فرش کاشان و قدمت جهانی فرش کاشان

به گزارش اردکان خبر، خبرنگاران : فرش کاشان گستردگی زیادی در طرح و رنگ دارد که سبب شده تا از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. حتی مشکل پسند ترین افراد نیز برای خرید فرش دلخواه خود در پی فرش کاشان هستند.

فرش کاشان و قدمت جهانی فرش کاشان

فرش ایرانی کاشان به دلیل قدمت و تاریخچه زیادی که دارد، در بازار جهانی بسیار مشهور و شناخته شده است. تاریخچه غنی فرش دستباف کاشان به زمان های بسیار دور باز می گردد و به دلیل تنوع طرح و رنگ و ابعادی که دارد در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. در این مطلب می خواهیم درباره تاریخچه فرش کاشان صحبت کنیم.

تاریخچه فرش کاشان

قدیمی ترین فرش جهان، فرش پازیریک است که بافت آن به 500 سال قبل از میلاد می رسد. نقوش این فرش، شبیه فرش های ایرانی است، به همین خاطر کارشناسان زیادی بر این باورند که اولین فرش هها به وسیله ایرانیان بافته شده است.

بافت فرش در کاشان از قدیم بسیار رواج داشته است، استفاده از طرح هایی با طرح و نقش متفاوت و کیفیت بالای مواد اولیه باعث شده تا صنعت فرش کاشان همواره پر رونق باشد. ظرافت و دقت بالای فرش های دستباف کاشان، همواره مورد توجه بوده و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

با گذشت سال ها، و در دهه 50 خورشیدی، اولین کارخانه فراوری فرش ماشینی در شهر کاشان تاسیس و آغاز به کار کرد. بعد از فراوری اولین فرش ماشینی، صنعت فرش دچار تحولی وسیع شد.

کاشان، مهد فرش ایران

با افزایش بافت فرش، تعداد کارخانه های فراوری فرش ماشینی در کاشان افزایش یافت. به همین خاطر این شهر به قطب فراوری فرش ماشینی تبدیل شد. کارخانجات فرش ماشینی سابقه زیادی در زمینه فراوری فرش باکیفیت و مرغوب دارند. بافت باکیفیت و طراحی مدرن و به روز فرش، سبب محبوبیت فرش های کاشان در ایران و جهان شده است. شهر کاشان دارای بیش از 2000 واحد کارخانه و فراوریی فرش ماشینی است و به مرکز فرش ماشینی شناخته می گردد.

ویژگی های فرش ماشینی کاشان

در بافت فرش ایرانی کاشان از الیاف درجه یک و با کیفیت استفاده می گردد و در کنار طرح و رنگ متنوع سبب محبوبیت آن شده است. در طراحی فرش های کاشان از نقوش خاص و بومی این منطقه مانند طرح های خشتی، فرش افشان، گل برجسته و… استفاده می گردد و هنری منحصر به فرد خلق می گردد.

فرش ماشینی کاشان با الیاف اکریلیک، بدون پرزدهی و حساسیت است و مقاومت بالایی در برابر انواع آسیب و حرارت های غیر مستقیم دارد.

تنوع فرش کاشان

کارخانه های فرش کاشان با فراوریات طرح، شانه و تراکم متفاوت توانسته افراد مختلف با سلیقه متفات را به خود جذب کند. فرش های کاشان با نقشه تازه و به وسیله طراحان ماهر و زبده طراحی شده و با پیشرفته ترین دستگاه های روز بافته می شوند. به همین خاطر هواداران زیادی از سرتاسر ایران و حتی جهان تمایل به خرید فرش کاشان دارند.

فرش های کاشان در تراکم و شانه متفاوت فراوری می شوند؛ ازجمله فرش ماشینی 700 شانه 8 رنگ، فرش ماشینی 700 شانه 10 رنگ، فرش ماشینی 700 شانه گل برجسته و فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ، فرش ماشینی 1200 شانه گل برجسته، فرش ماشینی 1200 شانه 14 رنگ، فرش ماشینی 1200 شانه تراکم 3600 و فرش 1500 شانه تراکم 4500 تعدادی از انواع فرش های ماشینی فراوری کاشان است.

فرش مدرن و تازه 1402

فرش مدرن با طراحی متفاوت و تازه و با متریال درجه یک بافته می گردد. فرش تازه 1402 طرح و نقش بسیار متنوعی دارد که از قانون خاصی تبعیت نمی نماید. از ویژگی فرش مدرن، سادگی طرح و نقشه است. در بافت این فرش ها از 2 یا 3 رنگ استفاده می گردد تا فرش سادگی خود را حفظ کند.

از رنگ های محبوب و پر هوادار فرش مدرن کاشان، می توان به رنگ های طوسی، نقره ای، دلفینی، بژ و سرمه ای اشاره نمود. الیاف مورد استفاده در فراوری فرش های تازه 1402 و مدرن، شامل نخ پلی استر و اکریلیک است، که البته فرش پلی استر قیمت مناسب تری دارد.

مزایای خرید فرش کاشان

اگر قصد خرید فرش را دارید، بهتر است قبل از خرید، با مزایای بسیار فرش کاشان آشنا شوید. در ادامه مزایای خرید فرش کاشان را آنالیز خواهیم کرد:

  • طرح و رنگ متنوع فرش کاشان

فرش کاشان گستردگی زیادی در طرح و رنگ دارد که سبب شده تا از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. حتی مشکل پسند ترین افراد نیز برای خرید فرش دلخواه خود در پی فرش کاشان هستند.

تنوع بالا و طیف رنگی متفاوت در کنار طراحی مختلف، سبب شده تا فرش کاشان با هر دکوراسیونی قابل ست شدن باشد. بنابراین اگر قصد چیدن یک دکوراسیون مدرن را دارید به راحتی می توانید به فرش کاشان اعتماد نمایید.

  • کیفیت بالا فرش های کاشان

کیفیت بافت فرش کاشان بسیار بالا بوده و فرش های خاص و منحصر به فردی را می توان در این میان انتخاب کرد. مواد اولیه به کار رفته برای فراوری این فرش ها، بسیار باکیفیت و درجه یک هستند.

  • ظرافت بافت فرش

از مهمترین ویژگی های فرش کاشان، ظرافت در بافت است که سبب متفاوت بودن آن با دیگر فرش ها شده است. هرچقدر ظرافت فرش بالاتر باشد، طرح و نقش آن نیز بهتر به چشم می آید. فرش های کاشان به دلیل ظرافتی که دارند به فرش های دستباف نزدیک تر هستند.

  • استفاده از الیاف مرغوب در فرش کاشان

استفاده از الیاف مرغوب در فرش کاشان موجب بالا رفتن کیفیت و کسب رضایت مشتریان شده است. اگر در پی فرشی باکیفیت هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما فرش کاشان را انتخاب کنید.

قیمت فرش ماشینی کاشان

عوامل زیادی در قیمت فرش ماشینی 12 متری تاثیر گذارند. تعداد شانه و تراکم، جنس متریال، وزن و ابعاد فرش از عوامل قابل ذکر هستند. قیمت فرش کاشان نیز بر همین اساس نرخ گذاری می گردد. اما مجموعه هایی هستند که با عرضه مستقیم فرش از کارخانه، قصد یاری به برترین فرش با قیمت مناسب را دارند. فروش بی واسطه و مستقیم فرش با قیمت درب کارخانه باعث می گردد تا قیمت فرش مقرون به صرفه تر از بازار فرش باشد. فروشگاه فرش کوروش یکی از این مراکز است که محصولات خود را با قیمت 20 تا 30 ٪ مقرون به صرفه تر از فروشگاه های سطح شهر به مشتریان عرضه می نماید.

خرید فرش با تنوع زیاد و ارسال فرش در سریع ترین زمان ممکن به تمام نقاط کشور ممکن است. فرش های فروشگاه کوروش با برترین دستگاه های بافت و برترین الیاف (اکریلیک هیت ست) بافته می شوند. خریداران می توانند با مراجعه به سایت carpet-kashan.ir از تنوع و قیمت تمامی محصولات تماشا و طرح و رنگ فرش دلخواه خود را انتخاب نمایند.

کلام آخر

اگر برای انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان در پی فروشگاهی معتبر هستید، ما فروشگاه فرش کاشان را پیشنهاد می کنیم. فروشگاه فرش کوروش در زمینه فراوری و عرضه انواع فرش های ماشینی 1500 شانه، 1200 شانه، 1000 شانه و 700 شانه گل برجسته و ساده با مدرن ترین ماشین آلات بافت فعالیت دارد. فرش کاشان عرضه شده در این فروشگاه دارای ضمانت نامه 5 ساله کیفیت هستند. بنابراین به مدت 5 سال از بابت تغییر رنگ و افت شفافیت، تغییر شکل ظاهری، کوبیدگی الیاف، حرارت های غیر مستقیم شدید، خیالتان برای تعویض فرش راحت باشد. چون در صورت وجود مشکل امکان مرجوعی و تعویض آن وجود دارد.

این مجموعه در فراوری فرش ماشینی از برترین الیاف، 100 درصد اکریلیک، استفاده می نماید که دارای استاندارد ملی ایران می باشد. در وب سایت فرش کاشان امکان خرید مستقیم انواع فرش ماشینی از کارخانه به ساده ترین روش فراهم شده است. برای مشاهده انواع فرش کاشان ماشینی به سایت فرش کاشان سر بزنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان نیز می توانید کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1310

به "فرش کاشان و قدمت جهانی فرش کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش کاشان و قدمت جهانی فرش کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید