خصوص وقایع مهم عنوان کردند.

چندین مقام فرماندهی مرکزی القاعده طی سالهای گذشته در منطقه افغانستان-پاکستان کشته شده بودند یا در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سوریه کشته شده بودند.

توافق صلح ایالات متحده و گروه طالبان که در ماه فوریه به امضا رسید، تصریح می نماید که این گروه شبه نظامی نباید به هیچ سازمان جهانی جهادی پناه بدهد، چنین امری می تواند یافتن پناهگاه امن را برای مسئولان القاعده پیچیده تر کند.

در همین حال ، القاعده کوشش نموده است تا از بحران بهداشت جهانی و اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالات متحده برای جلب حمایت از شعار ضدآمریکایی خود بهره ببرد.

این گروه در پیغامی کلی خطاب به مردم غرب و آمریکا گفت که دولت ها در حمایت از آن ها در طول همه گیری ویروس کرونا ناموفق عمل نموده و رفتارهای نژادپرستانه علیه آفریقایی آمریکایی ها تنها می تواند به وسیله مبارزه مسلحانه وارونه گردد.

اما جای شک و تردید وجود دارد که چنین پیغامی از سوی بزرگترین گروهی که در خاک آمریکا عملیات های تروریستی انجام داده در بین عموم مردم آمریکا طنین انداز گردد. تازه اگر به آنها برسد!

مشروح این تحلیل را اینجا بخوانید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 267

به "اگر این پیغام به آمریکایی ها برسد!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این پیغام به آمریکایی ها برسد!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید