این برج 2300 میلیاردتومانی را کدام نهاد می فروشد؟

به گزارش اردکان خبر، اعتماد نوشت: نهادی میخواهد به وسیله برگزاری مزایده مجموعه ای از املاک خود با کاربری های مختلف در 26 استان را به فروش بگذارد.

این برج 2300 میلیاردتومانی را کدام نهاد می فروشد؟

تنها یکی از نمونه های قید شده در لیست این املاک فروشی یک مجتمع مسکونی بلندمرتبه در یک منطقه نسبتا گران تهران است که در محتوای آگهی آن به صراحت قید شده است که توافق با شهرداری بر سر تغییر کاربری آن انجام شده است.

این مجتمع شامل 3 برج مسکونی 15 طبقه با 180 واحد مسکونی و زیربنای ناخالص 36هزار مترمربع است که قرار است در قالب مزایده آن هم به شکل یکجا فروشی عرضه گردد در صورتی که ملک مذکور متعلق به یکی از مجموعه های شبه دولتی باشد، از این شکل عرضه می توان دست کم سه پیغام مهم دریافت کرد که پیغام اول آن این است که مصوبه پرحاشیه مولدسازی املاک دولتی ظاهرا این مورد را در برنمی گیرد، چراکه در آگهی مذکور به خریدار گفته شده که در مورد تغییر کاربری آن از مسکونی به اداری با شهرداری توافق شده و به این ترتیب از ارزش افزوده هنگفتی برخوردار می گردد.

این در حالی است که برابر مفاد آیین نامه اجرایی مصوبه مولدسازی املاک قرار بود از آنچه با اصطلاح خام فروشی از آن یاد می شد، پرهیز گردد و اگر اقدامی برای افزایش ارزش ملک قابل انجام است، قبل از واگذاری صورت گیرد.

از سوی دیگر آگهی مذکور یک بار دیگر سهم و وزن حضور نهاد ها در بازار املاک مرکز را به نمایش می گذارد؛ ضمن اینکه همین که چنین برجی قرار است به صورت یکجا فروشی عرضه گردد، می تواند نشان دهنده ردپای یک نهاد دیگر در جریان این معاملات به عنوان خریدار باشد. پیغام سوم این عرضه نیز تسهیل تغییر کاربری املاک در مرکز در دوره فعلی مدیریت شهری است که موضوعی غیرقابل انکار است.

یک برج مسکونی شاخص در یک نقطه شاخص از شهر تهران به راحتی امکان تغییر کاربری دارد، تا جایی که در آگهی مزایده رسمی املاک به این موضوع اشاره می گردد. به این ترتیب با شهرداری بر سر کوتاه شدن مسیر تغییر کاربری توافق شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1320

به "این برج 2300 میلیاردتومانی را کدام نهاد می فروشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این برج 2300 میلیاردتومانی را کدام نهاد می فروشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید