چگونه سفری مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟

به گزارش اردکان خبر، کشور ترکیه به علت نزدیکی به ایران و تاریخ غنی که دارد یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان است. در این میان استانبول که بزرگترین شهر ترکیه و قلب تپنده این کشور است به علت تاریخ غنی، سواحل زیبا، اماکن تاریخی بسیار، موزه ها و محله های قدیمی، امکانات تجاری و تفریحی و مراکز خرید متنوعی که دارد به عنوان گردشگرپذیرترین شهر ترکیه شناخته می گردد و به همین علت ایرانیان بسیاری هر سال برای سفر به استانبول برنامه ریزی می نمایند. اگر شما هم قصد سفر به استانبول را دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره نحوه سفر مقرون به صرفه به استانبول بیشتر بدانید.

چگونه سفری مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟

ترکیه شهرهای تماشای بسیاری دارد که هرکدام دارای جذابیت ها و امکانات متنوع گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری از شهرهای ترکیه تماشا می نمایند. استانبول به عنوان قطب مالی و گردشگری ترکیه در بین گردشگران و سرمایه گذاران معروف است و از جمله مقاصد مهم برای گردش و سرمایه گذاری است. این شهر دارای آثار تاریخی فراوان، محله های قدیمی، طبیعت بکر، جزایر متنوع و زیبا، مراکز تجاری و تفریحی و بسیاری موارد دیگر است که در سفر به استانبول می توانید از تماشا آن ها لذت ببرید. بعلاوه استانبول از جمله مقاصد ارزان و ارزان ایرانیان است که می توانید با استفاده از راهکارهای ارائه شده سفر ارزان به استانبول داشته باشید و در هزینه سفر خود به طور چشمگیری صرفه جویی کنید.

راهکارهای سفر ارزان به استانبول

اقامت در هتل های ارزان

اقامت یکی از اصلی ترین هزینه ها در سفر است که عمده ترین بودجه سفر را به خود اختصاص داده است. اگر قصد سفر ارزان به استانبول را دارید، بهتر است به جای اقامت در هتل های لوکس و گران اقامت در هتل های ارزان را انتخاب کنید . اقامتگاه هایی مثل هاستل، هتل های 2 و 3 ستاره و هتل آپارتمان از جمله برترین گزینه ها برای اقامت هستند که علاوه بر قیمت مناسب دارای امکانات خوب و اتاق های تمیزی هستند و از طرفی بیشتر اقامتگاه ها در نزدیکی خیابان های اصلی و اماکن تماشای استانبول واقع شده اند.

خرید استانبول کارت

از جمله راهکارهای سفر ارزان به استانبول، خرید استانبول کارت است که در بدو ورود به استانبول می توانید از دکه ها و دستگاه های مربوطه در سطح شهر استانبول کارت را تهیه کنید. از جمله امکانات این کارت که باعث کاهش هزینه های شما در سفر می گردد می توان به اینترنت رایگان در سطح شهر، کاهش هزینه حمل و نقل عمومی، راهنمای شبانه روزی آنلاین، سرویس رایگان از فرودگاه تا محل اقامت، استفاده از تخفیفات، تفریحات و بازدید از موزه های رایگان که در کارت تعریف شده است، اشاره نمود.

زمان سفر به استانبول

برترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا و برگزاری جشنواره ها و فستیوال های مختلف، فصل بهار و پاییز است. اما در این ایام هزینه سفر به استانبول نسبت به زمستان گران تر است و اگر قصد سفر ارزان به استانبول را دارید بهتر است در اواخر پاییز و فصل زمستان که هوا سردتر و تعداد گردشگران کمتر است به استانبول سفر کنید. بعلاوه در زمستان می توانید از جشنواره تخفیفات زمستانی و جشن های سال نو لذت ببرید.

ترکی یاد بگیرید

در سفر به استانبول بهتر است کمی زبان ترکی یاد بگیرید، در این صورت می توانید به راحتی با جامعه محلی ارتباط برقرار کنید . حتما احتیاجی نیست که زبان ترکی را به صورت حرفه ای بلد باشید، فقط کافی است بعضی اصطلاحات پرکاربرد مربوط به سفر مثل نحوه دادن آدرس، احوالپرسی، سفارش در رستوران و پرسیدن قیمت را بدانید تا در سفر به استانبول کارتان راه بیفتد، بعلاوه نوشتن و خواندن بعضی کلمات ترکی می تواند در سفر بسیار یاری نماینده باشد.

تفریحات و جاذبه های تماشای رایگان استانبول

در سفر ارزان به استانبول بازدید از تفریحات و جاذبه های تماشای رایگان استانبول را از قلم نیاندازید. از جمله تفریحات رایگان می توان به برگزاری مراسم ها و جشنواره های مختلفی که در طول سال برگزار می شوند و بیشتر آن ها رایگان هستند اشاره نمود. بعلاوه در روزهای خاصی از هفته بازدید از موزه های استانبول رایگان است و می توانید بدون هزینه از موزه ها و تفریحات رایگان بهره منده شوید که از جمله موزه های رایگان استانبول می توان به موزه مدرن استانبول، موزه پرا، گالری هنر استانبول، سالت گالاتا، موزه نقاشی و مجسمه سازی و مسجد زیرک استانبول اشاره نمود.

سفر زمینی ارزان به استانبول

اگر قصد سفری ارزان به استانبول را دارید بهتر است قبل از سفر، نوع وسیله نقلیه ای که می خواهید با آن به استانبول سفر کنید را انتخاب کنید، چون نوع مسیر و وسیله نقلیه در کاهش هزینه سفر بسیار تاثیرگذار است. سفر زمینی ارزان به استانبول به علت نزدیکی ترکیه به ایران و بعلاوه وجود چند مرز مشترک در بین مسافران هواداران بسیاری دارد و به مراتب ارزان تر از سفر با هواپیما به استانبول است.

اگر قصد سفر زمینی به استانبول از تهران را دارید می توانید با اتوبوس یا ماشین شخصی به تبریز رفته و از آنجا با اتوبوس به وسیله مرزهای بازرگان، رازی یا سرو به ترکیه و از آنجا به استانبول سفر کنید. بعلاوه می توانید از تهران با قطارهای تهران به وان، ابتدا به وان رفته و از آنجا با اتوبوس های داخلی ترکیه به آنکارا و سپس استانبول بروید.

رستوران های ارزان استانبول

از جذابیت های سفر به استانبول، امتحان کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکی است که می توانید در رستوران های سطح شهر میل کنید. استانبول دارای رستوران ها، کافه های لوکس و ارزان و غذاهای خیابانی بسیاری است که می توانید از خوردن غذاهای سنتی و محلی ترکی لذت ببرید. بهتر است در سفر به استانبول در رستوران های ارزان این شهر که قیمت مناسب و غذاهای باکیفیت ترکی مثل کباب ترکی، باقلوا ترکی، سوپ عدس، بورک، مانتی و غذاهای خوشمزه دیگر دارند مثل رستوران حسین کوفته و سیناس گالاتا بروید.

پرواز ارزان به استانبول

اگر قصد سفر ارزان به استانبول با هواپیما را دارید، بهتر است قبل از سفر نکات مهم در خرید ارزان بلیط هواپیما را بدانید تا بتوانید بلیط مناسب و باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید. خرید پرواز ارزان به استانبول فاکتورهای بسیاری مثل زمان پرواز، تاریخ پرواز، نوع ایرلاین، کلاس پروازی و موارد دیگر را شامل می گردد که در کاهش هزینه سفر تاثیر چشمگیری دارد.

حمل و نقل ارزان در استانبول

در سفر به استانبول به هیچ عنوان نگران حمل و نقل در شهر نباشید، چون انواع وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوس، دولموش، تراموا و تاکسی در سطح شهر فراهم است. بعلاوه می توانید با اجاره خودرو با ارائه مدارکی مثل پاسپورت و گواهینامه بین المللی در استانبول رانندگی کنید. اما اگر ترجیح شما استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است بهتر است استانبول کارت را از دستگاه های مربوطه یا مغازه های سطح شهر بخرید و به میزان احتیاج شارژ کنید. استفاده از استانبول کارت به طور چشمگیری هزینه حمل و نقل شما را در سفر به استانبول کاهش می دهد.

بعلاوه در سطح استانبول اتوبوس های گردشگری فراهم است که گردشگران را به صورت گروهی و همراه تور لیدر مجرب به جاهای تماشای شهر می برند که بسیار کم هزینه هستند و می توانید علاوه بر بازدید از جاذبه های تماشای شهر هزینه کمتری نسبت به وسایل حمل و نقل عمومی پرداخت کنید.

خرید ارزان در استانبول

یکی از بخش های لذت بخش سفر خرید سوغات و هدیه برای عزیزان است که می توانید در مراکز خرید استانبول از برندهای خارجی و ترک معروف استانبول خرید کنید. اگر قصد خرید دارید بهتر است با خرید ارزان در استانبول آشنا شوید تا بتوانید با قیمت مناسب خرید باکیفیت انجام دهید. از جمله مراکز خرید استانبول که اجناس برند را با پایین ترین رنج قیمت عرضه می نمایند فروشگاه های اوت لت هستند. بعلاوه بازار بزرگ استانبول و بازارهای محلی و هفته بازارها دارای قیمت مناسب و اجناس مختلف و باکیفیت هستند که می توانید سوغات و صنایع دستی ترکیه را از این بازارها بخرید.

پول خرد و لیر به همراه داشته باشید

پول کشور ترکیه لیر و پول خرد آن کورش است و بهتر است در سفر به استانبول به غیر از دلار، پول خرد و لیر به همراه داشته باشید. هر چند که در فروشگاه ها، مراکز خرید، هتل و رستوران دلار پذیرفته می گردد، اما به علت گران بودن دلار در بعضی هزینه های سفر استفاده از لیر باعث ارزان تر شدن خرید نسبت به دلار می گردد، به خصوص اگر در بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول باشید لیر بیشتر از دلار کاربرد دارد.

بعلاوه همراه داشتن پول خرد کاربردهای زیادی در استانبول دارد و برای استفاده از تاکسی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در صورتی که استانبول کارت ندارید، به درد میخورد.

چه پولی با خودمان به استانبول ببریم؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار ؟ مسلما بهتر است که دلار همراه خودتان به استانبول ببرید. اگر دلارهای خود را در ترکیه به لیر تبدیل کنید، این موضوع به سود شما خواهد بود. اما این به شرطی است که هنگام تبدیل ارز در صرافی های استانبول کاملا دقت کنید و حواس جمع باشید تا کلاه سرتان نرود.

توصیه می گردد که در زمان تبدیل ارز ریال به دلار در ایران دقت لازم را لحاظ کنید تا به موقع پول خود را به دلار تبدیل کنید و اینکه همین دقت را در زمان تبدیل ارز دلار به لیر در ترکیه نیز داشته باشید. برای این منظور کافی است که در ترکیه و در ایران به چند صرافی مختلف سر بزنید و ببینید که کدام صرافی نرخ تبدیل بهتری را به شما پیشنهاد می دهد و شما از همان صرافی برای تبدیل ارز خود بهره ببرید.

معمولا مسافران استانبول از نرخ تبدیل ارز صرافی های بازار بزرگ استانبول که در راسته زرگرها و طلا فروش های این بازار واقع شده اند، راضی هستند. با این حساب بهتر است که شما هم قبل از اینکه پول خود را در استانبول تبدیل کنید، به صرافی های بازار بزرگ استانبول مراجعه کنید و در خصوص نرخ تبدیل آنها کمی پرس و جو کنید. توصیه دیگر اینکه به هیچ عنوان به صرافی های فرودگاه مراجعه نکنید و برای اینکه مجبور نشوید به آن ها رجوع کنید، حداقل 100 لیر از ایران با خود به استانبول ببرید.

حرف آخر

یکی از مقاصد محبوب و ارزان برای سفر خارج در بین ایرانیان استانبول است که به علت نزدیکی به ایران و جاذبه های گردشگری بسیاری که دارد از جمله شهرهای توریستی بین ایرانیان است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید با استفاده از راهکارهای گفته شده می توانید سفر ارزان به استانبول را تجربه کرد.

الی گشت

منبع: گردشبان
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1291

به "چگونه سفری مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری مقرون به صرفه به استانبول داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید