با جاذبه های پنهان مالاگا آشنا هستید؟

به گزارش اردکان خبر، اگرچه که تئاتر رومی و آلکازابا بسیار زیبا هستند اما بازدید از آن­ ها تمام آنچه نیست که شما در مالاگا می ­توانید انجام دهید. به وفور جاذبه های زیبایی در مسیر­های فرعی وجود دارند که از چشمان گردشگران پنهان می مانند و در واقع حتی برخی از افراد محلی هم از وجود آن­ ها بی ­خبر هستند. این مکان ­های شگفت انگیز کمتر شناخته شده، خاطرات فوق العاده ­ای را برای شما به وجود می ­آورند که هرگز فراموش نخواهید کرد. برای راه یافتن به این جاذبه ­های پنهان در این مطلب با ما همراه باشید.

با جاذبه های پنهان مالاگا آشنا هستید؟

1. گشت و گذار در سوهو

فارغ از اینکه شما علاقه ­مند به هنر باشید یا صرفاً قصدتان گشت و گذار در مناطقی جدید باشد، عاشق سوهو (soho) خواهید شد که منطقه ای هنری و مرکز صحنه های خلاقانه مالاگا به شمار می آید. در گذشته سوهو بخشی خاموش و بی­ جنب و جوش در شهر محسوب می ­شد، ولی امروزه پُر از هنرهای خیابانی رنگارنگ و درخشان، فروشگاه­ ها و کافه­ های محلی جذاب است.

یک راه عالی برای پیدا کردن مسیر­های فرعی زیبای مالاگا این است که در این منطقه­ منحصربه فرد وقت بگذرانید و ببینید که این خیابان ­ها شما را به کجا می­ برند. از مرکز هنرهای معاصر (Center of Contemporary Art) در خیابان آلمانیا (Calle Alemania, s/n) یا هر گالری هنری کوچک تر دیگری دیدن کنید. به یکی از هزاران کسب و کار کوچک بی نظیر در این منطقه سر بزنید و از فروشندگان محلی حمایت کنید و ببینید که در این منطقه ­ی خاص چه چیزهایی کشف می­ کنید!

2. سفر به روستا­های اطراف مالاگا

یکی از بهترین کار­ها برای جستجوی راه­ های فرعی در مالاگا، بیرون زدن از شهر شلوغ است. خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی مالاگا با هماهنگی بسیار بالایی کار می­ کند. اتوبوس های به موقع و به صرفه می ­توانند در کمترین زمان شما را از شهر پر تکاپوی مالاگا به یکی از دهکده های جذاب و جالب ماهیگیری واقع در امتداد ساحل ببرند. خوب است بدانید با دوچرخه هم می توان به بسیاری از این دهکده ها سر زد.

وقتی این سفر خارج از شهر را شروع کنید، حس می کنید در زمان به عقب بازگشته اید. بسیاری از شهرهای ساحلی کوچک تر مالاگا، با وجود افزایش گردشگری، با ساختمان های سفید و خیره کننده و خیابان های باریک و مارپیچ بر ریشه های سنتی خود پابرجا مانده اند و بدین ترتیب می­ توانید از سواحل بکر و بهترین غذاهای دریایی لذت ببرید، آن هم در منطقه ای که به خاطر ماهی های مطبوع خود شناخته شده است.

3. خرید کردن از یک بازار محلی منحصربه فرد

بازار سرپوشیده محبوب مالاگا (Mercado de Ataranzas) در خیابان آتارازاناس (Calle Atarazanas, 10) توانسته است به طوری برجسته بین مردم محلی شناخته شود اما ممکن است خیلی شلوغ باشد و نباید آن را تنها بازار مالاگا دانست.

بازارهای کوچک و کمتر شناخته شده شهر از ازدحام کمتری برخوردارند و این به شما اجازه می ­دهد تا نگاه نزدیک تری به زندگی مردم منطقه داشته باشید. به محله­ قدیمی ال پرچل (El Perchel) بروید تا غذاهای دریایی فوق العاده ای را در بازار ال کارمن (Mercado El Carmen) در خیابان سرنا (Calle la Serna, 3) امتحان کنید.

یک گزینه عالی دیگر بازار سالامانکا (Mercado de Salamanca) در خیابان سن بارتالومه (Calle San Bartolomé, 1) است که با پای پیاده از مرکز شهر تنها به اندازه ده دقیقه فاصله دارد و بومیان معمولاً به غذاخوری های عالی آن مراجعه می کنند. درضمن، وقتی در مسیرهای فرعی مالاگا می گشت حتماً به بازارهای محلی کهنه فروش ها توجه کنید که گاهی در خیابان بساط بر پا می­ کنند.

4. بازدید از موزه ه­ای کمتر شناخته شده

بسیاری از گردشگران، هنگام انتخاب موزه برای بازدید در مالاگا به سراغ موزه­ پیکاسو در خیابان سن آگوستین (Calle San Agustín, 8) می فرایند.

این موزه که به افتخار پسر محبوب شهر بنا شده قطعاً ارزش دیدن دارد اما اگر به دنبال جاذبه های پنهان مالاگا هستید موزهٰ هایی را جستجو کنید که گردشگر های کمتری به آن ها مراجعه می کنند.

یک راه عالی برای کسب اطلاعات در مورد شهر و تاریخچه­­ آن موزه­ هنر و سنت های مرسوم (Museo de Artes y Costumbres Populares) در میدان انریکه گارسیا هِررا (Plaza Enrique García-Herrera, 1) است، که نگاهی به زندگی مالاگِنیوس (malagueños) در قرن نوزدهم دارد.

به علاوه، اگر بچه ها را در این سفر به همراه دارید به موزه­ تعاملی موسیقی (Museo Interactivo de la Música) درخیابان بئاتاس (Calle Beatas, 15) بروید. اینجا یک موزه­ بسیار جذاب و تعاملی است که به موسیقی دنیا اختصاص دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 221

به "با جاذبه های پنهان مالاگا آشنا هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های پنهان مالاگا آشنا هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید