بلبشوی اظهارنظرها درمورد سفر به مشهد

به گزارش اردکان خبر، سفر های نوروزی با تعارف های مسئولان در این روز های کرونایی حسابی ماجرا شده است.

بلبشوی اظهارنظرها درمورد سفر به مشهد

به گزارش از ، جدای از تعارف های مسئولان که از سویی بعضی شهر ها از جمله مشهد را بدون محدودیت برای سفر عنوان و از سوی دیگر مردم را به لغو سفر های غیرضروری توصیه می نمایند، حالا بلبشوی اظهارنظر ها درباره سفر به مشهد را هم شاهد هستیم.

روز گذشته معاون استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد که محدودیتی برای سفر به مشهد وجود ندارد, هنوز زمان زیادی از این خبر نگذشته بود که رئیس پلیس راه خراسان رضوی تاکید نمود که ورود به مشهد با پلاک های غیربومی اکیدا ممنوع است.

این بلبشوی اظهارنظر ها چیزی نیست جز بلاتکلیفی مردم و خطری که در این روز های کرونایی ممکن است با افزایش حجم سفر ها آن هم به مشهد که شهری مسافرپذیر و زیارتی است، تشدید گردد؛ به هرحال اگر مسئولان و متولیان توصیه اکید بر اجرا نشدن سفر های غیرضروری دارند، این موضوع را به وسیله اعمال محدودیت ها اجرایی نمایند اما این که از یک سو تاکید می نمایند محدودیتی برای سفر وجود ندارد و از سوی دیگر از مردم درخواست می نمایند به سفر نروند، موضوعی غیرقابل قبول از سوی افکار عمومی است.

براتی معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری درباره محدودیت های سفر به مشهد در ایام نوروز گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، جز شهر های دارای شرایط قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا، سایر شهر ها ممنوعیت و محدودیتی برای سفر های نوروزی ندارند، از این رو با توجه به این که رنگ بندی خراسان رضوی و مشهد زرد اعلام شده است محدودیتی برای سفر به این استان و کلان شهر مشهد وجود ندارد، اما با وجود قرار دریافت خراسان رضوی و شهر مشهد در شرایط زرد کرونایی، به مردم توصیه می گردد با توجه به شنمایندگی اوضاع و احتمال اوج گیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، سفر خود را به این استان به تعویق بیندازند.

او اضافه کرد: با توجه به شنمایندگی اوضاع و احتمال اوج گیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، توصیه ستاد های ملی و استانی مقابله با کرونا این است که مردم سفر خود را به تعویق بیندازند یا با دقت بیشتر اقدام به سفر نمایند.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که با انجام واکسیناسیون کرونا در اواخر دوران شیوع این ویروس هستیم، به همکاری مردم در محو آن به شدت نیازمندیم.

براتی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد های ملی و استانی مقابله با کرونا، در تعطیلات نوروزی اسکان در مراکز آموزشی، مدارس، کمپ ها، بوستان ها و برپایی چادر به هیچ وجه مجاز نیست. زائرسرا های دولتی نیز برای پذیرش مهمان ممنوعیت دارند و اقامت مسافران فقط در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیر ها و خانه های مسافر دارای مجوز و استاندارد های رسمی، مجاز و میسر است.

با وجود اظهارات معاون استاندار مبنی بر نبود محدودیت برای سفر به مشهد، سرهنگ میش مست رئیس پلیس راه خراسان رضوی اما در مورد شرایط ورود خودرو های غیربومی به مشهد گفت: مشهد در رنگ بندی های کرونایی جزو شهر های زرد قرار گرفته و سفر به مشهد بلامانع اعلام شده است اما با توجه به مسافرپذیر بودن مشهد، ورود به این شهر با پلاک های درون و خارج از استان اکیدا ممنوع است.

او اضافه کرد: با توجه به قرارگیری مشهد در شرایط زرد کرونایی و بلامانع اعلام شدن سفر های نوروزی به مشهد اما تجمع افراد می تواند عامل افزایش شیوع بیماری باشد.

میش مست اعلام کرد: تابع دستورات ستاد کرونا و پلیس راه کشور هستیم و ممنوعیت و محدودیت ورود خودرو های غیربومی به مشهد همچون گذشته تا زمانی که تصمیم جدی برای مشهد اتخاذ گردد، پابرجا خواهد بود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی تاکید نمود: از دوشنبه که مشهد در رنگ بندی های کرونایی جزو شهر های زرد باقی مانده و ممنوعیتی برای سفر به این شهر اعلام نشد، شاهد افزایش نسبی سفر ها به مشهد بوده ایم، معمولا در ایام اسفند شاهد افزایش سفر ها به مشهد هستیم.

میش مست اظهار کرد: در اسفند سال گذشته ممنوعیت و محدودیت تردد های بین شهری از مبدا انجام می شد اما اکنون این طرح فقط در مبادی ورودی مشهد انجام می گردد، از همین رو در روز های پایانی سال شاهد افزایش سفر ها به مشهد هستیم.

او اضافه کرد: در ابلاغیه ای که برای پلیس راه خراسان رضوی صادر شده، ممنوعیت ورود خودرو های غیربومی برای پلاک خودرو ها تعریف شده و فقط خودرو هایی که مجوز پزشکی و قضایی دارند می توانند با همراه داشتن مدارک خود وارد مشهد شوند اما موضوعاتی از قبیل بیمه نامه و مجوز از شهرستان مبدا برای ورود به مشهد قابل قبول نیست.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی در مورد شرایط سفر شهروندان مشهدی نیز ادامه داد: پلاک های مشهدی ممنوعیتی برای خروج از مشهد ندارند و می توانند به شهر هایی که ممنوعیتی برای ورود ندارند، تردد داشته باشند. از روز دوشنبه سفر های شهروندان مشهدی 15 درصد افزایش داشته که پیش بینی می کنیم در روز های آینده این آمار افزایش یابد؛ توصیه ما به مردم این است که در نوروز 1400 از سفر پرهیز نمایند.

سرهنگ حمید رضا دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: ممنوعیت تردد خودرو ها از ساعت 21 تا 3 بامداد تا اطلاع ثانوی همچنان ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: از شب تحویل سال محدودیت 100 درصدی تردد خودرو های شخصی در حلقه اول ترافیکی اطراف حرم مطهر اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: برهمین اساس عملیات پاک سازی این محدوده از خودرو در این تاریخ به اجرا درخواهد آمد و تنها در صورت امکان، تردد اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی در این محدوده مجاز خواهد بود لذا سازمان اتوبوسرانی تمهیدات لازم را در این خصوص پیش بینی کند.

دهنوی با اشاره به این که ممنوعیت شبانه تردد خودرو ها همچنان پابرجاست، اعلام کرد: در کنار اجرای منع تردد شبانه خودرو از ساعت 21 تا 3 بامداد، هنوز منع ورود خودرو های شخصی غیر از پلاک مشهد به شهر مشهد وجود دارد و دستور العملی مبنی بر لغو آن به پلیس راهور اعلام نشده است.

او توضیح داد: در ایام نوروز طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 ادامه دارد.

هرچند آن طور که معاون استاندار خراسان رضوی اعلام نموده است بر مبنای تصمیم ستاد ملی کرونا، برای سفر به شهر های زرد از جمله مشهد محدودیتی وجود ندارد اما این به معنای فراموشی خطر بالقوه کرونا و بی توجهی و ساده انگاری شیوه نامه های بهداشتی نیست.

همچنان مدیران بهداشت و درمان کشور مردم را به انجام نشدن سفر های غیرضروری توصیه می نمایند، همچنین کرونای انگلیسی نیز این روز ها در تمام استان های کشور خودنمایی نموده که این بدان معنا است که خطر شیوع و پیک مجدد کرونا بسیار نزدیک است.

بنابراین در شرایطی که برای سفر به مشهد محدودیتی در نظر گرفته نشده، لازم است مردم توجه بیشتری به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند و از سوی دیگر مسئولان نیز نظارت های بیشتر و جدی تری بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی درایام نوروز اعمال نمایند.

منبع: روزنامه خراسان

/ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 684

به "بلبشوی اظهارنظرها درمورد سفر به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلبشوی اظهارنظرها درمورد سفر به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید