تقویت همکاری ها محور گفتگوی نمایندگان عربستان و قطر در سازمان ملل

به گزارش اردکان خبر، نمایندگان عربستان و قطر در سازمان ملل با یکدیگر ملاقات و درباره تقویت همکاری ها میان دو کشور مصاحبه کردند.

تقویت همکاری ها محور گفتگوی نمایندگان عربستان و قطر در سازمان ملل

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل در دفتر خود در نیویورک میزبان علیاء آل ثانی، همتای قطری خود بود.

طبق گزارش واس، در این ملاقات روابط دوجانبه و راه های تقویت همکاری ها و هماهنگی های دو کشور در مسایل مشترک در سازمان ملل مورد بحث و آنالیز قرار گرفتند.

خبرگزاری واس جزئیات بیشتری از این ملاقات ارائه نکرد و قطر نیز تا این لحظه بیانیه ای درباره این ملاقات منتشر نکرده است.

این دومین ملاقات علنی میان مسؤولان قطری و عربستانی از زمان امضای توافقنامه آشتی در شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ پنجم ژانویه گذشته در جریان نشست سران منطقه خلیج فارس در شهر العُلا عربستان محسوب می گردد.

سلطان المریخی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه چهارشنبه در دوحه با سعد القحطانی، کاردار سفارت عربستان در قطر ملاقات و درباره روابط دوجانبه و مسایل مهم مشترک تبادل نظر کردند.

توافقنامه آشتی منطقه خلیج فارس به تحریم دوحه که از ژوئن 2017 از سوی چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر شروع شده بود، سرانجام داد.

در پی این توافق سفرهای تجاری میان دو کشور از سر گرفته شده و گذرگاه های زمینی میان ریاض و دوحه بازگشایی شدند، همچنین مسؤولان ریاض اعلام کردند که سفارت این کشور در دوحه به زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 540

به "تقویت همکاری ها محور گفتگوی نمایندگان عربستان و قطر در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری ها محور گفتگوی نمایندگان عربستان و قطر در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید