آنالیز خسارات آتش سوزی به رصدخانه ملی آمریکا

به گزارش اردکان خبر، پس از تماس نزدیک تلسکوپ های رصدخانه ملی کیت پیک با آتش سوزی، کارکنان برای ارزیابی مقدار آسیب به این رصدخانه رفته اند و اخترشناسان نیز در کنار آن ها برای ارزیابی مقدار آسیب کوشش خواهند کرد.

آنالیز خسارات آتش سوزی به رصدخانه ملی آمریکا

به گزارش خبرنگاران ، ایسنا به نقل از اسپیس گزارش داده، مدیریت رصدخانه ملی کیت پیک (Kitt Peak National Observatory) می گوید که با بازگشت چندین اخترشناس به محل برای یاری به بازیابی آسیب های ناشی از آتش سوزی، اصلاحات زیادی مورد احتیاج است.

مقامات آزمایشگاه ملی تحقیقات نجومی نور مادون قرمز بنیاد ملی علوم(NOIRLab) که این رصدخانه را اداره می نماید، می گویند که کارمندان برای ارزیابی خسارت ناشی از آتش سوزی بزرگی که در ماه ژوئن(خرداد-تیر) این منطقه کوهستانی را درنوردید به رصدخانه آریزونا باز می گردند.

به گفته مقامات آزمایشگاه ملی تحقیقات نجومی نور مادون قرمز، کوشش برای اطفای حریق احتیاجمند استفاده از بالگرد و هواپیما بود که باعث حفظ تمام گنبدهای تلسکوپ در محل شدند درحالی که دستکم چهار ساختمان دیگر در آتش سوختند. با این حال، تعیین مقدار خسارت وارده به تاسیسات در آتش سوزی کنترراس(Contreras) به تخصص اخترشناسان احتیاج دارد.

در بیانیه ای که این آزمایشگاه ملی منتشر نموده است آمده: آسیب وارده به فضاهای داخلی، به ویژه تلسکوپ ها، ابزار و سایر زیرساخت های علمی، تنها زمانی تعیین می گردد که تیم های مربوطه بتوانند زمان بیشتری را در محل سپری نمایند. هزینه کلی بازسازی رصدخانه نیز هنوز ناتعیین است.

شرایط در قله به هیچ وجه عادی نیست. در بیانیه این آزمایشگاه ملی آمده است که برق شبکه در محل در دسترس نیست و احتمالاً برای چندین هفته به همین شکل باقی خواهد ماند و کارکنان رصدخانه با سازمان خدمات شهری Tohono Oodham برای نصب و راه اندازی خطوط و تیرهای برق و خدمات داده همکاری می نمایند.

راه منتهی به رصدخانه نیز تنها برای کارمندان با مشورت مسئولین اورژانس محلی باز است. مقامات گفتند تا زمانی که فعالیت های علمی عادی از سر گرفته نگردد و آزمایشگاه ملی تحقیقات نجومی نور مادون قرمز از اداره حمل و نقل آریزونا مجوز دریافت نکند، مردم نمی توانند از این منطقه بازدید نمایند.

آنالیز خسارات وارد شده به رصدخانه ملی آمریکا ناشی از آتش سوزی جنگل های سوخته در نزدیکی رصدخانه کیت پیک

رصدخانه کیت پیک تنها مکان نجومی نیست که با شعله های آتش روبه رو می گردد. آتش سوزی های جنگلی به علت گرم شدن مداوم زمین در نتیجه فعالیت های انسانی در حال افزایش است. رصدخانه های دیگری پیش از این رصدخانه از آتش سوزی های جنگلی جان سالم به در برده اند.

به عنوان مثال می توان به آتش سوزی کالیفرنیا در چند مایلی آرایه تلسکوپ آلن موسسه SETI(جستجوی برای هوش فرازمینی) در ماه سپتامبر سال 2021 و آتش سوزی دیگری در نزدیکی رصدخانه کوه ویلسون، در سپتامبر سال 2020 اشاره نمود.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1161

به "آنالیز خسارات آتش سوزی به رصدخانه ملی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز خسارات آتش سوزی به رصدخانه ملی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید