با انتقال پرونده بحران سد النهضه به شورای امنیت مخالف هستیم

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، وزارت خارجه اتیوپی به درخواست سودان برای انتقال پرونده بحران سد النهضه به شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

با انتقال پرونده بحران سد النهضه به شورای امنیت مخالف هستیم

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه اتیوپی اعلام نمود: ما با درخواست سودان برای انتقال پرونده بحران سد النهضه به شورای امنیت جهت بررسی آن در این شورا قویاً مخالف هستیم و تَن به اجرای آن نخواهیم داد.

این وزارتخانه تأکید کرده است: هیچ نیازی برای انتقال پرونده سد النهضه به شورای امنیت وجود ندارد. خارطوم باید به اتحادیه آفریقا و قوانین آن احترام بگذارد. لازم است که به جای شورای امنیت، اتحادیه آفریقا به پرونده بحران سد النهضه ورود کند.

این درحالی است که پیشتر نیز مقامات مصری مواضع خود در خصوص پرونده بحران سد النهضه را اعلام نمودند. در همین ارتباط، چندی پیش نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه شرح داد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند 3 سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان 10 سال انجام شود.

مذاکرات میان مصر و اتیوپی برای حل و فصل بحران سد النهضه تا به امروز بی نتیجه بوده است. دور آخر مذاکرات دو طرف چندی پیش در کشور کنگو انجام شد اما باز هم نتیجه ای از آن حاصل نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 757

به "با انتقال پرونده بحران سد النهضه به شورای امنیت مخالف هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انتقال پرونده بحران سد النهضه به شورای امنیت مخالف هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید