ایرانشهر در توسعه سیستان و بلوچستان نقش آفرین است

به گزارش اردکان خبر، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان ایرانشهر با ظرفیت های منحصر بفردی که دارد می تواند مثل نگینی درخشان در توسعه شهرستان و کل این استان نقش آفرین باشد.

ایرانشهر در توسعه سیستان و بلوچستان نقش آفرین است

حسین مدرس خیابانی گفت: شهرستان ایرانشهر قلب سیستان و بلوچستان و شهرستانی ویژه است در دور نو سفرهای شهرستانی 2 هدف ملاقات مسوولان آن شهرستان و پیگیری مسائل شان در قالب جلسات مختلف و آنالیز ظرفیت های مختلف برای رشد و توسعه آنالیز می گردد.

او گفت: ایرانشهر در تمام ابعاد کشاورزی، دامپروری و صنعتی، معدن و صنایع دستی ظرفیت های گوناگون دارد توضیح داد: این شهرستان قابلیت دارد که براساس استعدادها و ظرفیت های ویژه اش ده ها پروژه را کلید بزند.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان بزرگترین واحد گلخانه ای استان در ایرانشهر واقع شده است که در جریان این سفر قرار شد پارک علم و فناوری به برندسازی محصولات آن یاری کند.

او گفت: بازدیدی از سردخانه و مجموعه بسته بندی خرما در سفر به ایرانشهر داشتیم با توجه به اینکه رتبه نخست فراوری و سطح زیر کشت خرما را داریم باید بتوانیم زنجیره فراوری این محصول را کامل و حتما در جهت ایجاد سردخانه ها کوشش کنیم.

مدرس خیابانی گفت:داشتن سیستم بسته بندی، حمل و نقل و فرآوری خرما در ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است ارزش افزوده حاصل از توجه به زنجیره فراوری خرما در استان به خلق ثروت برای منطقه یاری خواهد نمود.

او گفت: نگاهمان در مدل توسعه سیستان و بلوچستان این است که ظرفیت های موجود را به 2 برابر برسانیم حیف بوده این استان با 11 و نیم درصد مساحت کشور تنها یک واحد نوشابه سازی دارد و حتی این واحد با یک سوم ظرفیت کار می نماید از اینرو ستاد برطرف موانع فراوری کوشش کند که این کارخانه را به ظرفیت برساند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه های دولتی به هیچ وجه حق ندارند کالایی که داخل استان فراوری می گردد از سایر استان ها تهیه نمایند و ما با خرید محصولات استان جوانان منطقه مشغول بکار می شوند و اگر نتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم آیندگان مارا نخواهند بخشید.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1115

به "ایرانشهر در توسعه سیستان و بلوچستان نقش آفرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانشهر در توسعه سیستان و بلوچستان نقش آفرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید